וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים לספונג'ה מ-א' ועד ת'

ענת ניר

16.6.2011 / 8:45

כך תהפכו לשועלי ניקיונות מיומנים - כל העצות והטיפים הלא שגרתיים, שיהפכו את מלאכת הקרצוף לפחות סיזיפית ויותר יעילה

אילוסטרציה - שואב אבק. ShutterStock
הניחו למטאטא לנפשו. לפני הספונג'ה, נקו את האבק עם שואב חשמלי/ShutterStock

א
אקורדיון - שיטת האקורדיון היא דרך יעילה ופשוטה לסחוט את סמרטוט הרצפה מבלי להתאמץ. פשוט מקפלים אותו לכל אורכו באמצעות פסים אנכיים, בדומה לצורת האקורדיון, ורק אז סוחטים. זו אמנם נראית כמו התנסות חסרת פשר באוריגאמי על בד, אולם היא חוסכת את מלחמת ההתשה הקבועה עם הסמרטוט.

ב
בגדים? סמרטוטים! - יש לכם בגדים משומשים בבית, חולצה מחוררת שכבר ראתה ימים טובים יותר, גופיית סבא שנראית בוגרת לגילה? אל תשליכו אותם לעת זקנה. פשוט מחזרו והפכו אותם למטלית רצפה.

ג
גלגלים - קושיה לגיטימית, הנשאלת כמעט מדי שטיפה היא "מה היה קורה אילו לרהיטים היו גלגלים?". ובכן, כנראה שהשטיפה הייתה אורכת חצי מהזמן ואף מותירה מאחור את כאבי הגב המיותרים. מעט חשיבה לפני קניית המיטה או הסלון החדש והתקנת גלגלים למרגלותיהם, תאפשר לכם להזיז אותם בקלות בזמן השטיפה הבאה.

אילוסטרציה - מטאטא לילדים. ShutterStock
מטאטא קטן - השקעה גדולה בטווח הארוך/ShutterStock

ד
דלי
- לטענתם של חולי הניקיון היצירתיים, אין להסתכל בדלי – אלא במה שיש בו. ומה יש בו? מלבד חומר ניקוי, כמעט הכל. המנקים האדוקים מכניסים למים אקונומיקה, על מנת לקבל אישור רשמי לכך שחוסלו כל החיידקים. אחרים, המעדיפים ריח נעים, שופכים לדלי מרכך כביסה. לעומתם, גישה שלישית גורסת כי בדומה לצריכת משקאות אלכוהוליים, גם בדלי הספונג'ה ממש לא מומלץ לערבב נוזלים.

ה
הסרת כתמים
- מצאתם כתם דביק ועיקש על הרצפה בזמן הספונג'ה? אין צורך לכרוע ברך ולהתחיל לשפשף. בכדי לעשות "עבודת פוטושופ" לרצפה, מספיק להרתיח מים חמים בקומקום ולשפוך על הלכלוך. אם מדובר בכתמי חלודה, ניתן פשוט לזרות עליהם מלח ולימון ולהמתין מספר דקות, בהן החומרים הטבעיים יעשו את שלהם.

ו
וידוא קליטה
- לא משנה איזו תרכובת בחרתם להכניס לדלי, לפני השטיפה יש לקרוא את ההוראות הרשומות על אריזת הנוזל ולוודא שהבנתם מה כתוב בהן. נכון שלא מדובר בהרכבת טיל בליסטי, אולם יש חומרים קטלניים שעלולים לגרום נזק, לכן ממליצים היצרנים לנסות אותם בפינה נסתרת או להצטייד בכפפות. שתי המלצות שתרצו להבחין בהן לפני שאתם מתנסים בחומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה - מגבונים לחים. ShutterStock
ניקיון מהתחת? יש אנשים שמנקים הכל עם מגבונים/ShutterStock

ז
זמן
- כיצד מנקות מסוימות מסיימות לשטוף את הבית תוך חצי שעה ואילו אחרות נאבקות עם ענני האבק במשך יום שלם? הסיבה לכך, בין השאר, היא ניהול זמן. על אף שהביטוי הזה מריח כמו ספרי עזרה עצמית המיועדים למנהלים, ניתן ליישם את הקונספט גם בשטיפת הבית. למשל, נקו קודם את חדר השירותים, האמבטיה והמטבח. כך תחסכו את ההמתנה לחומר הניקוי בעודו שוכב על הקרמיקות. בזמן שהנוזל המחטא עושה את פעולתו, המשיכו לנקות את שאר חדרי הבית.

ח
חריצים
- איך מגיעים ללכלוך הטמון בחריצים הקטנים, כדוגמת אלה שבאדני החלונות? שיטה יצירתית במיוחד היא פשוט לקחת שיפוד, ללפף עליו מגבון לח, ובעזרת המברשת המאולתרת שיצרתם לנקות את המסילות.

ט
טיפוס
- אתם אולי לא שמים לב שאתם עושים את זה, אבל בזמן ניקוי המדרגות, כשבידכם האחת מגב ועל המצח אגלי זיעה, אתם נראים יותר כמו מטפס הרים נחוש, מאשר מנקה יעיל ששוקד על ניקוי המדרגות. דרך יעילה יותר להבריק אותן היא להניח למגב, לכרוע על ארבע – כן, על ארבע, ובעזרת מטלית לחה לנקות מדרגה מדרגה. זו נשמעת אולי שיטה מפרכת יותר, אבל דווקא היא זו שמשיגה תוצאות.

אילוסטרציה - ניקוי רהיטי עץ. ShutterStock
ניקוי משטחי עץ - בדוך או בסיבוב?/ShutterStock

י
יעילות
- חומר נוסף שמומלץ להוסיף לדלי הספונג'ה הוא נוזל להדברת ג'וקים ולחיסול תיקנים, כך באותה הפעולה בה אתם מסירים את הלכלוך, תמגרו גם שאר מרעין בישין.

כ
כל חדר בא יומו
- עצה לבעלי בתים גדולים: במקרה שיש לכם בית רחב ידיים שעלותו לא השאירה תקציב לעוזרת, נסו לשטוף בכל יום חדר אחר. כך תתרגלו לנקות באופן יומיומי, אבל טיפין-טיפין, במקום לחיות בפחד מתמיד מבואו של יום השטיפה.

ל
לימון. מלח לימון
- לאחר שניקיתם את הקומקום באמצעות תרופת הסבתא הידועה, את המים המשומשים רווי מלח הלימון שפכו על דלתות המקלחון. הם יגרמו להן להבריק ויסירו את העובש המצטבר עליהן.

אילוסטרציה – מדרגות. ShutterStock
ניקוי מדרגות - לפעמים יעיל יותר לכרוע. דמיינו שאתם סינדרלה/ShutterStock

מ
מגבון לח
- ישנם בתים שבהם לכלוך מזדמן מוסר מהרצפה אך ורק באמצעות מגבונים לחים. באותם בתים אפילו את שקעי החשמל מנקים בעזרתם. תופתעו לראות עד כמה טביעות אצבעות מסוגלות ללכלך, ואיך שקעי החשמל יבריקו לאחר ניגוב אחד של מגבון.

נ
ניקוי הרצפה
- פעם, לפני שפיכת המים על הרצפה, נהגו להשתמש במטאטא על מנת להסיר שאריות מדובללות של תלתלי אבק. כיום עבר זמנה של המברשת הגמלונית הזו. את הסרת הלכלוך לפני השטיפה, ממליצות המנקות המיומנות לבצע אך ורק באמצעות שואב אבק.

ס
סמרטוט רצפה
- חוכמת הבייגלה גורסת כי האמת טמונה דווקא בחור. גם כשמדובר בהצמדת הסמרטוט למגב, הפטנט מונח דווקא בפיסת הבד שיש להסיר. גזירה יזומה של חור במרכז הסמרטוט תאפשר להשחיל אותו על המגב ולהשאירו שם לצמיתות, מבלי להזדקק למגב פלא או לסיוע של אטבי כביסה.

אילוסטרציה - מטאטא. ShutterStock
כתמים קשים אפשר לקרצף מהרצפה עם מטאטא. אל תשכחו לשטוף אותו היטב אחר כך/ShutterStock

ע
עץ
- כאשר מסירים אבק מרהיטי עץ מומלץ לעבוד עם המטלית בתנועה סיבובית. התנועה גורמת לחומר הניקוי להיספג טוב יותר ברהיט, כך שהמראה הסופי שמתקבל הוא של שטח פנים מצוחצח.

פ
פעוטות
- כיצד מחנכים פעוטות שיעזרו במלאכת הבית? פשוט מאוד, קונים להם מטאטא פלסטיק בחנות הצעצועים. הוא עולה כמה שקלים, אבל את שוויו האמיתי תחושו בעוד כמה שנים, כאשר ילדיכם יפגינו חיבה בלתי מוסברת לעבודות הניקיון.

צ
צמצום
- אם חיסכון הוא שמכם השני, ולא בא לכם להתפרע על האקונומיקה, העבירו את הנוזל מהבקבוק הגנרי והגדול בו נרכש לבקבוק מים מינרלים סטנדרטי שקוף, לא לפני שתדאגו לסמן היטב את התווית, כך תוכלו לשלוט טוב יותר בכמויות האקונומיקה הנשפכת.

חולצה. shutterstock, ShutterStock
בגדים מרופטים יכולים לעבור הסבת מקצוע לסמרטוטי רצפה/ShutterStock, shutterstock

ק
קרצוף
- שיטה יעילה לקרצוף הרצפה היא באמצעות מטאטא בעל שערות פלסטיק. מי השטיפה והמברשת ארוכת המקל יסייעו לנקות את הרצפה באופן יסודי, מבלי שתצטרכו לשפשף יותר מדי. בסיום הקרצוף יש לשטוף את המטאטא היטב במים זורמים (באמבטיה, למשל) ולהעמידו הפוך לייבוש.

ר
ריח טוב
- כיצד גורמים לפתחי הניקוז להדיף ריחות נעימים? פשוט שפכו אליהם חצי כוס סודה לשתיה וחצי כוס חומץ. הם יפיגו את הריח הרע ויפיצו ניחוח.

ש
שטיפה איטלקית
– בארץ קוראים לה "שטיפה צה"לית", בעולם – איטלקית. לא ברור מדוע היא נקראת דווקא על שם האיטלקים, אבל פירושה הוא ניקוי הבית ללא מים, אלא רק באמצעות ניגוב עם מטלית לחה. בדומה למקלחת צרפתית, לא מדובר בניקוי יסודי, אבל בתום חמש דקות תוכלו לפחות ללכת על הרצפה יחפים, מבלי לחשוש מלכלוכים.

ת
תריסים
- אל תתפתו לאבק הקורץ אליכם מעל החלון. החיים קצרים מדי בשביל לעשות תריסים. וזו העצה הטובה ביותר לניקוי תריסים שיכולה להיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully