וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים מבפנים: דירה שהיא גלריה

ענת ניר

17.5.2011 / 12:09

בבית של הגלריסטים שי הינדי ואריה פרנקו תולים יצירות אמנות גם באמבטיה, ולא מפחדים מחללים מתים. טעימה ראשונה מפרויקט "בתים מבפנים"

אבי כהן

במסגרת פסטיבל "בתים מבפנים" יפתחו לקהל הרחב עשרות בתים ומוסדות ציבור ברחבי העיר תל אביב. הפסטיבל יערך במהלך סוף שבוע אינטנסיבי אחד בין התאריכים 21-20 במאי. את האירוע, החוגג השנה חמש שנים, יזמו האדריכל אלון בן-נון ואביבה לוינסון בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו וגורמים נוספים. בדומה לפסטיבלי בתים פתוחים נוספים, המתקיימים בערים מרכזיות בעולם כדוגמת: לונדון וניו יורק, גם האירוע הזה עוסק בארכיטקטורה ובעיצוב הפנים של חללים השונים בסביבה האורבאנית. מטרתו היא לחשוף בפני הקהל הרחב מבנים מיוחדים, אתרים היסטוריים ובתים בעלי עיצוב יוצא דופן הבולטים בנוף העירוני של העיר הלבנה, ועל הדרך לספק גם את יצר המציצנות הציבורי.

• ביתם של שי הינדי ואריה פרנקו, בעלי הגלריה "שי אריה"

אריק פרנקו ושי הינדי חולקים בית וגלריה משותפת. את הדירה עיצב פרנקו בשנת 2008, לאחר שבני הזוג עברו אליה מחלל גדול יותר וביתי פחות. במהלך תהליך העיצוב חשף פרנקו מחדש את התוכנית המקורית של הבית - חדר המטבח חזר אל מקומו הקודם, וגם היציאה אל גג הבניין נבנתה בשנית על פי התכנון הישן. הקשר בין הגלריה לבין בית המגורים הדוק וסימביוטי. יצירות האמנות שכיכבו בגלריה, מעשי ידיהם של האמנים החביבים על הדיירים, מוצגות כעת על כל קירות הבית, אחת מהן אפילו תלויה בחדר האמבטיה. במקלחת נמצא גם פריט יוצא דופן נוסף - משטח נוגד החלקה ייחודי, העשוי מחלוקי נחל אותנטיים. הכניסה לבית גדולה ומוארת, עקב החלון הגדול הממוקם בתקרת הכניסה.

איפה: רחוב גזר 7 (במסגרת הביקור יערך סיור גם בגלריית "שי אריה" הממוקמת ברחוב שלמה המלך 61)
מתי: שישי, 20.5, 10:00 (סיור למחזיקי כרטיס מקסימום תל אביב), 14:00 ,12:00 ו-16:00.


צילום וידאו: אבי כהן.
עריכת וידאו: רן צימט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully