וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפרים קסטיאל הלך לעולמו

מייסד בית העיצוב הוותיק נפטר שלשום בגיל 91. עד הרגע האחרון עבד במרץ במרפדייה, מקורביו מתארים אותו כאדם צנוע, ענו ורגיש לעובדיו

אפרים קסטיאל, מייסד בית העיצוב הוותיק הנושא את שמו, הלך לעולמו שלשום בגיל 91. הלוויתו תיערך היום (ראשון) בשעה 13:00 בבית העלמין מורשה בהוד השרון.

קסטיאל עלה ארצה מבולגריה בשנת 1934. את דרכו כנער החל בעבודות רפדות בשכונת פלורנטין בתל אביב. בשנת 1942 הקים מרפדייה קטנה וצנועה משלו שהפכה עם השנים לבית העיצוב היוקרתי בישראל. רהיטי "קסטיאל" זכו להכרה מקומית ובינלאומית רחבה. בין היתר, רהיטי המותג אכלסו את הכנסת הראשונה, בתי נשיאים וראשי ממשלה מקומיים, כמו גם בתי העשירון והאלפיון העליון בארץ ובעולם.

במהלך השנים העביר אפרים את שרביט העיצוב לבניו, יהושע ומשה. על אף גילו, המשיך לעסוק במלאכת הריפוד במרץ רב, ורק לפני כ-7 חודשים החליט לפרוש מעבודתו. מקורביו מתארים אותו כאדם צנוע, ענו ורגיש לעובדיו. משה קסטיאל, בנו הבכור של אפרים, אמר היום: "אבי היה האיש שהוביל את השינוי וההתפתחות של תעשיית הריהוט בארץ. הוא הנחיל והקנה לי ולאחי יהושע את הכלים הדרושים למקצוע, וממנו ירשנו את החוש והאהבה לתחום. מגיל צעיר מאד רתם אותנו לעבודה המשותפת. הוא העביר את השרביט לידינו כשהיה בשיאו, ונתן לנו חופש פעולה מלא".

  • עוד באותו נושא:
  • קסטיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully