וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתכלת בקנקן

שחר בן פורת

25.4.2011 / 11:41

מלון ממילא מנסה לספק אווירה ירושלמית, אבל להישאר מחובר בחבל הטבור לעולם. יעל עמיר, סטייליסטית הבית, מסבירה למה ניחוח הדרים זה קוסמופוליטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספא החדש של מלון ממילא, בעיצוב פיירו ליסוני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החדר הסגול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתהליך העיצוב של אקאשה, מתחם הספא החדש במלון ממילא בירושלים, נפגשה מנהלת העיצוב של המלון, יעל עמיר, עם אחת מהעוזרות של פיירו ליסוני, מעצב המלון החתום גם על המתחם החדש. בין שאר הדברים שהעוזרת האיטלקייה הביאה איתה ארצה היו אותיות מגולפות מעץ, ועמיר מייד זיהתה את הפוטנציאל – ליצור מילים מהאותיות ולשלב אותן בחלל הספא. אך מלאי האותיות הקיימות לא הספיק, ובמשך חודשיים חיכתה עמיר עד שהאותיות המבוקשות ייוצרו במיוחד בעבורה באיטליה. המבקרים במתחם שנפתח לפני חודשים ספורים, יראו אותן מעטרות את קירות החלל כשהן מרכיבות מילים דוגמת Soul, Spirit ו-Love.

הסיטואציה הזו מספקת הצצה הן לתהליך העיצוב המוקפד של המלון החדש, שכבר זכה לשבחים ופרסים בכל רחבי העולם – בין היתר, הוא נבחר על ידי מגזין וולפייפר לאחד מ-100 מלונות העסקים הטובים בעולם - כמו גם לתפקידה הייחודי של עמיר, אדריכלית ומעצבת פנים במקצועה. הגדרת התפקיד הרשמית שלה היא "מנהלת קריאטייב", ומתוקף כך היא אמונה על "יצירת האווירה המיוחדת למלון על ידי ירידה לפרטים בכל נושאי עיצוב הפנים והאסתטיקה, כולל תאורה, מוסיקה, בישום, פרחים וצמחייה, ספרים ומגזינים". לטענת עמיר היא היחידה האוחזת בתפקיד מסוג זה בארץ, ולא ידוע לה על תפקיד דומה בתחום המלונאות בעולם. עם זאת, הצלחתה בתפקיד הביאה את משפחת אקירוב, בעלי הרשת, העתידים לפתוח מלונות בפריז, לונדון ואמסטרדם, לאייש משרות דומות גם במלונות הבאים של הרשת המתהווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שום דבר לא נמצא כאן במקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כוסות הוויסקי

עמיר נכנסה לתפקיד כשבועיים לפני פתיחת המלון, ביוני 2009. "ליסוני ומשפחת אקירוב השקיעו כל כך הרבה אהבה ומחשבה בפרטים ארכיטקטוניים, שאני משערת שהם חששו שבתפעול היומיומי, אם אין את אותו איש מקצוע עם הרגישות לפרטים הממוקד בנושא העיצוב, הדברים לא יישמרו כמו שהם רצו" היא מסבירה את הרקע להעסקתה.

את התחושה שהמלון מבקש להעביר היא מגדירה בתור "עושר ופשטות. יוקרה שלא מנקרת עיניים". החוויה הזו עמדה לנגד עיניו של ליסוני כשעיצב את המלון, וגם מול עמיר, כשפנתה למלאכת הלבשת החללים בפריטים שליקטה ברחבי העולם. את מחלקת האביזרים והאווירה היא ממיינת למספר תחומים: ריחות - פרחים, סידורי פרחים וצמחייה; תאורה – החל מגופי תאורה גדולים ועד נרות; ופריטי דקורציה ואמנות - כולל שטיחים, ריהוט וספרים. "כשאני בוחרת ספרים וממקמת אותם בחלל אני מתייחסת לנראות שלהם לא פחות מתוכנם", היא מגלה. גם את כוסות הוויסקי המוגשות בבר בחרה עמיר, והיא מאמינה שבשביל היופי צריך לסבול. "אתעקש שישתמשו בקנקני מיצים מסוימים שהם פחות נוחים, בגלל שהלוק שלהם מתאים, למשל" היא אומרת, "אני מאמינה ויודעת שעיצוב מעורר רגשות ותחושות, וכשאתה עובד בשביל ליצור אווירה מוגדרת, אלה הניואנסים שצריך לשמור עליהם בקנאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם הרהיטים זזו שמאלה והכל התעקם, זה משנה את האנרגיה בחדר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיזיינר תפוז

התפקיד של עמיר נוסח תוך כדי עבודה, וכיום הוא כולל תחומי אחריות רבים. היא אחראית על עיצוב המלון באירועים מיוחדים, בחגים ומועדים, כולל סגנון שולחנות החג, מתפקדת כסטייליסטית בימי הצילומים של המלון, קובעת עם מחלקת המזון והמשקאות את הסטנדרטים במסעדות ובאירועים, אחראית על סידור הוויטרינות במלון ועוד.

במסגרת תפקידה היא מכשירה את צוות החדרניות, ומעבירה אותן תדריך על התפוחים המוגשים לאורחים (תמיד ירוקים), מספרם (ארבעה) ואופן ההצגה שלהם, כמו גם הקפדה על מיקום, קומפוזיציה וסדר של המגשים, המים, הכוסות, היין, הספרים, הפטיפורים, החומר האינפורמטיבי, חפצי הדקורציה וכל פריט אחר הנכנס לחדרים. "זה לא רק עניין של ניקיון אלא סדר, ארגון והניואנסים של יצירת הקומפוזיציות. אם הרהיטים זזו שמאלה והכל התעקם, עין לא מיומנת לא רואה את זה, אבל זה משנה את האנרגיה בחדר. כל בחירה צריכה להתחבר לשפה של המלון, אין בחירות שרירותיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשאני בוחרת ספרים אני מתייחסת לנראות שלהם לא פחות מתוכנם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם, סידורי הפרחים צריכים לספק תחושה וניחוח מסוימים והם תמיד ייווצרו מצמחים ופרחים ספציפיים ויסודרו באותו האופן בדיוק. גם על הוואזות עשתה עמיר דוקטורט, והחדרניות מתודרכות על הנקודה הקבועה שבה יש למקם אותן בחלל. על מפזר הניחוחות היא אומרת שהוא "אמנם הדרי, אך לא כזה של פירות הדר הקלאסי אלא ניחוח יותר מתוחכם, שמשדר קוסמופוליטיות". זו, על קצה המזלג, החוויה שעמיר מנסה להעביר – דיזיינר תפוז ישראלי. "זו ירושלים והיא נעוצה במדינת ישראל", היא אומרת, "אבל היא גם קוסמופוליטית. אנו מקבלים פידבקים מאורחים ישראליים המגיעים למלון ואומרים שהם מרגישים שהם בחו"ל. זה אומר שזה מצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully