וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב חדר שינה: המדריך המלא

ליעונה מנקלי

14.5.2011 / 10:16

איפה תשימו את המיטה? כדאי לצבוע את הקירות באדום? ומה יש לפנג שואי להגיד? כל התשובות בפנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר מולטי פונקציונלי. מידי אינטיריורס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולי בגלל ששליש מחיינו אנו מבלים בשינה, תפקידו של החדר המוקדש לה בחיינו גדול כל כך. בנוסף לחדר בו אנו ישנים – פעילות שחשובה לבריאותנו התקינה – משמש חדר השינה גם כמקום מפלט מן השגרה המלחיצה, שבו ניתן לטעון מצברים. בהתאם, עיצובו בדרך כלל יהיה אישי ופרטי ולא ראוותני וייצוגי. מלבד אזור שינה, בימינו נוספו לחדר גם פונקציות כמו חדר ארונות, פינת קריאה אינטימית ולעיתים גם חדר רחצה, פינת עבודה ומרפסת. עיצוב נכון של חדר השינה ייצור חדר שהוא מעין מקדש שמספר על בעליו, מרגיע אותם ומחזק את הקשר ביניהם. אספנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם להפוך את עיצוב החדר ליעיל יותר.

מה לשים איפה?

כלל הברזל הנצחי: אל תעמיסו. זה נכון בכל חדר, אבל במיוחד בחדר השינה. אל תכניסו לחדר רהיטים ואביזרים רבים והימנעו מריהוט גדול וכבד. את המיטה מומלץ למקם בקו אלכסוני לדלת כך שפניכם לא יופנו ישירות אליה אך עדיין תוכלו לראות את הנכנסים לחדר. הימנעו מלמקם אותה תחת החלון. באין אפשרות אחרת מומלץ לסגור או לכסות את החלון בזמן השינה. והכי חשוב, שמרו על מרחק מספיק בין שולי המיטה לקירות החדר או לרהיטים האחרים כדי להימנע מתחושת צפיפות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תעמיסו. קטאלן איטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקמו את הרהיטים בצורה שלא תפריע לתפקוד היומיומי. כשארונות הקיר המסורתיים אינם נמצאים בחדר עצמו, הופכת המיטה לפריט המרכזי והגדול ביותר בחלל. כיוון שכך, מתמקדים פתרונות העיצוב בצמצום האביזרים המשלימים שמונחים סביבה - שידות צד ואביזרי תלייה ותאורה, לטובת התנהלות נוחה יותר. כדאי למקם את הרהיטים והאביזרים בחדר באופן שלא יפריע לזרימה ולהתנהלות בו. בין אם אתם קמים באמצע הלילה ללגום כוס מים, או לבקר בחדר השירותים ובין אם אתם מתעוררים בבוקר ומתכוננים ליום עבודה שגרתי.

נסו לבחור רהיטים פרקטיים ככל האפשר. כדי שלא להעמיס כדאי להעדיף רהיטים בעלי שימוש כפול, כמו ארגז מצעים למרגלות המיטה שיכול לשמש גם כספסל ישיבה להתארגנות בבוקר או פרגוד שיכול לשמש גם להסתרת פריטים וגם ליצירת חלל נפרד בחדר. מיטה זוגית עם מסגרת רחבה ובולטת תוכל להחליף את השידות המסורתיות ועל שוליה ניתן להניח ספרי קריאה ומגזינים וגם את מנורת הלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגז האחסון יכול לשמש גם כספסל. הומאז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצובים מחדר המיטות: זה הטרנד

הסגנון הרווח בעיצוב חדרי שינה, ולא רק בהם, הוא מינימליזם שמאופיין בצבעים טבעיים ורכים בשילוב חומרים בסיסיים כמו עץ, בד וקש. למבקשים רוגע ושקט עיצובי מוחלטים מומלצים חדרי שינה נקיים וקרובים לרצפה, בסגנון יפני, או חדרי שינה בסגנון נטורליסטי. גם גם טרנד המנומרים שמבצע קאמבק בא בחשבון, ובמינונים קטנים וסולידיים ביותר (באמצעות שטיח, ככיסוי מיטה או בדמות אהיל פראי מודפס, למשל), מזריק בחדר סקסיות מתבקשת. טיפ חשוב: כשאתם פונים לאבזר חדר שינה, הגדירו מראש את סגנון העיצוב ורק אז תוכלו להתאים את הרהיטים והאביזרים הדרושים. שילוב כל האלמנטים, בדגש על חומרים, הדפסים, צבעים ומרקמים שיגרמו לנו לתחושה נינוחה ומפנקת, יסייעו ביצירת קן אהבה שלא מתחשק לעזוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוגע ושקט עיצובי. נטורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסגנון יפני. אקסקלוסיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדום או פסטל: באיזה צבע לבחור?

ההנחה הרווחת של רוב המעצבים גורסת כי לגוונים בחדר יש השפעה מכרעת על איכות השינה, על האנרגיה ועל מצב הרוח שלנו. בחירת צבעים נכונה תיצור עיצוב נקי ולא צעקני בתוספת מגע אישי שישתלב עם מכלול הפריטים בחלל. למרות זאת, ולפי תורת הפנג שואי, חשוב להדגיש שקירות לבנים וחפים מצבע, פוגעים ביצירתיות ועלולים להשפיע לרעה על החלומות ותת המודע של דיירי החדר.

לקירות חדר השינה מתאימים גווני האדמה החמים, אך כדאי שלא להכביר בגוונים כהים ועזים מדי. הצבע האדום על שלל גווניו נחשב לממריץ ואנרגטי ולכן מומלץ לשלבו במינונים נמוכים. כדאי לצבוע את מרבית קירות החלל בגווני פסטל רכים ולהדגיש קיר קטן, נישת מדפים קבועה בקיר או את גב המיטה בגוון כהה יותר, שמתאים לסגנון או לאווירה הרצויה בחדר. גוונים פסטליים רכים כגון ורוד בהיר, סגלגל או מוקה יעניקו לחדר אווירה שלווה. גוונים עמוקים וחזקים ממשפחת האדומים, כמו בורדו, ארגמן וורוד עתיק, נתפסים כחושניים ומעוררי תאווה ויוסיפו לחדר השינה ממד של עומק דרמטי. צבעים מיוחדים כמו שידת לילה בגוון מטאלי או קיר צבוע בצבע מגנטי שעליו אפשר להדביק פתקי אהבה מתקתקים – יעשו את ההבדל ויהפכו את החדר למעוז האסקפיזם האולטימטיבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוונים חמים זה טוב, אבל אל תיסחפו עם המינונים. וילונות אורגד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגוון מצבי תאורה, לכל שעה ביום. קמחי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגף התאורה: אור לכל שעה ביום

בתכנון תאורת חדר השינה יש לשים לב לשימושים השונים של החדר וליצור מספר מצבי תאורה אותם ניתן לשנות לפי הצרכים והשעה ביום – תאורה מרכזית, רכה ופרקטית שתתאים לביצוע מטלות שגרתיות בחדר כמו התלבשות או סידור המיטה, תאורה נקודתית בפינת איפור או לקריאה בזמן שכיבה במיטה ותאורה רכה ליצירת אווירה אינטימית. בנוסף, למרות שחדר השינה לא נועד לראווה, מומלץ להדגיש חלקים נבחרים ממנו, כמו מדפים או שידות, באמצעות תאורת לדים שמספקת אור עמום ולא מחמם וטובה גם לצפייה בסרט.

בעזרת גופי התאורה השונים תוכלו לשלוט באווירה הרצויה בחדר. נברשת גדולה ונוצצת תמלא אותו באור יקרות ותשרה בו אווירה מלכותית; מנורות קריאה בשילוב מתכת עתיקה וקריסטלים יוסיפו רובד קסום; ואילו גופי תאורה בשילוב אהילים מבדים צבעוניים ואווריריים יזרקו אור מסתורי ומפתה. אפשר לשלב גם מנורות קריאה, שמלבד תפקידן המובהק, תורמות לעיצוב החלל ומתכתבות עם הפריטים האחרים. החסכנים יוכלו להסתפק בדימר (עמעם) על מנת לווסת את עצמת התאורה וכך להשתמש באותו גוף תאורה כתאורה פרקטית וממוקדת וגם כתאורת אווירה, ובאותה נשימה לצמצם את צריכת החשמל. מה שלא תבחרו, תנו עדיפות לתאורה צהובה וטבעית על פני האור הלבן שמפיצה נורה חסכונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום מפלט מהשגרה. מידי אינטיריורס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפורי בדים: מלבישים את החדר

אביזרי טקסטיל בחדר השינה - מצעים, וילונות, שטיחים, כריות וטפטים, הם אלמנטים חשובים ביצירת אווירה מזמינה ומפנקת. ניתן להיעזר בהם כדי "לשבור" סגנון עיצובי קיים או מצד שני, כדי להדגיש אותו. המרקם והחומר ממנו עשויים הבדים עשוי להשפיע על מראה חדר השינה. בדים קלילים, בהירים ואווריריים יציגו חזות קיצית וחמימה ואילו בדים אטומים ישוו לחדר נימה חורפית ואפלולית. גם כמות הבד וסוג התפירה חשובים במקרה זה. כך למשל, כמות נדיבה של בד בתפירת כיווצים עבור הווילונות תעניק לחדר אווירה רומנטית ורכה.

שימוש בכריות וכיסויי מיטה, אותם ניתן להחליף בקלות, מאפשר רענון זריז של מראה החדר וכך גם שימוש בווילונות ושטיחים שמסייעים ביצירת "מסגרת" לעיצוב ונותנים את הטון הסופי. יצירת הרמוניה בין פריטי הטקסטיל השונים מבחינת הצבע, המרקם או ההדפס, טובה עבור זרימת אנרגיה חיובית בחדר כמו גם הקפדה על חלוקה זוגית ושווה בין הפריטים השונים, שחשובה להעצמת תחושת הזוגיות. צבעים עליזים והדפסים פרחוניים מתאימים מאוד לחדר השינה, אך מומלץ למתן את השפעתם באמצעות אביזרים משלימים בגוונים נייטרלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעזרת המצעים אפשר לרענן בקלות את מראה החדר. בית נוסבאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully