וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה זאת בעצמך: קופסת רטרו

דילה באירמוב

25.3.2011 / 9:51

לוקחים קופסת עץ פשוטה, מצפים אותה במראות ומעטרים בדוגמת פרחים, ומחזירים אותה בזמן לסיקסטיז. זה בידיים שלכם

החומרים הדרושים:

קופסת עץ בגודל 12X12 ס"מ, מראה בגודל 40X30 ס"מ ובעובי 2-3 מ"מ, חומר לצריבת זכוכית, דבק מגע, דבק אפוקסי שקוף, סכין לחיתוך זכוכית, שבלונות פרחים, שמן מכוניות, סיליקון נוזלי לאיטום, מברג פיליפס, חרוז זכוכית, נייר לשיוף זכוכית ומשקפי עבודה.

שלב 1:

נתחיל בפירוק הצירים והמנעול של קופסת העץ. ניעזר במברג לשחרור כל הברגים, עד שהמכסה ייפרד מהקופסה. נשמור את הצירים והברגים בצד, נצטרך אותם לחיבור המכסה בתום העבודה.

שלב 2:

נהפוך את המראה ונשרטט עליה את המידות של כל פיאותיהם החיצוניות של הקופסה והמכסה. בסך הכל, נצטרך לשרטט 10 מרובעים – 5 למכסה ו-5 לקופסה.

שלב 3: על הסכין

את הסכין לחיתוך זכוכית קונים בטמבוריות או ברשתות כמו אייס והום סנטר. אני השתמשתי בסכין של חברה יפנית בשם TOYO. הסכין נראית כמו עט ומורכבת משני חלקים חלולים שמוברגים האחד לשני. כדי להכין את הסכין לעבודה יש לשחרר את ההברגה בחלקה האחורי ולטפטף מעט נפט או שמן מכוניות לתוך המיכל שלה. אחר כך מבריגים מחדש את ההברגה בחלקה האחורי וזהו, היא מוכנה ומזומנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שלב 4:

נרכיב את משקפי העבודה ונעבור למלאכת החיתוך. נתחיל לחרוץ את המראה בזהירות לפי הסימונים שעשינו וכשנסיים להקיף מרובע שלם, נחלץ אותו בעדינות בתנועה של שבירה (נותנים לזכוכית מכה עד להיפרדות).

שלב 5:

אם המראה לא "נשברה" בצורה ישרה וחלקה או אם הקצוות יצאו מחוספסים, לא קרה כלום! אפשר לשייף בנייר שיוף ולהחליק את הבליטות והפגמים.

שלב 6:

נמרח את דבק המגע על גבי הפאות החיצוניות של קופסת העץ ונמתין דקה לייבוש קל.

שלב 7:

נניח את המראות החתוכות באופן מדויק על הדבק ונמתין לייבוש מלא. זה לוקח בערך 15-10 דקות.

שלב 8:

את החריצים שנוצרו בין המראות ניתן למלא בעדינות בסיליקון שקוף נוזלי. יש להמתין לייבוש כחצי שעה.

שלב 9:

ננקה את המראות מלכלוך ושומנים בעזרת מגבת נייר וחומר ניקוי לחלונות ואז נניח עליהן את השבלונות. נמרח את החומר לצריבת הזכוכית בעל גבי הזכוכית ובגבולות השבלונה. השכבה צריכה להיות בעובי 5-3 מ"מ. חשוב: חובה לעבוד עם כפפות בשלב הזה, כי החומר מסוכן לעור.

שלב 10:

כעבור 15 דקות, מורידים את החומר מהמראות (ניתן לגלח אותו בעזרת פיסת פלסטיק קשיחה, כמו סכין חד פעמית או כרטיס אשראי ישן, ולהחזירו לבקבוק לשימוש חוזר). שוטפים את השאריות תחת מים זורמים ומייבשים היטב את השבלונה, שסיימה את תפקידה להיום, והקופסה.

שלב 11:

נדביק את חרוז הזכוכית על גבי המכסה בעזרת דבק אפוקסי שקוף ונמתין לייבוש 10 דקות.

שלב 12:

נבריג בחזרה את הצירים שפירקנו מהקופסה. הפעם יש לחבר אותם בצדה הפנימי של הקופסה, ולא מבחוץ.

זהו, הקופסה מוכנה. עכשיו רק נותר להעמיס אותה בתכשיטים (ולהתפעל, כמובן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully