וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים באש: המנגלים הכי טובים

ענת ניר

4.5.2011 / 13:30

היקר, הזול, הסטרילי, היעיל והפופולרי - לקראת חג הנפנופים, השווינו בין חמשת המנגלים הכי פופולריים בארץ

יום העצמאות דוחק בעם ישראל להפגין סולידריות ולהוכיח את היותו עם חופשי בארצו בעיקר בחיבתו העיקשת למנגלים. עם בואו של חודש מאי, כלי הפח הפרקטי, שכל מטרתו היא להפוך את הבשר מגוש נא ורוטט למנה מעוררת תיאבון, כובש את השוק במגוון גדלים, מחירים וצורות - החל מהמנגל הפושטי הנעזר אך ורק באש ובגחלים וכלה בברביקיו המיופייף והנקי הלוטש עיניים אל החצר האחורית של אמריקה. המחיר משתנה, סוגי הגריל ורסטיליים והמבחר בהחלט עלול לבלבל את מי שבסך הכל רצה קבב בפיתה. ערכנו השוואה בין חמשת המוצרים הכי פופולריים בישראל, על פי אתר www.kama.co.il, כדי לפזר את העשן.

היקר: גריל בנוי לחצר הבית מדגם "ניו-יורק", MCZ

למי: לאלה שכבר רכשו את הווילה הפרטית, הצטיידו במרצדס, קנו את בית הנופש בחו"ל ועכשיו רק מחפשים איך לסגור את הפינה של הסטייק.

למה כן: מדובר בגריל מקצועני שמתהדר בשם פוזאיסטי והורים אירופאים. יתרונותיו הם בגודלו האימתני, שמאפשר צלייה של כמות גדולה של בשר בבת אחת, בביצועיו הגבוהים וכן בחומרים האיכותיים מהם מיוצר. שולחן העבודה של המתקן עשוי מאבן גירית מלוטשת ואילו הארובה עשויה ממתכת שחורה העמידה בטמפרטורות גבוהות במיוחד. גם העיצוב הקלאסי מתוצרת איטליה מעלה מיצים בחלל הפה. בנוסף, חומר הבעירה שלו הוא עץ טבעי (להבדיל מפחמים), שאולי דורש קצת יותר עבודה, אבל ההשקעה במלאכת הצלייה תבוא לידי ביטוי מאוחר יותר, בטעמי הבשר.

למה לא: למרות שמדובר בצעצוע קולינרי נחמד, עבור רובנו מחירו האסטרונומי יכול לממן השתלת כליה, לא עלינו, כך שיתכן שעדיף להשקיע את הפלוס בבנק באפיקים מעשיים יותר. בנוסף הגריל המסיבי מצריך גינה רחבת ידיים, רחבת בטון נוקשה ודורש תחזוקה מתמדת, על מנת שישרוד בתנאי מזג האוויר המשתנים.

מחירים: בחו"ל ניתן לרכוש אותו ב-18,000 שקלים, רכישה פטריוטית מיבואן מקומי תאמיר את המחיר ל-38,500 שקלים.

הזול: מנגל פחמים סטנדרטי

למי: לאלה שהמנגל אצלם הוא מאורע שנתי, שמתרחש אך ורק ביום העצמאות.

למה כן: מנגל קל להשגה, שלקראת יום העצמאות עושה עיניים לרוכשים מפתחה של כל תחנת דלק או פיצוציה. ניתן להצטייד בו בדרך לפארק ללא כל תכנון מוקדם, והוא מצריך רק פחמים, מצית, יד חזקה ופולקע נטויה. המנגל הקל נייד מאוד וצורת התפעול שלו אינה מורכבת: פשוט מציתים את הפחמים ונותנים לאש לעשות את העבודה.

למה לא: כשם שהוא בא בקלות, כך הוא גם הולך. המנגל העממי עשוי מאלומיניום, מתכת זולה שמתבלה במהירות. לאחר שימוש יחיד יתכן והמנגל יתעוות וגם הנפנוף בו כבר לא יחזור להיות כמו פעם.

מחיר ממוצע: 25-129 שקלים, מחיר מינימלי לחוויה חד פעמית.

הנקי: מנגל חשמלי ביתי מדגם EL28, אלקטרו חנן

למי: איסטניסים שמתקשים לשאת לכלוך על ידיהם הענוגות, מיזנטרופים שנשארים בבית ובטלנים שמתעצלים לנפנף.

למה כן: למרות שקצת קשה לוותר על הריפוי בעיסוק המסורתי של החג, המנגל הזה אינו מצריך ולו נפנוף אחד. האש דולקת לאורך זמן ובחום אחיד ושווה, נדלקת ונכבית בלחיצת כפתור.

למה לא: כלל האצבע של מנפנף מומחה גורס כי "אין סיכוי שבעולם לעשות סטייק טוב בפחות מ-15 BTU לסמ"ר". בתרגום לשפת העם, על עוצמת החום להתאים לגודלו של המנגל ויש מי שלא יסתפק בטמפרטורה המקסימלית של המכשיר החשמלי הזה, שנראה יותר כמו פלטת שבת מעוגלת. חוץ מזה, הוא מרותק באופן תמידי אל הבית, כך שהחיסרון הבולט שלו הוא ויתור על השמש, המדשאות ובאופן כללי, על הפארקים ביום העצמאות. מצד שני, יש כאלה שיראו בכך דווקא יתרון לא קטן.

מחיר ממוצע: 127 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

היעיל: מנגל פחמים מדגם "סילבר", Weber

למי: למנגליסטים שרופים.

למה כן: אם הבשר הוא המטרה שלשמה התכנסתם, ולא הסלטים שליד, המנגל הזה מיועד לכם. הצלייה האיטית על הפחמים המסורתיים מעוררת את התיאבון ומצדיקה את ההמתנה. צורתו העגולה מזכירה את הברביקיו האמריקאי ואת סגנון ההכנה האיטי הנהוג מעבר לים. בנוסף, למנגל שטח בישול גדול יחסית, הוא אינו מצריך חיבור לגז או לחשמל ולכן ניתן לנייד אותו בקלות.

למה לא: חומרי הבערה שאותם צריך לרכוש בנפרד עלולים להכיל חומרים מסרטנים, כך שבסופו של דבר יתכן ויפגעו באיכות הבשר. בנוסף, הצלייה על פחמים מצריכה מיומנות של מנגליסט מיומן שידע לשמור על חום המנגל ולהפיק בשר טעים במידת הצלייה הנכונה.

מחיר ממוצע: 185 שקלים.

הכי נמכר: מנגל גז מדגם Travel Chef, עידן קמפינג

למי: עם ישראל ואחותו, בגדול.

למה כן: כי הוא עושה את המוטל עליו ללא לכלוך ומבלי צורך תמידי ללחוש לגחלים. הוא מצויד ברגליים מתקפלות לנשיאה נוחה, ולכן ניתן להוצאה מהבית כל עוד דואגים לו לאספקת גז צמודה. בשנים האחרונות רכש לו מקום של כבוד בפארקים, עקב נוחות השימוש וקלות השליטה על האש.

למה לא: בדומה לאחיו החשמלי, המנגל אינו פולט עשן, אך יש שיטענו שבדרך הוא מוותר גם על הטעם והריח. עקב הצלייה הבינונית, המכשיר מפיק תוצרים סטנדרטיים, ללא הארומה המיוחדת של בשר על האש.

מחיר ממוצע: 499 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully