וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה משפצת: תליית וילון

דנה מאירזון

26.5.2011 / 0:38

לא רק בעלי שכנים מוזרים זקוקים לוילון, אלא גם נסיכות אורבניות מן המניין, שבסך הכל אוהבות לישון עד מאוחר. ככה עושים את זה לבד

דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
זה לא כל כך נעים לראות חלון ללא וילון/דנה מאירזון

השבוע בממלכה - קצת צניעות.

עד היום, נתינים אהובים, הרשיתי לכם להציץ לתוך ממלכתי ככל שנפשכם תחפוץ. אך לא עוד. בהתאם לתמורות החלות בממלכה, הורו לי יועציי הנאמנים להצטנע. בהתאם לכך רכשתי במיטב כספיכם, משלמי המיסים - וילון קשמיר נהדר, אבל רק כדי שאוכל ללמד אתכם איך לתלות אותו על חלוני, וכל זאת, כמובן, במספר שלבים פשוטים.

החומרים הדרושים לנו השבוע - וילון, מקדחה, דיבלים, ברגים, מטר וגם קרניז.

דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
תחילה יש למדוד את רוחב החלון/דנה מאירזון

תחילה נמדוד את רוחבו של החלון, עלינו לעשות זאת גם כי זה מעניין אבל בעיקר כדי שנוכל לרכוש בהתאם שני דברים. הראשון הוא הקרניז, שלו חלק חשוב מאד במלאכה; מדובר במוט שמחזיק את הווילון. קרניזים אפשר לרכוש בכל חנות מלאכה וחומרים לבית. הם מגיעים במגוון חומרים וסגנונות, החל מעץ וניקל ועד לזהב טהור, שדווקא ביום התקנת הווילון שלי אזל מהמלאי. הסתפקתי בכסף. שימו לב: לרוחב החלון שלכם הוסיפו 20 סנטימטרים - הסכום שמתקבל הוא אורכו של הקרניז שעליכם לרכוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
מידת הקרניז הרצויה היא רוחבו של החלון ועוד 20 סנטימטרים/דנה מאירזון
דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
מחברי הווילון ודיבלים/דנה מאירזון

הקרניז שרכשתם בוודאי יגיע עם מחברים לקיר. אם לא - כנראה שעבדו עליכם. המחברים הם אלה שיקבעו את הקרניז במקומו. נחבר אותם אל הקיר בעזרת מקדחה, ולפני שנקדח, נסמן את מיקומם על הקיר. נעשה זאת בהתאם לאורכו של הווילון. וילונאי הממלכה המוסמך מציע, שאם מעל לחלון ממוקם, נניח, מזגן, כדאי למקם את הקרניז מעל המזגן. כל זאת, כמובן, בהתאם לאורכו של הוילון.

בכל אופן. נמדוד את המרחק בין המשקוף לציור שציירנו על הקיר. נבדוק שהמרחק שווה בשני צדי החלון, אם הוא לא יהיה שווה, הווילון שלנו יהיה עקום.

דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
מידת הווילון תואמת את זו של הקרניז/דנה מאירזון

כשאתם רוכשים את הווילון, השתמשו באותן המידות שמדדתם לרכישת הקרניז - הנוסחה הפשוטה של רוחב החלון פלוס עשרים סנטימטרים. הוסיפו לנוסחה הזו את אורך המרחק שמדדתם בין המשקוף לקרניז פעמייים. כך הווילון שלכם יהיה סימטרי. חס ושלום שקצוות החלון המעופש שלכם יציץ מבעד לווילון החדש והמנצנץ שרכשתם (כל זאת בהנחה שהשתמשתם גם בחוש הסטייל שלכם - אם אין לכם כזה, אנא מכם. בקשו עזרה מחבר). אם החלטתם לתלות את הקרניז גבוה יותר, מדדו שוב. תזדקקו לווילון ארוך יותר.

דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
מסמנים על הקיר שני סימונים סימטריים, מעל המשקוף, ומוודאים שהמרחק שווה בשני צדי החלון/דנה מאירזון
דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
מצמידים את המחבר לקיר ומסמנים את החורים/דנה מאירזון

כעת מגיע החלק המסובך, המתיש והמייגע במלאכה. לאחר שהסברתי לכם ארוכות על הקרניז, זו השעה לעשות מעשה ולחבר אותו אל הקיר. למחבר שקיבלנו עם הקרניז שני חורים קטנים ומצחיקים. נצמיד את המחבר אל הקיר ונסמן את החורים. לאחר שסיימנו, נניח את המחבר במקום בטוח, שלא יאבד או חלילה, ייגנב או יברח, וניגש אל פעולת ההברגה.

אם עבדתם עם מקדחה בעבר, בטח ידוע לכם בעצם מדובר במזוודה גדולה עם הרבה בלאגן בפנים. בתוך המזוודה הזו יש שלל מקדחים. עלינו לבחור מקדח שמתאים לגודל הדיבלים שהתקבלו עם הקרניז.

דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
בוחרים מקדח שמתאים לגודל הדיבלים שהתקבלו עם הקרניז/דנה מאירזון

לאחר שביצענו את הפעולה הלא מאד מורכבת הזו, נקדח חורים בדיוק בסימונים שסימנו. לאחר מכן, בעזרת פטיש, נדפוק את הדיבלים אל תוך הקיר. אחרי שעשינו זאת, נאתר את המחבר ונחזיר אותו למקומו המיועד. נשתמש בברגים שלנו ונבריג אותם דרך המחבר אל תוך הדיבלים.

דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
קודחים חור בקיר על פי הסימונים, אליו נדחוס את הדיבלים אחר בעזרת פטיש/דנה מאירזון
דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
ומבריגים את המחברים למקומם/דנה מאירזון

אם ביצענו את כל הפעולות כמו שצריך, מעל לחלוננו אמורים להתנוסס שני מחברים. נותר לנו רק להשחיל את הווילון אל הקרניז, ולהניח את הקרניז על המחברים.

דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
משחילים את הלולאות על גבי הקרניז/דנה מאירזון
דנה משפצת: תליית וילון. דנה מאירזון
ויהי וילון!/דנה מאירזון

כמה משמח שיש וילון בחלוני, שמסתיר ומרחיק מלבי את הדברים המוזרים המתרחשים בממלכה, והודף את קרני השמש המרושעות שמנסות להדיר שינה מעיניי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully