וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמנטו החמישי: תערוכה חדשה בבית העיצוב "אלמנטו"

האמנית ליאת אלבלינג מציגה בבית העיצוב "אלמנטו" 30 צילומים התואמים לרהיטים בתערוכה שהיא יריית פתיחה לסדרת שיתופי פעולה עם אמנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העבודות לא גונבות את ההצגה של הפריטים אלא מדגישות אותם. עבודה של ליאת אלבלינג בבית העיצוב אלמנטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצירות אמנות המוצגות על קירות גדולים ולבנים בגלריות ובמוזיאונים סטריליים גורמות לרובנו לחוש כלפיהן ניכור מסוים, והאופציה לרכוש אותן לעצמנו בדרך כלל לא עולה על דעת רוב המבקרים בהם. בשנים האחרונות אנו עדים לגל גואה של תערוכות אמנות המוצגות בחנויות ומתחמים לעיצוב הבית, שעל פי רוב מוקדשות ליצירות אמנות ישראלית עכשוויות שחוברות לפריטים המוצעים למכירה בחנות באופן הרמוני ומסמנות גבול חדש, בקו מקווקו, בין עיצוב ואמנות. בית העיצוב "אלמנטו", השוכן מזה שנה במבנה עות'מאני ייחודי ביפו, החליט לאמץ את הרעיון של תערוכות אמנות מתחלפות, ובימים אלה מוצגת ברחבי המתחם התערוכה הראשונה בסדרה של שיתופי פעולה עם אמנים, שבה 30 צילומים של האמנית הצעירה ליאת אלבלינג, בוגרת המחלקה לצילום במנשר (אוצרת: מרב זקס).

"חשוב לי להציג עבודות של אמנים צעירים שזקוקים לחשיפה ולבמה, אך אלה נתקלים לצערנו בדלת סגורה מצדן של הגלריות, בשל מניפולציות ואינטריגות מסחריות", מציין יוסי גולדברג, הבעלים של אלמנטו. "אני בוחר באמן על פי האמנות שלו והתאמתה לאופיו של המותג בלבד ולא לפי הרזומה והמוניטין שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העבודות של אלבלינג אמנם נוצרו בטכניקה של צילום, אך עבודת המחשב הדומיננטית שהיא עורכת עליהן משאירה מעט מאוד מהתמונה המקורית. לדבריה, התצלומים שלה, שלכאורה מתעדים מציאות, משמשים אותה כחומר שממנו היא מפסלת בעזרת "פטיש ואזמל" דיגיטליים יצירה חדשה לחלוטין. אלבלינג מוחקת פרטים מסוימים מהתצלומים המקוריים, שותלת במקומם פרטים חדשים ומשנה את הפרספקטיבה או את התפקוד של האחרים, עד שהיא משיגה קומפוזיציה בעלת איכויות שונות לגמרי. נושאי הצילומים שלה מגוונים - החל מפורטרטים של גברים מבוגרים, דרך נופים כפריים וסדרות של בתים וכלה בחפצים ביתיים כמו צלחות קטנות שמעוטרות בטפט. גודלם נע מ-30 ס"מ ועד מטר וחצי, כך שהם מותאמים פרופורציונלית לחללי הבית השונים גם אם אתם גרים בדירה קטנה.

כל אחת מהיצירות שנתלתה במקום הותאמה לחלל בו היא נמצאת בחנות על פי שיקולים של צבע, צורה, קומפוזיציה, גודל, פונקציה וכו'. כפועל יוצא מכך, הלקוחות והמבקרים במקום מסוגלים לדמיין ביתר קלות את היצירות השונות בסלון ביתם הפרטי, חדר השינה ואפילו השירותים. "העבודות של ליאת מתאימות לאלמנטו מכמה היבטים" מפרט גולדברג, "ראשית, הן מדברות באותה השפה הקונספטואלית והוויזואלית של הפריטים. לא מדובר ב'שיטת הפיג'מה' שבה הרהיטים והצילומים תואמים כסט, אלא בהשלמה הרמונית ביניהם. כמו כן, העבודות לא גונבות את ההצגה של הפריטים אלא מדגישות אותם".

"בית שמעוצב היטב ונכון", הוא מוסיף, "הוא כזה שאין קשר בין הפריטים שבתוכו ובכל זאת יש מכנה משותף שמאחד אותם ומעניק תחושה שהכל חי בשלווה תחת קורת גג אחת". חמש מעבודותיה של אלבלינג כבר נמכרו, ואם היתר יישארו, התערוכה תוצג עד אמצע יולי.

מחירים: 430–3,600 דולר. אלמנטו - הצורפים 15, יפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully