וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיית הברזל

ענת ניר

19.1.2011 / 8:34

גלריה אמיר מציעה לכם להלביש את כל הבית במתכת - החל מהרצפה ועד הצ'ופסטיקס. הייתם הולכים על הלוק המטאליסטי?

בזמן השבעה, בעודו מתאבל על מותו של אביו, החליט מוטי ישעיה, איש עסקים מתחום הנדל"ן, לארוז את חייו הקודמים ולהמשיך את מורשת האב, שהפעיל מסגריה שהתמחתה בעבודות ברזל ונירוסטה מאמצע שנות השישים ועד מותו. "כשכולם הלכו לקייטנות, אנחנו באנו לעבוד עם אבא", מספר ישעיה, "בעל הבית אפילו לא ידע להגות את שמו. הייתי בא לבקר אותו ואנשים שם היו קוראים לו 'דני'. אותי, זה ממש עיצבן".

המסגריה המחודשת שהקים והגלריה שבקומה מעליה נושאות את שמו האמיתי של האב - "אמיר". מעצבת הבית של הגלריה היא מיקי מן, אדריכלית ישראלית בוגרת אוניברסיטת "דלפט" שבהולנד, שבחרה להעביר את הטאץ' האירופאי שרכשה דווקא לגלריה שממוקמת בדרום ת"א. "בהתחלה החבר'ה הסתלבטו על חלק מהפריטים שהיא עיצבה", צוחק ישעיה, "אבל היא פשוט ירדה למטה ועבדה במסגריה שעות על גבי שעות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספריית ברזל. 5,610 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך התערוכה "ZEN" של אורי מחלב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מן יוצרת במסגריה רהיטים, פריטי עיצוב ואביזרים לבית, כולם על טהרת הברזל, "חומר שאנשים מכירים בעיקר בהקשר של מעקות וגדרות" לטענת מן. חלל הגלריה מספק הצעת הגשה לבית העשוי כולו מברזל, החל ברצפה וכלה בצ'ופסטיקס רב פעמיים שמאוחסנים בתוך קופסת תכשיטים. בקומה התחתונה נמצאת המסגריה, ה"of making" של הגלריה. חומרי הגלם - לוחות, פרופילים ויציקות אלומיניום – עושים את דרכם מבית המלאכה אל עבר הקומה העליונה אחרי שהפכו לוואזות, כסאות בר ושולחנות קפה אלגנטיים. "הכל כאן נעשה בעבודת יד, של אומן" מתגאה ישעיה, "אז יכול להיות שיהיה פה איזשהו סימן, או שישתפשף שם יותר ממקום אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידת מתכת. 8,210 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כסא וחצי. 5,600 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלל בגלריה המעוצב כחדר אורחים נמצאים גם לוחות עליהם נחצב רצף של מספרים, מעין בדיקת ראייה מאולתרת. לוחות הפח עברו תהליכי חמצון מוגברים שהעניקו להם נופך עתיק עבור מי שאוהב ארומה של חלודה בסלון. באזור המטבח נמצא ה"מטבחוץ", מטבח מאובזר עם הכנה למדיח כלים, גריל וגז, שנשאר כל ימות השנה בחוץ, בחצר, על הגג או במרפסת. רהיט ששייך לפנים הבית הוא ספריה שעשויה מחתיכות פח בעלות מראה מחוספס. מן וישעיה החליטו להותיר את הפח במצבו הטבעי ומלבד שיוף הריתוכים לא נעשה גימור נוסף למוצר. את הספריה אפשר להעמיס בספרים או להשאיר עירומה בחספוסה, בכל מקרה, קצת קשה להתעלם מכמות כזו מסיבית של ברזל כשהיא נוחתת בסלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת עיניים. 4,810 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כסא אוריגאמי. 19,400/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקולקציה החדשה שמוצבת במקום מורכבת מרהיטי אוריגאמי שנוצרים על ידי כיפוף פח. ברזל, התברר לשניים, לא מתמסר לקיפולים בכזו קלות. "זה היה פרויקט משוגע", משחזרת מן, "התחלתי את העיצוב של הכסא אוריגאמי על המחשב ובאיזשהו שלב העבודה על התלת מימד נהייתה כל כך מסובכת שפשוט עברנו לפסל בחומר עצמו ישירות. זה לקח לנו איזה שבע שעות". פרויקט נוסף שמוצג בגלריה בימים אלה הוא "zen", תערוכת צילומים של אורי מחלב המודפסת על לוחות פח.

אין ספק שהלופט רחב הידיים מחמיא לעבודות הנקיות, אך האם גם משפחה סטנדרטית בעלת שלושה ילדים וכלב תרצה לחיות עם רהיטי פח בסלון? "זה יעבוד" מתעקש ישעיה, "התמחור הוא הפן היחיד שיכול להיות בעייתי בעיניי, כי המיקום בת"א מייקר את המוצרים". ומה אביו היה חושב על הרהיטים שהוא יוצר? "אני מניח שהיה קשה לו להבין את צורת העבודה שלי, אבל אם הוא היה פה עכשיו הוא בטוח היה מבסוט, הכי מאושר בעולם".

גלריה אמיר. בר יוחאי 4, תל אביב. 03-6829416

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן קפה על גלגלים. 7,240 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבחוץ. 35,200 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רהיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully