וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התערוכה במילאנו: מה היה לנו שם

מתוך מאות המוצרים שראינו בתערוכת העיצוב במילאנו בחרנו 10פריטים שווים במיוחד שהוציאו לנו את העיניים. וואלה! בית מפנה מקום בסלון

סופר נאני

הביתן של מעצבת השטיחים נאני מרקינה היה חגיגה אמיתית של צבעים, חומרים וטקסטורות שגרמה למבקרים למשש כל חתיכה של בד. מרקינה, הנחשבת למובילה בתחומה, מייצרת שטיחים מחומרים בלתי קונבנציונליים, כגון צמיגים וחתיכות פלסטיק, וגם כאלה הנארגים בשיטות מסורתיות על ידי בעלי מלאכה בכפרים אסיאתיים נידחים. בתערוכה נחשפה קולקציית 2011 שעיצבו האחים הצרפתים רונאן וארוואן בורולק עבור המותג הנושא את שמה. הקולקציה, שנקראת Lasanges (מעוינים בצרפתית), עשויה צמר אפגאני בטכניקת קילים עתיקה. השטיחים מתהדרים ב–13 צבעים שונים בטקסטורת מעוינים כאשר האריגה הידנית גורמת לחלק מהצבעים לקבל גוונים שונים ובדרך זו כל שטיח הוא מיוחד במינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחים הצרפתים רונאן וארוואן בורולק למותג "נאני מרקינה". כל שטיח נראה קצת אחרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

צ'אבי זה השיק החדש

חברת "מורוסו" נהנתה השנה כבכל שנה ממספר מבקרים מרובה במיוחד שלא הפסיקו לצלם את הפריטים השונים מכל זווית אפשרית. החברה הפופולרית, שמובילה טרנדים ומעסיקה את מיטב המעצבים, שיתפה פעולה גם השנה עם מותג האופנה "דיזל" ליצירת קולקציית הרהיטיםSuccessful living. הפריטים בסדרה שזכתה לשם "צ'אבי שיק" (משחק מילים המתיך את סגנון ה"שאבי שיק" עם המילה שמנמן באנגלית), מעלים על נס את המראה הרופס, וכוללים בין היתר כורסה ומספר פופים בגדלים שונים. ידיות העור והחגורות שמקיפות את הרהיטים האמורים לופתות את הריפוד ומדגישות את עגלגלותם באופן הומוריסטי ומשעשע, בו בזמן שעולה בפה טעמה של Fat Fat, קולקציה בקונספט דומה להחשיד שיצרה המעצבת הספרדייה פטרישיה אורקיולה לפני מספר שנים. עוד בקולקציה שעוצבה על ידי אנשי דיזל, בולטת ספה בשם Tiramigiu, המשמשת גם כמיטת אורחים ונראית כמו שכבות של שמיכות מסודרות בערימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמנמנות. הכורסאות של דיזל ומורוסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוך כדי תנועה

חברת העיצוב Campeggi גרמה למבקרים לשבור את שגרת ההליכה המייגעת בדוך ממוצר למוצר והציגה קולקציית רהיטים נפתחים, מתקפלים, מתנדנדים, משנים צורה וגם כאלו שניתנים לדיווש. הביתן שהקימה היה נראה כמו מגרש משחקים לגדולים. חלק מהמבקרים התנדנדו להם על ספסל "סייסטה", שהמושב שלו הוא למעשה ערסל, וחלקם פתחו ספות וגילו בתוכן מיטות בצורה מפתיעה של דמויות שוכבות. בקיצור - חביב במיוחד ובלתי צפוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטים מפתיעים בביתן של Campeggi/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Campeggi/מערכת וואלה!, צילום מסך

שטיזלונג?

חברת Casamania השוכרת את שירותיהם של מעצבים ידועים ובו בזמן מעניקה במה לכישרונות צעירים ואנונימיים, חשפה קולקציות שכללו פריטים מרעננים בצורות מעניינות. אחד הבולטים שבהם היה "לופ", רהיט היברידי המשלב שטיח ושזלונג (מרבץ) שעוצב על ידי המעצבת ההולנדית סופי דה וואט. השזלונג נמוך במיוחד, עשוי בטכניקה של ציציות, מזכיר צורה של טווס ונראה כמו יצירת אמנות פונקציונלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שזלונג שהוא שטיח. Casamania/מערכת וואלה!, צילום מסך

עושים באהבה

כחול, סגול וצהוב היו הצבעים היחידים שבהם התהדר הביתן של חברת Adrenalina, שמסרה כי אלה נבחרו בשל האופטימיות והחיוניות שהם משדרים. הרהיטים שהוצגו היו נוחים במיוחד ומתוכם דגם Green & Love שעיצב סימון מישלי, היה המרהיב ביותר. מדובר בספסל לשלושה שמתפקד גם כעציץ גבוה, שיכול להוות תפאורה לחללים ציבוריים כמו מלונות וחנויות קונספט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם ספסל וגם עציץ. סימון מישלי ל-Adrenalina/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדרה בארץ הפלאות

השנה חברת "אדרה" מיקמה את עצמה במקום קסום שאיננו תלוי בזמן ומכאן נבחר שמה של הקולקציה שלה לשנת 2011, "אדרה בארץ הפלאות". הקולקציה עשויה מחומרים טבעיים והפריטים האטרקטיביים ביותר היו, איך לא, של האחים הברזילאים הומברטו ופרננדו קמפנה, שמצליחים לפצח את הנוסחה העיצובית בכל פעם מחדש. השניים הציגו בין היתר את כורסאות "Grinza" בריפוד של עור ופרווה סינטטית וארונית שמכוסה ברפיה ואיננה מגלה את שמסתתר בתוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארון מכוסה ברפיה. האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפור פשוט

" L002" - קולקציית גופי התאורה שעיצבו צמד המעצבים אלברטו בסגליה ונטליה רוטה נודרדי עבור חברת "פדראלי", מתרחבת השנה. מלבד הנברשות שמשתלשלות מהתקרה עם חוט, מצאנו גם תאורת רצפה וכזו בצורת קשת גדולה שחולשת על מרבית החלל בו היא ממוקמת. בקיצור - קולקציה פשוטה, נקייה ואלגנטית, בלי התחכמויות מיותרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלברטו בסגליה ונטליה רוטה נודרדי לחברת Pedrali/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה, מי יודע?

חברת התאורה Lasvit הציגה במתחם "זונה טורטונה" - באיטלקית זה נשמע יותר טוב, מן הסתם - שמחוץ לתערוכה, את מיצג גופי התאורה שלה, שנקרא "רפסודה בוהמיינית" וכלל שלושה גופים בלבד, אבל עצומים במיוחד, שנתלו על תקרת האנגר שחור ודרמטי. שלושת המעצבים שעומדים מאחוריהם נחשבים לשם דבר בעולם העיצוב: האדריכל והמעצב האיטלקי פביו נובמברה, סטודיו ננדו היפני ומתיו להנור הצרפתי. כל אחד מהם התייחס בדרכו לרעיון הגולם, המסמל את השלב האחרון לפני הלידה, ההמתנה והרצון ללידה מחדש. נובמברה אמון על גוף התאורה "בום", הננדואים עיצבו נברשת בהשראת פריחה ולהנור חתום על "גיאומטריה רכה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פביו נובמברה, מתיו להנור וסטודיו ננדו מעצבים גופי תאורה לחברת Lasvit/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלאסיקה מודרנית

Creazioni, חברת הבת של Silik המוערכת, אמנם לא התהדרה בביתן גדול במיוחד אך הקונספט העיצובי שהציגה הביא בשורה טרייה - רהיטים קלאסיים עם אוריינטציה עכשווית. מה זה אומר? שמושבים גדולים של כסאות ורגלי שולחנות וארוניות מעוטרים המאופיינים לריהוט אירופאי מסורתי, קיבלו זריקת אדרנלין בעזרת צבעוניות שובבה וגווני לבן בוהקים שהפכו את מה שנתפס כמיושן וכבד לצעיר, מסוגנן ובעיקר - עדכני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאסיקה עם אדרנלין. Creazioni/מערכת וואלה!, צילום מסך

ונקנח באחד משלנו

בתערוכה ייחודית נוספת שנערכה בעיר התוססת הוצגו רהיטים על טהרת הקוראן של חברת DuPont שעוצבו כמחווה לסרט המדע בדיוני "טרון – המורשת" מבית היוצר של וולט דיסני. מטבח, חדר שינה, חדר רחצה, פינת אוכל ופינת הטלוויזיה שהוצגו, העניקו למבקרים קפיצה קטנה לעתיד בעידן הדיגיטלי. בין שלל הרהיטים ההיי-טקיסטיים, זכתה הכורסה שעיצב דרור בן שטרית עבור "קפליני" למקום של כבוד. הכורסה עוצבה כשכבות משוננות אחת על השנייה ונראית כמו סלע דיגיטלי. במתכונתה הראשונית נעשתה בגוונים כהים ולכבוד התערוכה הנוכחית יצאה בגרסת קוראן מואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחווה לסרט "טרון - המורשת". הכורסה של דרור בן שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully