וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי בדלת?

דלת מעוצבת ומזוזה מאתגרת, הם שני הפריטים החדשים של המעצב הישראלי דרור בן שטרית. אם אתם בניו יורק מומלץ מאוד לקפוץ ולראות אותם מקרוב

דרור בן שטרית. אם לא שמעתם את השם הזה עד עכשיו, רצוי מאד שתעצרו כאן ותגגלו אותו לפני שאתם ממשיכים לקרוא. או.קיי. עכשיו אפשר להמשיך: בן שטרית זה, 34, מהמעצבים הישראלים המוכשרים שעושים חיל בחו"ל, מעצב ממקום מושבו שבניו יורק פריטים שונים - החל מרהיטים, דרך מוצרים משלימים ופרטי אופנה וכלה בחללי תצוגה - עבור חברות עיצוב מובילות כגון "אלסי", "קפליני", "בופי" ועוד.

אחד המיזמים המשמעותיים שעליהם הוא חתום הינו פרויקט מגורים מפואר שנבנה ממש בתקופה זו באבו דאבי, הכולל 65 וילות אקסקלוסיביות שתוכננו מתוך חשיבה אקולוגית. בנוסף, דלת יוקרתית שעיצב עבור החברה האיטלקית Lualdi ומזוזה עבור חברת העיצוב המובילה Alessi, הם שני הפריטים האחרונים שיצאו תחת ידיו וזוכים בימים האחרונים לסיקור נרחב בניו יורק. כך שבמקרה שאתם מנעימים את זמנכם בימים הקרובים בתפוח הגדול, שווה לכם לראות מקרוב את העיצובים שלו כל עוד הם מוצגים לראווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט המגורים היוקרתי באבו-דאבי. חשיבה אקולוגית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Davina. שינויים בתאורה יוצרים על הדלת צללים מרצדים המעניקים עניין ויזואלי לחלל, בדומה לתמונה יפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דלת הקסמים

העובדה שרק לעיתים רחוקות דלתות זוכות לתשומת לב עיצובית על ידי מעצב על, כמו כל פריט ריהוט אחר, הביאה את יצרנית הדלתות האיטלקית Lualdi להרים את הכפפה ולעשות מעשה. "בדומה ליצירות אמנות, גם דלתות תורמות לאווירה הכללית של החלל," מציין (ובצדק) אלברטו לולדי, נשיא החברה. "אם כך, מדוע לא מעניקים גם לדלת התייחסות עיצובית ודקורטיבית שזוכים לה פרטי ריהוט?".

לולדי לא רק מפריח ככה סתם שאלות לאוויר וממתין שתגיע איזו תשובה מחוכמת. כדי להעלות את קרנן של הדלתות הוא פנה בבקשה לשלושה מעצבים מובילים שיעצבו לחברתו דלתות יוקרה עם אמירה עיצובית מובהקת. בן שטרית ושני המעצבים האמריקאיים דיויד רוקוואל ורוברט א.מ שטרן נרתמו למשימה.

הדלתות שבן שטרית עיצב מכונות "Davina" על שם דבינה רוזנבאום, ארוסתו היפיפייה. הן מעוצבות כך שהן מתמזגות עם הקיר ומתהדרות בקמט אלכסוני לכל אורכן המעניק להן עומק, שיוצר אשליה של דלת פתוחה באופן חלקי. שינויים בתאורה יוצרים על הדלת צללים מרצדים המעניקים עניין ויזואלי לחלל, בדומה לתמונה יפה. "דבינה" של בן שטרית מגיעה בשלושה צבעי בסיס אחידים: אדום, שחור או לבן, ומחירה מתחיל מ-2000 דולר. ניתן לראות אותה ואת והדלתות של שני המעצבים האחרים בתערוכה שנערכת עד ל-19 בנובמבר בספריית החומרים Material ConneXion שבניו יורק.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת פיקוק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפשו את השי"ן. מזוזה בעיצוב של בן שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

שווה נשיקה

נראה שאת התקופה הנוכחית בחר בן שטרית להקדיש לדלתות. במקרה, או שלא, הוא גם עיצב במקביל מזוזות עבור חברת העיצוב המוערכת "אלסי". המזוזות עשויות פלדת אל חלד מרוקעת והרעיון העיצובי שעומד מאחוריהן נובע מתוך שילוב של עבר והווה, מסורת ודת, טקסיות והרגלים. האות ש' שמציינת את הקיצור "ש.ד.י" (שומר דלתות ישראל) ובדרך כלל מתנוססת בחזיתו של בית המזוזה, משתלבת בעיצוב המקורי של בן שטרית בתוך הצורה המרוקעת וגורמת למתבונן לנחש היכן היא נמצאת.

ההשראה לעיצוב המזוזה הינה חותמת שעליה מוטבע דימוי של מנורה, המתוארכת למאות הרביעית והשביעית אחרי הספירה. ב-8 בנובמבר היא תושק במעמד חגיגי בחנות החדשה של המוזיאון היהודי בניו יורק, במחלקה מיוחדת שנקראת Design edition. מחירה יהיה 85 דולר. מלבדה, המחלקה כוללת פרטים מעוצבים, מודרניים ועכשוויים שללא ספק מעניקים קצת סטייל לשבתות ושאר חגי ישראל ומנהגיהם. חנוכיות צבעוניות של המעצב קארים ראשיד, פמוטים, קערות פסח, גביעי קידוש ועוד מגוון כלי יודאיקה שעוצבו על ידי מעצבים מוכשרים ומוצגים בחנות, בהחלט עושים חשק לקיים לפחות חלק מתרי"ג המצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully