וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט הרג את הסקטצ'בוק

ענת ניר

27.2.2011 / 0:20

החנות התל אביבית שתפקדה גם כספריה מאולתרת, תסגור את שעריה אחרי 5 שנות פעילות. הבעלים: "הבעיה העיקרית היא אמזון"

החנות התל אביבית "סקטצ'בוק", שמתמחה בספרי עיצוב, תיסגר בעוד כחודש לאחר פעילות של כחמש שנים. החנות, שממוקמת ברחוב טשרניחובסקי, הציעה טעימה מהמבחר העשיר של ספרי העיצוב והפריטים הנלווים הנמכרים מעבר לים. מאיר סולומון, ממקימי החנות, סבור כי "סקטצ'בוק" מיצתה את עצמה בשל השתלטות האינטרנט על כל חלקה טובה. "הבעיה העיקרית הייתה השוואת המחירים מול אתרי מכירות כמו אמזון," הוא מסביר, "אנשים הפכו להיות יותר עצלנים, פחות אוהבים ללכת ברגל. הכול מאוד מיידי ועכשווי".

סלומון, איש מכירות שעסק בייבוא מוצרי דפוס מחו"ל, פתח את החנות ללא כל רקע בעיצוב. את הרעיון הגה כשחש בביקוש מתעורר לא רק למגזינים העוסקים בספורט או בכלכלה, אלא גם בעיצוב. "זה היה משהו שהיה בו צורך", הוא משחזר, "כשפתאום הייתה אופציה לקנות ספרים בארץ, אנשים אמרו שאני חוסך להם את התשלום על המשקל העודף שהתרגלו לשלם במכס". בהתחלה נהג לייבא רק את הספרים המוכרים בתחום. עם הזמן, בעקבות בקשות הלקוחות והנבירה אחר ספרים חדשים, החל סלומון לדבר פיליפ סטארקית שוטפת. כעת נמצאים בחנות ספרים ממגוון תחומי העיצוב, כגון: עיצוב גרפי, תעשייתי, פנים ואדריכלות. בפינת האיזוטריה: ספר בשם "Art for Obama", המציג יצירות אמנות נבחרות שמתארות את האיש החזק בעולם (נכון לעכשיו, בכל מקרה).

החנות sketchbook. דנה מאירזון
מבצע לרגל הסגירה: 25% הנחה על הספר הראשון ו-35% על הספר השני/דנה מאירזון

חוק המעצבים השלובים

"סקטצ'בוק" לא תפקדה רק כחנות, אלא גם כספריה מאולתרת לקהילת המעצבים. השולחנות והכסאות שהוצבו עד לא מזמן במקום הזמינו סטודנטים לעיצוב, כמו גם ארט-דירקטורים ממשרדי הפרסום, לשבת ולתפוס השראה, גם כזו שאינה כרוכה בתשלום. "היינו מקום שכיף לעבוד בו", מסכים סלומון, "אף פעם לא נתנו תחושה שמוכרחים לקנות". את האווירה המשפחתית משלימה ויולט, אמו של סלומון שעובדת כמוכרת בחנות ומתפקדת גם כספרנית לעת מצוא. בחנות התקיים גם "חוק המעצבים השלובים" על פיו מעצבים ישראליים, בדומה למוצ'ילרים בהודו, תמיד יכירו זה את זה או שיכירו חברים משותפים. "יכולתי לשבת ולראות שני מעצבים שלמדו בבצלאל או במוסד אחר", מספר סולומון, "ופתאום הם נפגשים אחרי כמה שנים טובות דווקא אצלי בחנות".

מלבד חנות הספרים פעלה במקום גם קומת גלריה שהציגה עבודות של מעצבים מקומיים צעירים וותיקים כדוגמת תמר מושקוביץ ודן ריזינגר. את רוב המעצבים שהציגו במקום הכיר סלומון בעקבות שיחה מקרית שהחלה בחנות. בגלריה אף נערכו ירידי מכירה בהם מעצבים צעירים הציעו לרכישה את מרכולתם למשך מספר ימים.

לרגל סגירת החנות תתקיים מכירת חיסול, במסגרתה בקנייה של ספר יחיד תינתן הנחה של 25% כאשר את השני תוכלו לרכוש בהנחה של 35%. ספרי הפופ-אפ שבחנות נמכרים ב-20% הנחה לספר יחיד ו-30% הנחה לשני.

סקטצ'בוק. טשרניחובסקי 5, תל אביב. 03-6201351

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully