וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל קנה מידה

חנות קונספט חדשה של "קנה קש" מציעה פריטים לבית שעשויים במבוק וקליפות בננה וממוקמת במחסן תבואות ישן. אנחנו התלהבנו דווקא מעיצוב הפנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממש עד לא מזמן, "קנה קש" היתה לא יותר מעוד חנות בגעש, שמציעה מרכולת סטנדרטית למדי של רהיטי גן, פרגולות וגדרות שעשויים במבוק. במילים אחרות, לא גליק גדול. כיום, עם פתיחת סניף הקונספט במתחם הממגורות שבבני ברק, העולם נראה ירוק הרבה יותר. התוספת של המילה "קונספט" לעסק, כמו גם תנופת המגמה הידידותית לסביבה כגיבוי, עשו את כל ההבדל; בחנות החדשה בבני ברק פרוש עולם שלם של פריטים מעוצבים ומוקפדים לבית, החל מכלי שולחן ומוצרי טקסטיל, דרך רהיטים וכלה באריחים. כולם, ללא יוצא מן הכלל, עשויים מחומרים טבעיים בלבד הנחלקים ל-7 קטגוריות: חומרים ממוחזרים (כגון צמיגי גלגלים), גבעולי בננה (אבאקה), צמחי מים וגדה, קליפות עצים, ברזל, במבוק ודקלים.

רוב חומרי הגלם למוצרים מיובאים מנקודות שונות בעולם. "זה אילוץ מבחינתנו. קשה להם להתאזרח כאן בגלל האקלים הספציפי שדרוש להם", מציינת רונית מידן גרינברג, מבעלי החנות, ומוסיפה כי "אחד מהיעדים הבאים של 'קנה קש', מלבד פתיחת סניפים נוספים בעולם, הוא לפתוח בתי גידול עם חממות מיוחדות עבור צמחים שאינם גדלים בארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן סלון מבמבוק. 6,300 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כסאות במבוק. 2,390 שקלים האחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפריטים של "קנה קש" יושבים מאד בנוח על משבצת הגל האקולוגי, שצרכנים ערניים למדו לפקפק בו ברבות השנים, כי כמו כל דבר בעולם הזה בערך, גם הכוונות הטובות והירוקות התמסחרו להן עם הזמן ותורגמו לירוקים מרשרשים. בינינו, ישנם דברים מהותיים הרבה יותר שיש לעשות כדי שהדורות הבאים יתקיימו על הפלנטה הזו בצורה נורמלית לפני שרצים לרכוש כורסת במבוק באלפי שקלים. הטייטל "ירוק", אם כן, הוא פחות רלוונטי בעינינו במקרה הזה. העיצוב, מצד שני, בהחלט ראוי לציון. שילוב החומרים והעיבוד של העצים השונים בטכניקות טכנולוגיות מפותחות, ראויים לשבח והערכה ומציגים יכולות שימוש מפתיעות. כך, לדוגמה, ניתן למצוא בחנות מטבח ייחודי שעשוי לוחות במבוק חלקים במגוון צבעים, פריטי ריהוט עשויים עץ מכופף בצורות מקוריות, מצעים ומגבות מסיבים טבעיים ואפילו סבונים ריחניים שנראים כמו אבנים יפות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלל החנות החדשה בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קומת הגלריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבודה פיליפינית

עיצוב הפנים של הסניף החדש בתוך הממגורה הוא מבחינתנו הבשורה החדשה של המקום. נגדיל ונאמר שזהו אחד החללים הייחודיים שנבראו במחוזותינו עד כה. לא הופתענו להתבשר כי ההשקעה בו נאמדת ב-7 מיליון שקלים. החלל, ששימש לפני כ-60 שנה כאסם גדול לאחסון תבואה, שמר על צביונו המקורי הודות למלאכת מחשבת של משרד האדריכלים BLRP (המתמחה בחומרים טבעיים), של המעצב ליוג אנטוניו והאדריכל רויאל כריסטופר פינדה, שעשו את כל הדרך לכאן מהפיליפינים.

קומת הכניסה של החנות משתרעת על שטח של 380 מ"ר וקומת הגלריה מתפרשת על פני 240 מ"ר. החנות מיתמרת לגובה של 15 מ' שמושכים את המבט באופן כמעט בלתי נשלט כלפי מעלה, אל עבר תקרת הצלעות האותנטית שנותרה מהמבנה המקורי. גם את קירות הבטון החשופים החליטו המעצבים להותיר במתכונתם הישנה. צורתם המחוספסת חוברת לגרם מדרגות מברזל המוביל לגלריות העליונות ויחד הם יוצרים מראה של מוזיאון מודרני חווייתי. ברחבי החלל פזורים הפריטים בפינות קונספט שונות כגון אזור אירוח, חדר שינה, חדר רחצה, מטבח וריהוט לגינה. אזור מיוחד הוקדש לאדריכלים ומעצבי פנים, בו הם יכולים להתנסות בחומרים לעיצוב הבית ולהזמין כל מוצר העולה על רוחם, בהזמנה אישית עבור הלקוח שלהם. בנוסף, תוכלו למצוא במקום ספרי עיצוב וארכיטקטורה המעשירים את הידע בדבר החומרים שיש בקנה קש, ולקבל רעיונות לעיצוב פריטים ממה שמציע לנו הטבע.

מחירים לדוגמה: כלי אירוח ומטבח - 15–790 שקלים; מוצרי טקסטיל – 149–690 שקלים; שזלונג מבמבוק – 8,900 שקלים; שולחן סלוני – 6,300 שקלים; פרקטים מבמבוק – 250–450 שקלים למ"ר.

"קנה קש". הלח"י 24, בני ברק, מתחם הממגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully