וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באות בשלשות: הכריות של עידה

ענת ניר

8.6.2011 / 10:24

חנות מקוונת חדשה מוקדשת כל כולה לפריט אחד - כריות נוי. האחיות עידית ונטע זכריה מפתחות ציפיות ומסבירות למה כל ספה צריכה שילוש קדוש

כריות "הבית של עידה". דנה מאירזון
עידית ונטע זכריה/דנה מאירזון

אם הייתם שואלים את עידית זכריה, מלבישת בתים במקצועה, לאיזה פריט לבוש היא הייתה משווה את הכריות בסלון, היא כנראה הייתה עונה שהכרית היא האביזר שאתו דופקים הופעה. כמו אישה הלובשת שמלה אנמית שמצטיידת דווקא בליפסטיק הנכון או בנעלי עקב אלגנטיות, זריקה של כרית נוי אחת על ספה כעורה מסוגלת להפוך את החדר למעוצב ואת הסלון השגרתי למקום אסתטי ומושך יותר. "גילינו שמה עושה את כל האפקט הן שלוש כריות נוי", היא מסבירה, "באנו לבית של אישה מבוגרת שהיה לה סלון עור לבן. היו על הספה כריות הודיות, אבל מבדים מרופטים לחלוטין. העפנו את כל הטקסטיל ההודי, הכנסנו כריות רומנטיות ומאחד מהבדים שלנו ריפדנו כורסה אחת מחדש. זה שינה לה את כל הסלון".

כריות "הבית של עידה". דנה מאירזון
כריות "הבית של עידה"/דנה מאירזון

כעת החליטה זכריה להפיץ את בשורת כריות הנוי לשדרוג הספות בחנות מקוונת וחדשה, המוכרת אך ורק את פריט הטקסטיל המעוצב. בעסק שהקימה עומדות למכירה כריות מבד מקומי, תוצרת מדרחוב נחלת בנימין, וכאלו העשויות מבדים שיובאו בקפידה מחו"ל. את העיסוק בכריות מעוצבות, ובשינוי תדמית לבתים הזקוקים להן, היא החלה לפני כשנתיים, בעקבות בלוג עיצוב שפתחה, הנקרא "הבית של עידה". היא פרסמה בו תמונות "לפני" ו"אחרי" מדירות משופצות מעשה ידיה. עם הזמן, מלבד טוקבקים מפרגנים לתמונות, הגיעו גם בקשות פרטיות לעיצוב הבית, וזכריה החלה לעצב את דירותיהם של הקוראים. היא צירפה אליה את אחותה הצעירה, נטע, שעבדה בעבר כמפיקה בחברת פרסום. "כל הדינמיקה בינינו קרתה באופן מאוד מקרי", משחזרת נטע, "בחיים לא דמיינתי שאני אעבוד עם עידה". כיום היא משמשת כצלע השנייה לעסק ואחראית על הפקת המהפכים בבתים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כריות "הבית של עידה". דנה מאירזון
"פרידה קאלו"/דנה מאירזון

את הלבשת הדירות עושות השתיים בקונספט ייחודי, המזכיר יותר מהכל סוג של תוכנית טלוויזיה. עיצוב הבית מתרחש תוך יום אחד בלבד, במהלכו בעלי הבית מגורשים מהדירה, הבנות מגיעות למקום למשך יממה שלמה, מסדרות את הפריטים שנקנו מראש ובערב מחכה לבעלים הפתעה בדמות בית שלא מזהה את עצמו במראה. לרוב הן מתחילות את תהליך העיצוב הדרמטי, דווקא מפריט הנוי האהוב עליהן. "אנשים חושבים שעיצוב זה לשבת ולקדוח", אומרת עידית, "לפעמים זה איזה גירוי אחד קטן שמעורר בך השראה. אני ונטע ספציפית מתחילות בכריות". ביום המקדים למהפך, הן בוחרות עם הלקוח את הרהיטים הגדולים, מסכמות את ההחלטות החשובות וגם, איך לא - בוחרות את הכריות, שישפיעו על עיצוב הסלון.

כריות "הבית של עידה". דנה מאירזון
"המלכה אליזבת"/דנה מאירזון

לדבריהן של האחיות, תהליך השיפוץ הוא לרוב בור ללא תחתית, ובדרך כלל גם ללא רוורסים או ברקסים, לכן מלבד תפקידן האסתטי, ממלאות הכריות גם חלק חשוב בשמירה על תקציב שפוי לפרויקט. "כמעצבות, זו השיטה שלנו להוזיל לאנשים עלויות", משתפת עידית. היא דוגלת בכך שכרית בודדת לעולם לא תיצור הבדל משמעותי, ולכן נמכרות הכריות בחנות בשלשות בלבד, כאשר מחירן הממוצע הוא 330 שקלים. מבחר המוצרים כולל את סדרת הכריות "פרובנס", בעלות בדים כפריים, כריות "המלכה אליזבת", המלוות בשיק מלכותי וכריות "פרידה קאלו" צבעוניות, הקרויות על שם הציירת הנועזת וציוריה העזים.

כריות "הבית של עידה". דנה מאירזון
"פרובנס"/דנה מאירזון

עידית מאמינה שגם לכריות יש טרנדים, ממש כמו בלבוש, אולם היא ממליצה להתאים אותן יותר לאופי הלקוח ופחות למגמות האופנה החולפות. "כל אחד צריך ללכת עם הסגנון שלו. מי שאוהב סגנון רומנטי, שילך עם פרחים. מי שאוהב סגנון מודרני, שיבחר בצורות גיאומטריות. אנחנו אומרות לאנשים: תסתכלו לאיזה סוגי בדים אתם מתחברים". בהתאם לסגנון הנבחר, היא מציינת שתי מגמות עיצוב מרכזיות - האחת רגועה יותר, בעלת צבעים דומים וטקסטורות משתנות. ואילו השנייה, למיטיבי לכת עם צבעים נועזים ושילוב בלתי צפוי שמשאיר את הספה פעורת פה. לאלה שממש נואשים במאמציהם לחסוך כסף מציעות צמד המעצבות לשדרג כרית קיימת עם סרטי סאטן אורכיים, פפיונים מיוחדים או כפתורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully