וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאטא הסילון

רוזה ז'אוול

7.12.2010 / 11:10

חשתבם שאין מישהי בעולם שיודעת לנקות כמוכם – ואז היא הגיעה. טור חדש של ה-עוזרת שמנפנפת לכם בצד הנכון של הספונג'ה

"מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?", שאלה הבת הבכורה שלי, דקלה. עניתי לה שאני כבר גדולה, ברוך השם, אבל זה לא הספיק לה. "כן, אבל זה מה שרצית לעשות?" התעקשה הילדה. עצרתי רגע, נשענתי על מקל הספונג'ה הרטוב וחשבתי. זה לא שפנטזתי על משק בית כשהייתי קטנה, אבל גם לא חשבתי שאהיה מדענית טילים או רקדנית בטן. תמיד אהבתי יופי ואסתטיקה ובעלי שיחיה קורא לי "חולת ניקיון", כך שהמעבר בין לנקות את הבית שלי לבין לנקות בתים של אחרים היה די טבעי.

אפשר להגיד שהפכתי את התחביב למקצוע. איך התחלתי? יום אחד חברה טובה שלי שברה את הרגל ומיד התנדבתי לעזור לה בבית. לא משנה שמצאתי שם סדום ועמורה. מה לעשות שלא כולם מבינים ששכבת אבק לא מוסיפה יופי לאף רהיט? אבל לא משנה, עשיתי את המעשה הטוב שלי לאותה שנה. משם לפה התחילו לזרום אליי הצעות אטרקטיביות כאילו הייתי גרושה לוהטת והופ – מצאתי את עצמי עובדת אצל חמש משפחות מקסימות.

אגב, גיליתי די מהר שלהיות עוזרת בית זו לא עבודה פשוטה בכלל, ואני לא מדברת על כאבי הגב או האלרגיה שפיתחתי לווילונות מאיקאה. כעוזרת בית עליי להיות נעימה וחייכנית גם כשבעלי הבית מבקשים שאנקה שלוש קומות בשלוש שעות ועוד אחזיר להם עודף. עליי להיות מקצועית וחרוצה גם כשאני מגלה שיש אנשים שמעדיפים את האוכל שלהם על הרצפה ועליי להיות דיסקרטית ובלתי נראית גם כשאני יודעת שהבוס הנחמד שמשלם לי כסף טוב, משלם למזכירה שלו בשעות נוספות מאחורי גבה של אשתו.

אבל מה, החיוך של הלקוחה כשהיא נכנסת לבית ריחני ומבריק – שווה לי הכול. יותר מזה, אני הכי אוהבת את הנשים האלה שחושבות שאין מישהי בעולם שיודעת לנקות כמותן – ואז אני מגיעה. בקיצור, אולי לא חשבתי שזה מה שאני אעשה כשאהיה גדולה, אבל אני נהנית מכל רגע, אני תורמת לחברה ותודה לאל, אני מתפרנסת לא רע.

כשסיימתי את הנאום הקצר, דקלה הביטה בי בעיניים נוצצות ואמרה: "אמא, אני רוצה להיות כמוך שאהיה גדולה". מה אני אגיד לכם? התמלאתי גאווה ובעודי עומדת בסלון אמרתי לה: "יום אחד, בתי, כל זה יהיה שלך. אז יאללה בואי נתחיל עם השירותים, למה זה נראה כאילו מישהו ארגן שם איזה אפטר פארטי".

טיפ השבוע: איך למצוא עוזרת בית טובה?

המלצות, המלצות, המלצות. בקשו מחברים את הטלפון של עוזרת הבית שלהם. אל תלחצו אם הם ינתקו לכם את הטלפון בפרצוף, זה כנראה כי הם מפחדים לאבד אותה לטובת בית אחר. הדרך שלכם לצאת מזה היא פשוט לברר באיזה יום היא מגיעה אליהם ולשכנע אותם שאתם בכלל צריכים יום אחר. זה בסדר לבקש מהעוזרת להגיע לניקיון ניסיון וחשוב להסביר לה מראש על מה לשים דגש בבית. אם אתם סומכים על המלצות חבריכם אין טעם להישאר איתה בבית, כי אז לא תוכלו לבדוק אם היא באמת טובה או שמא היא עושה עליכם רושם.

*הטיפ מנוסח בלשון נקבה אך מכוון לשני המינים.

  • עוד באותו נושא:
  • עוזרת בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully