וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מכלבו

ענת ניר

6.1.2011 / 2:19

חנות שכולה מוצרים שחורים, תרמוסים, מחברות או צעצועי עץ – לפעמים שווה להתמקד ולהציע רק את מה שאתם ממש טובים בו

"אני מסתכלת בארון הבגדים שלי ואני רואה 70% שחור" מעריכה תלמה פישל, "זה בערך מה שקורה גם אצל כל החברות שלי. לכן, כשעלה הרעיון לפתוח חנות אמרתי שזה המקום היחיד שאני מוכנה לפתוח". בהשראת ההומוגניות בארון, פתחו פישל ושותפתה אלה רום את "נואר" ברחוב אוסישקין ברמת השרון, חנות שמטילה את משטר ה"שחור זה מרזה" גם על חפצים ואביזרים לבית. "אין לנו סגנון ואין לנו חומרים, אבל המוצר צריך להיות שחור, זה תנאי הקבלה היחיד לחנות שלנו", מדגישה פישל. החנות מציעה בגדים, גופי תאורה, נרות ואפילו גליל נייר טואלט שחור, אולם הפריט שמעורר הכי הרבה קריאות "אין מצב" הוא דווקא שמיכה לתינוק. "הרבה נשים פוחדות מהתגובה של אימא שלהן שתראה שהן מכסות את הילד בשחור" מספרת פישל, "אבל חלק קונות כי זה פשוט הכי מתאים להן לצבע של העגלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחור בעיניים. החנות "נואר"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשים שוכחים שתרמוסים מבודדים גם מקור. חלון הראווה של "וידר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד "נואר", נראה שעוד חנויות מתעקשות למכור רק את מה שבא להן. עזבו אתכם מחדרי תצוגה בעלי חרדת נטישה שמציעים לכם לרכוש אצלם הכול. חנויות הקונספט מציעות לכם דבר אחד בדיוק, את השאר לכו חפשו בחנויות אחרות. חנות "וידר תרמוסים" למשל, שממוקמת בשוק לוינסקי בדרום תל אביב, מוכרת גם בשיאו של הקיץ הישראלי את הבקבוק שומר החום. "אנשים שוכחים לפעמים שתרמוס הוא גם מקרר" טוען דני וידר, מנהל החנות, "הוא מבודד גם בקיץ וגם בחורף. הרבה אנשים רואים את החנות ויכול להיות שבאותה דקה הם לא נכנסים, אבל כעבור זמן פתאום הם זקוקים לתרמוס ואז זה עולה להם לראש". החנות המשפחתית שהחלה את דרכה ב-1952 כחנות לכלי בית, עוסקת כיום ביבוא, יצור ותיקון של תרמוסים ושעונים עתיקים. על אף שגם תרמוסים מודרניים תוצרת המזרח נמכרים במקום, החנות ממשיכה לשמור על מראה וינטג'י ולוק מיושן.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזיקים לשיניים, אבל כל כך בריאים לנפש. הממתקים של "I + Loveit"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חנות אחרת בעלת מראה מיוחד והתמחות ממוקדת היא "I + Loveit" שנעוצה בטבורו של רחוב שינקין בתל אביב. החנות, שמעוצבת כבית מרקחת, מטפלת בפציינטים שחולים על ממתקים. "בעצם אנחנו הולכים פה הפוך על הפוך עם הממתקים" מסביר ארז יצחק, יוזם החנות, "הם מזיקים לשיניים, אבל נורא בריאים לנפש". לדבריו, בחנויות הקונספט, חווית הקניה היא הכל, ולכן ב"I + Loveit" תוכלו להרכיב בעצמכם קוקטייל תרופות אישי, לאחסן אותו במבחנה או קופסת תרופות מעוצבת, להדביק עליו סטיקר בהתאם למחלה ובסוף הרכישה אפילו לקבל מרשם. הוא אמנם לא שימושי לימי מחלה, אבל זה יותר טוב מלעזוב את החנות עם סתם קבלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שברת - לא שילמת. בובימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שמעון הניג מאמין שחווית קניה היא הכרחית. ב"בובימה", חנות צעצועי העץ ההיפית למחצה שלו, המבקרים מוזמנים לשחק בעצמם בצעצועים. אם בדרך הם נשברים זה לא נורא, אצלו הכלל 'שברת –שילמת' לא תקף. "אנשים בדרך כלל הורסים חלק מהדברים" מודה הניג, "אבל זה מחיר שאני מוכן לשלם בגלל שאני מאמין במה שאני עושה". את הרעיון לחנות הגה כאשר בנו הקטן היה בן שנה. כאב הטרי החליט הניג לחקור ברחבי אירופה את עולם הצעצועים ומהסיור קיבל לא רק הבנה באילו משחקים ילדים אמורים לשחק, אלא גם רעיון לחנות שתמכור אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק מחברות. נוטבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו הניג, גם המעצב איציק מימון יצא לחפש אתונות ומצא מלוכה, או יותר נכון פתח במסע חיפוש אחר הספר "מרי פופינס" שהיה לו בילדותו, הכין מהכריכה שלו ספר סקיצות ולאור התלהבות החברים ייסד את '"נוטבוק", חנות שמוכרת מגוון מוצרי נייר בעלי כריכות מקוריות, עשויות מספרים ישנים. "אני עובר כל שבוע בשוק הפשפשים וחנויות יד שנייה ואוסף ספרים ישנים, ספרים קרועים או כאלה שאין להם דורש" הוא מתאר, "אחר כך אני משתמש בהם כדי ליצור את המחברות". החנות, שסופחה לסטודיו בו מימון יוצר את המחברות, ברחוב מונטיפיורי בתל אביב, מאופיינת באווירה חמימה ואינטימית. "לא חשבתי על חנות, חשבתי על מקום שאני הכי ארצה לקום אליו כל בוקר" מסביר מימון כיצד עיצב את החלל, "בעצם החנות התפתחה מהרעיון הזה של מה הכי יגרום לי לחייך כשאני הולך לעבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • חנויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully