וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תהיו צבועים

שחר בן-פורת

16.3.2011 / 8:55

נצנצים וקילופים מכוונים - לרגל פורים, חג הצבעים, ולקראת פסח, חג השיפוצים, קבלו את כל הטרנדים שיככבו על הקירות השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אווירה מגוננת - בחזרה לטבע ולגוונים חמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם, כשרצינו לצבוע את הבית לקראת פסח, כל מה שהיה צריך לעשות הוא לקנות צבע, רולר ומברשת, ולמרוח את הקירות בלבן צחור ובנאלי – רקע נייטרלי לחפצים בבית, שמעניק אווירה סטרילית ואשליה של חלל מוגדל. היום, לצבוע את כל הקירות בלבן זה סוג של גסות עיצובית. בימינו, לפחות על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי TNS טלסקר, 65% מציבור המשפצים והבונים משלבים כמה גוונים בחללי הבית; בעיקר בחדרי הילדים (56%), אבל גם בסלון (54%), בחדר השינה (38%) ובפינת האוכל (17%).

בחנויות ניתן למצוא מאות אם לא אלפי גוונים שונים, עם שלל המלצות על שילובים כאלה ואחרים. את כל זה צריך כמובן להתאים לרהיטים שיש באותו החדר המיועד לצביעה, ואם אתם ממש מתעקשים, אז גם לשולחן הסדר שמתרגש עלינו בעוד כמה שבועות. אז איך תפלסו את דרככם בין אינסוף הקטלוגים ופחיות הצבע מבלי לחטוף מיגרנה במקרה הטוב והתקף אפילפטי במקרה הרע? נו באמת. בשביל זה אנחנו כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זמן לאופטימיות" - ירוק, אדום-כתום וצהוב אוקר משלבים טכנולוגיה ונוסטלגיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המראה האורבני - שילוב בין קירות בטון חשופים, חיתוכי לייזר וקווים ישרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמוניה של ניגודים

הדרך הקלה ביותר שאנו מכירים – ומוקיעים – היא להעתיק מהשכנים. מה הם אוהבים? מסתבר שהלבן-שמנת הוא עדיין הצבע הנמכר ביותר (כמעט 50% בוחרים בו), אחריו צועדים ורוד-סגול הבהיר (11.4%), התכלת (9.9%), האפרפר (5.6%), החום (2.6%) והכחול (2.4%).

אחרי שסיימנו לעקם פרצוף, אפשר לעבור לדעת המומחים. ממש כמו באופנה, גם בעולם הצבע יש טרנדים מדי עונה. ובדיוק כמו שלא לכל אחת מומלץ להיכנס למכנסי פדלפון, כך צריך להתאים את צבע הקירות לרהיטים ולחפצים ששוכנים בתוכו. אורנית בכור ליבנה, מנהלת תחום עיצוב בנירלט, מצביעה על שני טרנדים בולטים השנה. את העיקרי שבהם היא מגדירה בתור "העיצוב האינטימי". "החיים המודרניים וחשיפת היתר שלנו יצרו צורך גובר בפרטיות ואינטימיות בין כותלי הבית", היא מסבירה, "הבאנו אותו לידי ביטוי בקולקציה שכינינו 'The Private Wall Collection' שמציגה גוונים חמים שיוצרים אווירה מגוננת. הטרנד השני הוא החזרה לטבע, שממשיכה לתפוס מקום של כבוד גם בעונה זו, שמתאפיינת בסקאלות גוונים טבעיות כמו אפורים, חומים, לבנים וירוקים מעושנים ובשימוש במרקמים שונים. משלימים את המראה חומרים כמו עץ, ברזל ואבן טבעית, לצד בדי טקסטיל בהירים מכותנה מלאה.

בחברת טמבור מדגישים השנה ארבעה טרנדים עיקריים, פרי שיתוף הפעולה הקבוע שלה עם חברה לחיזוי טרנדים. הראשון שבהם "משקף את החיים האורבניים כהרמוניה של ניגודים", במילותיה של ניבה יחיאב, מנהלת העיצוב של החברה. במילים אחרות, מדובר בשילוב בין קירות בטון חשופים, חיתוכי לייזר וקווים ישרים, לבין טאץ' אנושי, כולל "גימורים עגולים, צבעים טבעיים וטקסטורות קלאסיות".

את המראה השני מכנה יחיאב בשם "זמן לאהבה", והוא "מציג את הפשטות התמימה של פעם". איך זה מתבטא על הקיר? בצבעי גלידה, בצורות ובדוגמאות פרחים נאיביות. "זמן לאופטימיות" הוא המראה השלישי, שנולד לדבריה בעקבות ההתאוששות מהמשבר הכלכלי ומשלב מצד אחד את העידן הטכנולוגי בו אנו חיים ואת הנטייה להתרפקות נוסטלגית על העבר מצד שני. איך זה נראה על הקירות? בגווני ירוק, אדום-כתום וצהוב אוקר, כמו גם טקסטורות מחוספסות וטייחים למיניהם, המשווים לקיר מראה פצוע וחבוט, אך עם זאת אסתטי. המראה הרביעי, שנקרא "זמן לחדשנות", עושה שימוש בצבעים מטאליים וזרחניים, ואמור לרמוז לנו ש"הגבול שבין העולם הווירטואלי לזה האמיתי הולך ומטשטש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני במדד הפופולאריות. ורוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריסטל גלוס של נירלט. כמו לק עם נצנצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לישון בספארי מנצנץ

בצד הטרנדים השונים, משיקות שתי החברות מגוון מוצרי צבע האמורים לספק לשגעת השיפוצים והסיוד האופיינית לתקופה. מאחר שהצבע הלבן הוא למרות הכל הפופולרי ביותר, בטמבור משיקים את סופרקריל מט לבן במיוחד – צבע לבן יותר מהמקובל, עם כושר כיסוי גבוה במיוחד: ליטר אחד מכסה כ-9 מ"ר קיר, לדברי החברה. גם בחברת נירלט מדגישים את הצבע הלבן, ומשיקים את White Collection - סדרת צבעים אקריליים על בסיס מים לקירות פנים וחוץ. הסדרה כוללת 4 גוונים: לבן נקי וצח, לבן עם נגיעה של שמנת, לבן עם נגיעה של מוקה ולבן עם נגיעה של אפור אבן.

לחובבי האפקטים משיקה טמבור את "קשמיר": צבע בעל אפקט דמוי קטיפה, המיועד לשימוש על קירות פנים. "ספארי מנצנץ", צבע חדש מסדרת הספארי של החברה, מעניק מרקם חולי-עדין עם ברק פנינתי ונצנוץ עדין. התשובה של נירלט לנצנוצים - צבע בשם "קריסטל גלוס", סוג של לק שקוף עם נצנצים לציפורניים בגרסת הקירות. בנוסף, החברה השיקה לאחרונה גם 10 גוונים חדשים לטיח הווגה המינרלי, שמיועד לשימוש חיצוני כמו גם לשימוש על קירות פנים בחללים רטובים (דוגמת חדר האמבטיה), ומתאים לסגנון עיצוב כפרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully