וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב צעצוע

ענת ניר

28.4.2011 / 12:04

לשבור קירות, לצבוע את המטבח בוורוד פוקסיה ולעשות רילוקיישן למקרר – והכל בקליק. סקירת תוכנות עיצוב ברשת

תהליך השיפוץ הסיזיפי של הבית מעורר לא פעם פנטזיות ורודות על בנייה וירטואלית. תזוזת עכבר בודדת, הקשה קלילה על המקלדת והופ, קבלו תריסים ונציאניים, מרפסת מוארת ואת הפרגולה שתמיד חלמתם לבנות, אבל אף פעם לא הבנתם איך בדיוק היא תסתדר עם הבית.

עבור הצרכן הפשוט, הלוקה בפוביית מחשבים אך מחזיק בחוש אסתטי משופשף, פותחו מבחר תוכנות עיצוב חובבניות. הן אמנם לא מתיימרות להחליף את "AutoCAD", אהובתן הנצחית של האדריכלים ומעצבי הפנים. אין להן את היכולות של תוכנות כמו "SolidWorks" או "maya", האשפיות ביצירת אובייקטים תלת מימדיים, אבל אם תרצו לראות איך יראה ביתכם החדש לאחר שתעשו רילוקיישן לספה ותשברו את הקיר, בזה הן בהחלט יכולות לסייע.

The Sims

למי: פרחי עיצוב שעוד לא חצו את גיל ההתבגרות, או כאלה שיעדיפו לבנות בתים בחלל הווירטואלי, ללא שום צורך לחזור על התהליך גם בעולם האמיתי.

מה בפנים: התוכנה נולדה בשנתם 2000 במוחו הקודח של וויל רייט מחברת . Maxis מדובר בתוכנת המשך ל-SimCity הוותיקה. בניגוד לקודמתה המתרכזת בתכנון ערים, המשחק הזה מתמקד בחייהם של הסימים, תושבי העיר הווירטואלית, הפועלים ממש כמו בני האדם. ניתן ליצור בו דמויות אנושיות, לאפיין את סיפור חייהן והחשוב מכל - לעצב להן את הבית. את בית המגורים ניתן לבנות באופן עצמאי מהייסוד, או לשפץ מקום קיים. לאחר מכן ניתן למקם בבית מגוון מוצרים וחפצי נוי, בעלי טקסטורה וחומרים ייחודיים.

הכי מגניב: תוספת מאוחרת לגרסה השנייה של המשחק (קיימות שלוש גרסאות עד כה) מציעה למשתמש חבילה לעיצוב האמבטיה והמטבח, המאפשרת להרחיב את ארסנל המוצרים לבית. תוספת איקאית נוספת מאפשרת לרהט את הבית הווירטואלי בפריטים מוכרים מענקית הריהוט השבדית.

שפה: אנגלית.

בשורה התחתונה: כיף גדול, עד כדי רצון לפרישה מוקדמת מהארץ והתאזרחות במדינת הסימים. המחיר - סימס 2: 99.99 שקלים; הרחבה של עיצוב המטבח וחדר האמבטיה: 99.99 שקלים. ניתן לרכוש בכול חנויות המשחקים ברחבי הארץ.

טמבור

למי: התוכנה מיועדת למי שמסתכל בקנקן, או ליתר דיוק במספר הגוון של הצבע שלו.

מה בפנים: תוכנת "טמבור" באתר החברה מאפשרת לבחור חלל עבודה ממאגר החדרים הקיים או לעבוד על פי תמונה של חדר מציאותי הלקוח מבית המשתמש. את הצבעים ניתן פשוט לגרור ולהדביק על כל קיר שבוחרים. אפליקציית האייפון לעומת זאת, דוגמת את הצבעים דווקא מאובייקטים ממשיים, כדוגמת: חולצה, רהיט, או צבע הפנים של איש מזדמן. האפליקציה מתרגמת במדויק את הצבע הנבחר לטון מניפת הצבעים של טמבור.

הכי מגניב: האפליקציה חוסכת את ההתלבטות בקניית הגלונים לצבע. הקלדה של גודל הקיר, תחשב אוטומטית את כמות הצבע המדויקת הדרושה לצביעה.

שפה: עברית.

בשורה התחתונה: התוכנה מסבירה פנים, מגרה ואינטואיטיבית מאוד למעצב המתחיל, אבל נשארת בגדר שעשוע חובבני. ניתנת להורדה ללא תשלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מתכנן הבתים של איקאה

למי: אנשים שחיים בקטלוג של איקאה.

מה בפנים: התוכנה מאפשרת לעצב כל מקום על ידי בחירה של צורת החלל, גודל החדר והוספת אלמנטים שונים. ניתן להשפיע על מידות הפריטים, זוויות ומיקומים, אך בניגוד לחברותיה התוכנות המקצועיות יותר, אין אפשרות לשלוט על צורתם של רכיבים קיימים.

הכי מגניב: כרגע התוכנה עוברת מסע שדרוגים בבסיס האם בשבדיה. היא תחזור בגרסה מחודשת ומשופרת בעוד כמה חודשים.

שפה: מאחר שהאתר הישראלי בשיפוץ, כרגע ניתן להשתמש באתר הבינלאומי, שפועל בשפות שונות.

בשורה התחתונה: עיצוב סטרילי שמעביר מסר חלק ונקי, אולי נקי מדי. התוצאה הסופית - מראה של עוד חדר איקאי שמתחשק ללכלך. ניתנת להורדה ללא תשלום.

Sketchup

למי: חובבי תכנון שגוגל הוא חברם הטוב ביותר, ובעיקר אנשים שלא נלחצים מהודעות שגיאה.

מה בפנים: תוכנת תלת מימד המאפשרת ליצור אובייקטים מורכבים ולעצב אותם. היותה חלק מענקית גוגל מאפשרת התאמה מלאה בין התוכנה לבין "Google Earth". ניתן לייבא שרטוטים מ-"Google Earth" וכן לייצא מבנים וירטואליים מהתוכנה אל המפה.

הכי מגניב: התוכנה מאפשרת ליצור קבוצות רהיטים, המסוגלים לזוז יחד בלחיצת כפתור. בנוסף, ניתן לערוך סיור בבית מנקודת מבטו של האיש הווירטואלי שחי בו.

שפה: אנגלית.

בשורה התחתונה: תוכנה מקצועית עם טוויסט של גוגל. ניתנת להורדה ללא תשלום.

Envisioneer Express

למי: דוברי שפת מחשב מיומנים שמעדיפים לעצב בעזרת תוכנות מקצועיות, אך מתבאסים להשקיע בהן כסף.

מה בפנים: גרסה צנועה לתוכנת העיצוב המקצועית שנועדה לספק טעימה מהדבר האמיתי. המשתמשים שולטים באופן מוחלט על הפרמטרים השונים לעיצוב הבית, יוצרים צורות מורכבות, מייצרים טקסטורות מוחשיות ושולטים לגמרי על אופי התאורה.

הכי מגניב: שזה חינמי וחוקי למהדרין.

שפה: אנגלית.

בשורה התחתונה: לא מומלצת לבעלי עכבר חלש, או לכאלה שזוהי היכרותם הראשונה עם תוכנות תלת-ממדיות לעיצוב הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully