וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים על עצים

28.7.2010 / 10:40

רוצים לנפוש בתוך קן, בחדר בצורת עב"מ או סתם בין עצים על הגובה? נסו את המלון על עצים החדש בשבדיה

בתים על עצים מזכירים לנו לפעמים את בתיהם התלויים של אלפי לות'לוריין, ממלכת היער הזהוב בארץ התיכונה של "שר הטבעות", אבל בעיקר בתים קטנים על עץ בחצר בית משפחתי. אבל לא עוד: החל מהשבוע שעבר, מלון בצפון שבדיה ליד האראדס, כפר קטן השוכן כ- 60 ק"מ דרומית לחוג הארקטי, מזמין אתכם לנפוש באחת מיחידות הדיור החדשות שלו שנבנו על כמה עצי אורן, כמה מטרים מעל פני האדמה.

קונספט המלון מתיישב עם המגמה העכשווית של תיירות אקולוגית, הפונה לבעלי מודעות סביבתית ומתמקדת בתרבות מקומית, טבע, למידה על דרכי מחייה אחרות, והגעה ליעדים בהם הצמחייה, החי והמורשת התרבותית הם האטרקציות המרכזיות. פרויקט "מלון על עצים" (Tree-Hotel) הייחודי, הוא יוזמה של "בריטאס פנסיונאט" (Brittas Pensionat), מלון קונבנציונלי סמוך, והעבודה עליו החלה לפני כ- 3 שנים. מתוך ששת החדרים שנבנו, ארבעה כבר מוכנים לקליטת אורחים ושניים נוספים ייפתחו לקהל באוקטובר הקרוב. מתוכננת גם התרחבות, ובמהלך 5 השנים הבאות, סך החדרים התלויים יגיע ל- 18. מלון "בריטאס פנסיונאט" אחראי על שירותי קייטרינג ותחזוקה עבור האורחים שיבחרו לבלות, כמו כמה מחיות היער וציפוריו, בין צמרות העצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציוץ ציפורים על הבוקר

ההשראה להקמת מלון העצים היא הסרט "אוהב העצים" (Treelover; Trädälskaren), סרט שבדי תיעודי בן 80 דקות מ- 2008 בבימוי יונאס סלברג אוגוסטין העוסק בסיפורם של שלושה חברים עירוניים המבקשים לחזור לשורשיהם על-ידי בניית בית על עץ וניסיון להבין מה משמעותם של עצים עבור בני-האדם מהבחינה ההיסטורית והתרבותית. במיני-אתר של "מלון על עצים”, שהכניסה אליו, אגב, מלווה בקולות ציוצי ציפורים מסוגים שונים, נאמר שהמלון מבקש להציע "חווית מחייה חדשה הקרובה לטבע ובמקום של יופי טבעי. הגשמה של חלומות ילדות המשולבת עם סביבה נוחה ומתוחכמת יותר".

תכנון הפרויקט נעשה על-ידי משרד האדריכלים זוכה הפרסים "ת'אם ווידגארד" (Tham & Videgard Arkitekter) משטוקהולם, משרד המתמחה בפרקטיקה חדשנית, לעתים ניסיונית, המתמקדת בארכיטקטורה ועיצוב, החל מתכנון אורבני נרחב, תכנון בניינים ועד עיצוב אובייקטים. העומדים בראש המשרד, צמד הארכיטקטים בולה ת'אם ומרטין וידגארד, מעורבים בכל תהליך העבודה, החל משרטוטים ראשוניים ועד פיקוח באתרי העבודה. בימים אלו מוצגת במוזיאון "ויקטוריה ואלברט" בלונדון עבודה של השניים, "חדר ענן", במסגרת תערוכה העושה שימוש בחלל המוזיאון כאתר ניסיוני לבחינת קונספט המחסה והמפלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר קוביית המראה. זהירות שהציפורים לא יתקעו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיצטרובל הכחול שהוא בכלל אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בועות באוויר

כל אחד מששת חדרי ה"מלון על עצים" עוצבו על בסיס קונספט מסוים. "קן הציפור" מבוסס על הניגוד בין החוץ והפנים. מבחוץ, החדר נראה כמו קן גדול כשרק הגודל וחלונות דיסקרטיים חבויים בסבך ענפים מבדילים בינו לבין קני ציפורים אמיתיים בסביבה. הפנים מעוצב מודרנית והגישה היא באמצעות סולם חבלים.

"האיצטרובל הכחול", שהוא דווקא אדום, נשען על שלוש נקודות תמיכה והגישה אליו היא באמצעות גשר מן ההר מאחוריו. זהו מבנה עץ מסורתי עם חיפוי חוץ העשוי עץ תרזה מבוקע. החלונות ממוסגרים בפלסטיק קשיח כי "חלום החיים על עץ לא צריך להיות מסובך יותר מזה".

"הקבינה" הוא מעין קובייה שנבנתה בגובה רב. גרם מדרגות צמוד מוביל אל החדר והמשכו אל מרפסת רחבה מעל החדר המאפשרת תצפית על עמק נהר לו?‏ל?ה הסמוך.

"חדר עם נוף" מציע שלוש פרספקטיבות ייחודיות של הנוף המקומי. אורחי החדר יוכלו לנוח בין צמרות העצים וליהנות מן הנוף הנשקף ישירות מכל אחד מחדרי היחידה, ליער, לנהר ולשמיים. בנוסף, ישנה מרפסת גג בתוך עצי האורן.

ה"עב'מ" מיועד לחובבי מדע בדיוני או סתם בעלי דמיון מפותח. הרעיון מאחוריו היה ליצור משהו מנוגד לסביבה המיוערת. החלל החיצוני מורכב משתי "קעריות" היוצרות "ספינת חלל" עם חלונות מעוגלים. החלל הפנימי מודרני ומחולק לתאים קטנים.

"קוביית המראה" הוא חדר העשוי מאלומיניום קל שקירותיו החיצוניים מכוסים במראות שהשמיים והעצים נשקפים בהן ויוצרים מעין מפלט מוסווה ביער. הפנים בנוי מדיקטים והחלונות מאפשרים זווית של 360 מעלות לנוף מסביב. למניעת התנגשות ציפורים, נצבעו הקירות החיצוניים בצבע אולטרה-סגול שקוף הנראה רק לעיניהן.

למיקום ה"מלון על עצים" בסמוך לכפר האראדס יתרונות רבים; קרבה ליערות טבעיים ולשדה-התעופה "לולאו" (Lulea), הגדול בנמלי התעופה של צפון המדינה, סביבה פסטורליות שמנגד כוללת גם מסעדות, חנויות, אכסניה, תחנת דלק, בריכת שחייה וכנסייה. אורחי ה”מלון על עצים” יוכלו ליהנות ממגוון פעילויות כמו רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, טיולים מודרכים בטבע והכרת החי והצומח, דיג, שיט, קיאקים בנהר לו?‏ל?ה, סקי נגרר (על-יד סוס או רכב על משטח קפוא), סקי מגלשות כלבי האסקי, דיג-קרח בנהר, ועוד.

המחירים ללילה, אגב, נעים בין 480 דולר עד 576 דולר לזוג, 55 דולר לילד, ו- 96 למבוגר נוסף והם כוללים ארוחת בוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלוש פרספקטיבות על נוף/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מלונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully