וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנוסעים למילאנו

לייה מאירזון

12.4.2011 / 8:29

עשרות עבודות של מעצבים ישראליים יוצגו בתערוכת העיצוב במילאנו, שנפתחת היום בפעם ה-50. הנה כמה שתפסו לנו את העין

הבוקר יפתח את שעריו זו הפעם ה-50 שבוע העיצוב במילאנו, האירוע החשוב ביותר בעולם העיצוב, שמדי שנה מאגד תחת קורת גג אחת עבודות של אלפי מעצבים מובילים מרחבי הגלובוס. גם מקומה של ישראל לא נפקד מהתערוכה, ולמעצבים הכחולים והלבנים יוקדש ביתן מיוחד שזכה לכותרת המבטיחה Promisedesign ויכלול יותר משישים מוצרים חדשים. הביתן ממוקם באזור לאמברטה ונטורה (ventura Lambrate) האלטרנטיבי במילאנו, כחלק מאירועי הפיורי סלונה (fuori salone) המתקיימים ברחבי העיר במקביל לאירוע הרשמי שמתקיים באזור הפיארה (fiera) שבפאתי העיר.

הביתן הישראלי ממפה את הזרמים העדכניים בעיצוב הישראלי על ידי חלוקה לשש קטגוריות: back to primitive, craft design self production ,research ,industry ו-nature. החלוקה אמנם תורמת להבנת הלך הרוח העיצובי בישראל אך אינה מחייבת, שכן רבים מהפרויקטים יכולים להיכלל ביותר מקטגוריה אחת. לדברי אוצריו, קיימת נטייה אצל רבים מהמעצבים הישראלים לייצור עצמאי של מוצרים באמצעים המשלבים עבודת יד או טכניקות ייצור מסורתיות עם טכנולוגיות חדשניות. הנה כמה מהבולטים מביניהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Rolls, שיר עטר בשיתוף "עופרטקס תעשיות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצבת שיר עטר בשיתוף עם חברת "עופרטקס תעשיות" פיתחה סדרה של שרפרפים בשם Rolls החוקרת את השימוש בחומרים ממוחזרים וטכנולוגיות בעולם הריהוט. בפיתוח השרפרף בתמונה, elevation, נחקר מחדש הקשר בין ריפוד למילוי, כאשר השרפרף מאחד אותם בעזרת שימוש בחומר יחיד ובתהליך ייצור אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Fossils, אופיר צוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצב אופיר צוקר מציג את הפרויקט האחרון שלו, Fossils, המייצג שיטה חדשה ליציקה בבטון, שעושה שימוש בתבניות בד רכות. אלו משתנות ומתעוותות תחת משקל הבטון ויוצרות קימורים חדשים בכל פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Elastic wood, סטודיו בייקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטודיו בייקרי, שנפתח לאחרונה על ידי שלושה בוגרי בצלאל, יציג בתערוכה מספר פרויקטים, ביניהם Elastic wood בעיצוב גיל שפי. מדובר בכסא המשלב עץ וגומי פוליאוריטן ומהווה תוצר של מחקר על צירים וגמישות בעץ. הכסא מגיע שטוח ועל ידי קיפול האיזורים הרכים ונעיצת מספר ברגים מקבל את צורתו הסופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי מדידה, לנה דובינסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד פרוייקטים המתייחסים לטכנולוגיות ייצור ניתן למצוא בביתן גם מעצבים השואבים השראה ממקורות לא צפויים. דוגמה טובה לכך היא לנה דובינסקי שמציגה כלי מדידה המבוססים על שיטות אומדן פרימיטיביות שעשו שימוש באיברי הגוף האנושי כמו כף הרגל, אצבעות הידיים ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Onion vaze, איריס זוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוגמה נוספת היא ה-Onion vaze של המעצבת איריס זוהר, אגרטל המחקה את צורת הבצל ויוצר חיבור הומוגני בין הכלי לפרח שמונח בו. כל אגרטל בסדרה הוא בעל צורה ייחודית, ממש כמו שאין בצל שזהה למשנהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Snowdust, אולגה קרבצ'נקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולגה קרבצ'נקו מציגה את Snowdust, סדרת מוצרים ביתיים שמאתגרת את גישתנו לאבק, שלרוב נתפס כמטרד. המוצרים שעיצבה אוגרים עליהם את האבק ומייצרים אסטטיקה מחומר שעד כה נחשב ללכלוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"Solskin peels" של אורי שוננשטיין - כלי שולחן העשויים מקליפות הדרים בטכנולוגיה חדשנית של גלי מיקרו. מתוך התערוכה "תבונת כפיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפריחים את השממה

באותו האזור בעיר תוצג גם התערוכה "תבונת כפיים" ("Thinking hands"), פרי שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין חברת "נגב" והמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות אקולוגיות לסביבת המגורים. בתערוכה יציגו יותר מארבעים סטודנטים לתואר ראשון ושני בבצלאל לצד בוגרים מהשנים האחרונות.

.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השרפרף "ריק" של המעצב ינון רטיג מיוצר בטכנולוגית "ואקום פורמינג". מתוך "עבודת כפיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully