וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדפוק כניסה

ענת ניר

27.1.2011 / 8:55

כדאי שתקדישו תשומת לב לכניסה לבית, כי רושם ראשוני אפשר לעשות רק פעם אחת. המומחים עושים סדר בטיפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה, ארון נעליים ומתלה מעילים. כניסה לבית נוסח איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוב האנשים מלטשים יותר את תמונת הפרופיל ב"פייסבוק", מאשר ממרקים את הכניסה לבית, למרות שבסופו של דבר שתיהן עושות בדיוק את אותו הדבר: יוצרות רושם ראשוני על זרים מוחלטים או על חברים שסתם קפצו לביקור. מרגע שנפתחת דלת הכניסה, הדרך שבה החפצים שלכם מסודרים, או סתם מגובבים בערמה שזועקת 'סדרו אותי', תמסור עליכם מידע ואף תשפיע על האווירה השוררת בבית. "הכניסה בהחלט מגלה משהו על האופי של הבית שאליו נכנסים" מאשר האדריכל דרור צור, "אני חושב שזה מאוד אישי, מה אתה רוצה שיקבל את הפנים של אנשים שנכנסים אליך הביתה ובתקופה שלנו זה הופך להיות מאוד אינדיבידואלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקן למטריות בעיצוב אורן כפיר. למזער את פוטנציאל הטינופת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגפיים האלה לא נועדו להליכה. מתקן למטריות בעיצוב מקסים ולוקובסקי. מחיר: 199 שקלים. ניתן להשיג דרך האתר: www.gnr8.biz/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה תקף כמובן לגבי ימים רגילים ונכון כפליים בעונת החורף, שבה המעילים, המטריות ומאגר המגפיים מאיימים לברדק את חלל הכניסה. קל מאוד לפשוט את המעיל על כל כסא מזדמן הנקרה בדרככם, אך עדיף למצוא פתרון אסתטי יותר כמו קולב או מתלה דקורטיבי. "אני שמה את זה במקום טיפה מוצנע" חווה עידית זכריה, סטייליסטית להלבשת הבית, את דעתה בסוגיית המעילים הסוררים, "אם האפשרות השנייה היא שהמעילים יהיו זרוקים בסלון אז עדיף כבר שיהיו תלויים ואם כבר שיהיו תלויים, אז שהמתלה יהיה יפה". גם לגבי אופן הנחת המטריה, ישנן הוראות הפעלה מדויקות. על פי תורת הפנג שוואי, את הקצה המחודד של המטריה עדיף שלא למקם כלפי פתח הכניסה כדי לא לחסום את זרימת האנרגיה החיובית לבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטיח כניסה עם מראה בעיצוב מאיה צוקר. כדי שתוכלו לוודא שהסוליות מצוחצחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם סידור המגפיים בכניסה אינו עניין טריוויאלי, ומושפע מאופי הדיירים במקום. "היתה לי משפחה שהצהירה: 'אנחנו ברדקיסטים - תמיד זורקים" מספרת זכריה, "אז אמרתי 'אם כבר זורקים, אז שיזרקו לפחות לתוך קופסה יפה'. הכנתי להם קופסה מעץ ועכשיו כל בני הבית זורקים את הנעליים שלהם לתוכה". אולם קופסה בכניסה לא מספיקה לנעליים אם יש לכם ילדים. "לפעמים לילד לא כל כך נוח לחלוץ בעמידה אז צריך שיהיה איזה ספסל קטן" אומרת שוש ערמון, המעצבת הראשית של "איקאה", "ככה מעניקים פתרונות גם למבוגרים וגם לילדים". בכלל, עדיף לחשוב על כל באי הבית, כולל חיות המחמד והרוכבים על אופניים. הכניסה לבית היא בדיוק המקום לתלות את הרצועה של הכלב ואם אתם מאלה שנוהגים לקחת את המושב של האופניים איתכם לכל מקום, עדיף לתלות גם אותו על מתלה מעוצב בקרבת הדלת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוח מודעות זה רעיון לא רע. להשיג באיקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרך למבואה נעימה היא לתת לכל חפץ את הפרטיות שלו בחלל הכניסה, אבל גם לאפשר להוציא אותו משם בשליפה מהירה. מפתחות למשל, עדיף שלא להשכיב לשנת יופי בתוך ארונית מעוצבת. "יש ארוניות שנראות מקסים" מסכימה זכריה, "אבל צריך לבחון כל דבר במבחן היומיום – הם באמת תכנסו הביתה, תפתחו את הארונית, תסגרו ותנעלו? לא. צריך מתקן שיהיה נוח". עוד אביזר חיוני אך בלתי שימושי בחלל הכניסה הוא ארון החשמל. במקום להסתיר את מפסקי החשמל ולקוות לטוב עדיף "להפוך את הדפקט לאפקט" לדבריה של זכריה, ולתלות מסביב לארון החשמל מסגרת צבעונית של תמונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואת המעילים אפשר לתלות מאחורי הדלת. גם מאיקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולבסוף, כדאי לשוות לפתח הבית קצת אישיות. תמונות ייחודיות בחלל הכניסה יתקבלו בברכה, בתנאי שיצרו את האווירה הנכונה "אם מול הכניסה תהיה תמונה דיכאונית פרח של נובל לדוגמה, זה מה שיהיה לך בתת מודע במשך כל היום" אומרת חגית ג'ייקובס, מעצבת פנים הפועלת על פי עקרונות הפנג שוואי, "זה ישפיע על בני הבית". בנוסף, אם יש לכם תחביב, היא ממליצה, זה המקום להשוויץ בו. מומלץ לתלות תמונות שצילמתם או את הכלים שהכנתם בחוג לקרמיקה. אופציה נוספת להפיכת חלל הכניסה לאישי יותר היא התקנת לוח מחיק, המאפשר לשמור על תקשורת יומיומית בין דיירי הבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא חלון, זה ארון חשמל. כניסה שעיצבה עידית זכריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully