וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה משפצת: החלפת בית נורה

דנה מאירזון

12.5.2011 / 8:44

דורון השיפוצניק מלמד נסיכה אורבנית חסרת אונים לבצע תיקונים אלמנטריים בבית. כתבה ראשונה בסדרה – מחליפים בית נורה

להחליף נורה זה עניין מאד פשוט, להיות נסיכה מסוגי - לא כל כך. נסיכות כמוני, שמתגוררות בארמון שכור ומתפורר, מוצאות עצמן לעיתים יושבות בחושך במשך חודשים ומחכות לאביר על הסוס הלבן שיבוא ויביא עימו סולם ונורה טרייה. כשדמעות של חוסר אונים נקוות בעיניי, אני מבינה שיש דברים שאפילו נסיכה שכמותי לא מסוגלת לעשות בכוחות עצמה, ולכן, על תקן האביר אני מזעיקה את דורון השיפוצניק (או בשמו המלא, דורון ענתבי), שילמד אותי, ואתכם - נתיניי הנאמנים - איך מחליפים בית נורה רקוב בכמה צעדים פשוטים.

החומרים הדרושים:

סולם ובית נורה. להשלמת האפקט מומלץ מאד להצטייד בנורה חדשה מהחנות.

החלפת בית נורה. דנה מאירזון
בית הנורה הרקוב. זה בכלל לא מסובך להחליף לבד/דנה מאירזון

דורון נכנס אל הממלכה שלי, כולו רעש וצלצולים. הוא מת לשפץ את כל הממלכה שלי. אני ארשה לו, אבל קודם כל שיהיה אור. כיאה לנסיכה סקרנית, אני שואלת מלא שאלות, והאביר עונה בסבלנות אין קץ. מסתבר שריקבון נוצר לא רק מלכלוך, כפי שהאמנתי כל חיי, אלא גם מחום, ומגיל כמובן. זאת אומרת – זקנה היא זקנה, בין אם אתה בית נורה או נסיכה אורבנית.

ממרומי הסולם המהודר שלו, מצווה עלי דורון לכבות את האור. באופן כללי, למי שאינו יודע - כמוני - להתעסק בחשמל זה עסק די מסוכן. אצבע בשטקר אומנם יכולה לעשות טוב לשיער, אבל אם לא מתחשק לכם ליפול מהסולם בזמן שאתם עוסקים בפעולה מסובכת כמו זו שאני מנסה ללמד - דאגו שהמתג כבוי, ואפילו, כדי להסיר דאגה מלבכם, שווה להוריד לרגע את השאלטר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
החלפת בית נורה. דנה מאירזון
חותכים את חוטי החשמל כמה שיותר קרוב למנורה עצמה/דנה מאירזון

הדבר הראשון שנעשה הוא להיפטר מבית הנורה הרקוב. ניקח סכין יפנית ונחתוך את חוטי החשמל כמה שיותר קרוב למנורה עצמה, שכן אנחנו צריכים אותם מאוחר יותר.
תחילה נכיר את ה"דומינוס", בחנות חשמל אולי יכירו אותו גם בשם "קלאמרה". מדובר בדבר ממש קטן, אפילו קטן מדי בשביל שיהיו לו שני שמות, שמחבר את בית הנורה לתקרה. כמה שהוא קטן, ככה הוא חשוב. עכשיו דורון מחבר את הקלאמרה לחוטי החשמל. שימו לב: יש בסך הכל שני חוטי חשמל, ולקלאמרה, שהיא קטנה ומרובעת, יש שני חורים מכל צד. נכניס כל חוט לחור משל עצמו.

החלפת בית נורה. דנה מאירזון
ואז מחברים אותם לפיסת הפלסטיק הזו/דנה מאירזון

כעת נשתמש בבית הנורה החדש שרכשנו תמורת שקלים בודדים. ברוב המקרים, מאד פשוט לרכוש בית נורה. יש רק סוג אחד, שנקרא פנדל, והוא הבחירה הרווחת בכל בתי המגורים. בכל זאת, ממליץ דורון, אם הנורה שלכם נראית בלתי רגילה, שווה לצעוד איתה ביחד לחנות החשמל, שם ימליצו לכם על הבית המתאים לה. כשאני מושיטה את הפנדל שלי לדורון אני שמה לב שגם ממנו מבצבצים חוטי חשמל, שאמורים להתחבר לחוטים שמשתלשלים מהתקרה. דורון מסביר בסבלנות שחשוב מאד לשים לב שבצד שבו הכנסנו חוט חום, מהצד השני - חשוב לחבר חוט מאותו הצבע. נראה לי שהבנתי, אבל אפרט למענכם, אלה שיושבים וקוראים בחשכה. חשוב במיוחד להקפיד על הצעד הזה, שכן חיבור לא נכון של החוטים עלול לגרום לקצר, או נורא מכך - לעבודה כפולה, שזה בלתי נסלח.

בשלב הזה מבריגים נורה לתוך בית הנורה החדש ולסיום הפעולה, דוחפים את בית הנורה כלפי מעלה אל התקרה, שיסתיר את חוטי החשמל הרופפים.

החלפת בית נורה. דנה מאירזון
עכשיו מחברים את חוטי החשמל של בית המנורה לחוטי החשמל שבתקרה, מבריגים נורה חדשה ויהי אור/דנה מאירזון

זהו - יש אור! השיפוצניק האבירי יכול להתפנות לעבודות מרגשות יותר, שבאמת הולמות את מעמדו, ואני יכולה לכבות את האור ולהתפנות לשינת היופי שלי, מלאכה חשובה לא פחות.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully