וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס ביקור: עמית ישראל

חדווה אלמוז

26.3.2011 / 11:00

מפסלי הרדי מייד שהציב בחצר בילדותו ועד למיטה שעיצב עם מעצב העל קארים ראשיד. התחנות של מעצב המוצר עמית ישראל

הרבה לפני שהיינו מודעים לנושא המיחזור ועבודות עיצוב שנעשו בשילוב של מוצרים קיימים (רדי מייד) עדיין נחשבו סוג של קוריוז, יצר המעצב עמית ישראל פסלים סביבתיים מכל פסולת שהזדמנה לידיו. את הראיות לכך ניתן למצוא בחצר בית הוריו העמוסה בפסלים ססגוניים שנשמרו עוד מאז היה נער, שנעשו מחומרים שהוצאו מהקשרם המקורי ובזכות ראייה יצירתית הפכו לאלמנטים קישוטיים.

לא חזון המיחזור וערכי שמירת הסביבה הובילו את ישראל ליצירה מהסוג הזה אלא היופי שמצא בחומרים עצמם. הוריו, שהבחינו בכישרונו, הפנו אותו לחוגי הנוער במוזיאון ישראל ומשם הוא המשיך לקורסים מתקדמים בציור ובפיסול. את השכלתו המקצועית העשיר גם כששהה בשליחות דיפלומטית מטעם ישראל במקסיקו שם נחשף לאריגה, לתכשיטנות ולמלאכות פולקלוריסטיות מקומיות. בתום תקופת השליחות, שהייתה המשך ישיר של תפקיד ייחודי בצבא, הביאו אותו הגעגועים והרצון ללמוד ולהתמקצע לחזור ארצה. כל פניותיו למוסדות ללימוד עיצוב תעשייתי נענו בחיוב, אך לירושלמי שגדל בהר-אדר קרץ דווקא איזור המרכז והוא בחר ללמוד בשנקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצליח להפוך חברה שקהל היעד שלה הוא העשירון העליון, למובילה בשוק המקומי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם של הולנדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנת הלימודים הראשונה, הוא מספר, הייתה חוויה בלתי נשכחת. זו הייתה השנה הראשונה לשיתוף הפעולה בין בתי הספר ויטל ושנקר, השנה הראשונה בה נלמד במוסד עיצוב מוצר והשנה בה גילה ישראל את תחום הטקסטיל והוקסם. הוא התבלט בכישרונותיו עוד כשהיה תלמיד מהמניין. בשנה האחרונה ללימודיו, התמזל מזלו והוא פגש את אבי ברססט, הבעלים של חברת הולנדיה, שחיפש כישרונות צעירים לפרויקטים ייחודיים בעיצוב. יוזמה שיכולה לשמש דוגמה לתעשיינים רבים בארץ ותרמה רבות למעמדו המקצועי הנוכחי של ישראל.

בתחילת דרכו בהולנדיה הועסק ישראלי כפרינלסר, על בסיס פרוייקטים, וכך נותר לו זמן פנוי לעסוק ברדי מייד. בין היתר השתתף כמעצב בפרויקט Bench Art ביוזמת המותג ESC של חברת פלאפון, בו הציג ספסל שעיצב, הנשען על שלוש בובות ראווה המשמשות כמשענות. אולם זמנו הפנוי של עמית הלך והצטמצם כשברססט הפנים את חשיבותו של העיצוב ביצירת מוצרים חדשניים ופורצי דרך בתחום המיטות וחדרי השינה והעיצוב הפך לחלק מהותי באסטרטגיית הייצור והשיווק של החברה. כדי להשיג את היעד החליט לשים את יהבו על ישראלי, ובהולנדיה נפתחה מחלקת עיצוב שמעסיקה היום ארבעה מעצבים במשרה מלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המיטה שעיצב קארים ראשיד. קצרה מחמאות גם במצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוצאות לא איחרו לבוא. ישראל, שחולש כיום על הפן העיצובי בהולנדיה, הצליח להפוך חברה שקהל היעד שלה הוא העשירון העליון, למובילה בשוק המקומי ולכזו שמוצריה מיוצאים לאירופה, לארצות הברית ולמזרח הרחוק. הוא שיתף פעולה עם מעצב העל הבינלאומי קארים ראשיד, שהוזמן על ידי הולנדיה כדי לעצב מיטה זוגית ייחודית. ראשיד הגה את העיצוב, והפיתוח נעשה לשביעות רצונו על ידי ישראל. המיטה קצרה הצלחה גם מעבר לגבולות ישראל, וגרפה התפעלות בתערוכת עיצוב שנערכה לא מכבר במצרים, מולדתו של ראשיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחידת חדר שינה שעיצב ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טומנת בחובה שולחן צד וכורסאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיום, שעותיו הפנויות של ישראל ספורות. בין עבודתו השוטפת בפיתוח דגמים עכשוויים, הוא מעצב גם מיטות בייצור מיוחד לתוכניות טלוויזיה כמו "האח הגדול", ו"הבורר" (המיטה של קוקי), ובכל זאת, הוא מוצא זמן לעצב לעצמו פריטים להנאתו, ואף לתפור למשפחתו תחפושות לפורים מדי שנה. את כל התחפושות הוא מקמבן משאריות של בדים, פרוות, ספוגים ועורות. לפני שנתיים, התחפשה משפחתו למשפחת פלינטסטון ובשנה שעברה הם הפכו לחיות בספארי.

ישראל מבסוט, בסך הכל. "זהו חלומו הרטוב של כל מעצב, למצוא עבודה במקום שבו הוא יוצר ומשפיע. מה גם שהתוצאות משפרות את מאזן הרווחים בחברה" הוא אומר. לשאלה היכן הוא רואה את עצמו בעוד עשור, אין לו תשובה רדי מייד. אנחנו סומכים עליו שהראש הקודח שלו יציף אותו בכמה רעיונות טובים בבוא העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully