וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד מתבגר

בוגרי בתי הספר לעיצוב חושפים את השגעונות החדשים בעולם העיצוב. טעימה מתוך התערוכות שנערכות בימים אלו

אלעד קאשי, שולחן אוכל עשוי קרמיקה - מיזוג שולחן אוכל עם כלי אוכל לכדי יצירה של אובייקט חדש.
הפרויקט מורכב משלושה סוגי כלים עשויים קרמיקה וקונסטרוקציה מעץ. מטרת הפרויקט הינה ליצור אובייקט שימחיש את יכולות החומר הקרמי ואת האפשרויות הגלומות בו - הקרמיקה מחליפה את משטח האכילה הסטנדרטי ומייצרת חוויה חדשה של אכילה ישירות מהשולחן. בסוף הארוחה פשוט מכניסים את השולחן למדיח.

קרן לבנט, גדלו ואכלו - ערכה ביתית לגידול ירקות המיועדת לילד שגר בעיר.
הערכה כוללת עציץ, מזלף, מקל תמיכה לצמח, זרעים ותבניות בצורות שונות. הילד זורע את הזרעים בעציץ, משקה את הצמח בעזרת המזלף ומגדל שתיל של ירק (עגבנייה, מלפפון, פלפל). כאשר מופיע ירק/ פרי קטן מלבישים עליו תבנית והוא צומח בהתאם לצורת התבנית הנבחרת. צורתו המפתיעה מאפשרת גם צורת הגשה אסתטית ובלתי שגרתית. מעבר לכך, מדובר ברעיון חינוכי מאחר שהערכה הופכת את הילד לאחראי על הצמח שלו, דרכה הוא לומד על הגדילה וההתפתחות שלו ונהנה לאכול מהירקות שגידל בעצמו.

יורי מובשוביץ', רכב עתידני - FUNTIC הוא רכב עירוני חשמלי חד-גלגלי לנוסע יחיד, המבטא אייקון של רכב אקולוגי בעזרת מעטפת מינימאלית המיועדת להגן על הנוסע.
תהליך העיצוב מציע שפה צורנית חדשה בעולם הרכב, תוצאה של התמקדות במחקר מורפולוגי המתרגם קיפולים של חומרים רכים לשפתם הצורנית של החומרים הקשיחים.

התערוכה בשנקר מתקיימת בין התאריכים 15 – 30 ביולי, שעות פתיחת התערוכה: א'-ה' 11.00-20.00, ו' 10.00-13.00, ז'בוטינסקי 8, רמת גן.


ניר שלום, "amigo" - מתקן לכלבים מוגבלים
העובדה שישנם כלבים רבים שמורדמים בגלל בעיות גפיים ופגיעות גב שמפריעים לתפקוד היומיומי שלהם ושל בעליהם, הביאה את ניר שלום לעצב לחברו הטוב של האדם מתקנים מיוחדים. "amigo" הוא מעיין כסא גלגלים לבעלי חיים פגועי גפיים (נכים, משותקים או שזקוקים לשיקום) שמנסה לפתור את בעיית תפקודו בצורה הטובה ביותר. הכסא מאפשר לכלב לעבור ממצב עמידה לישיבה או שכיבה באמצעות מנגנון פשוט ביותר שאפילו כלב נכה יוכל להפעילו.

אלעד אדלר, סוס נדנדה לגדולים
הפרויקט בוחן נקודות מפגש שבין האמנות לעיצוב, בין פסל לרהיט, בין הפיגורטיבי למופשט, בין המוסתר לחשוף ובין הנוסטלגי למודרני. בנוסף לערכו הפיסולי סוס הנדנדה, ניצב בבית כאילו היה אי בודד או פאטה מורגנה, מזמין את בני הבית להשתחרר מלחצי היומיום, לצאת מהשגרה ולהתחבר אל אותם רגעים קסומים הזכורים לנו מילדותנו. הסוס עשוי צינורות נירוסטה בד ניאופרן, עץ ובד.

התערוכה בבצלאל מתקיימת בין התאריכים 15.7-30 ביולי, א-ה 10:00-21:00, שישי 10:00-16:00, קמפוסי בצלאל בירושלים.


עומר מנשרי, כיסא הפרעות קשב - כסא בית ספר לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
הפרויקט החל בתהליך שבחן את נושא הפרעות קשב וריכוז ואת דרכי הטיפול וההתייחסות אל ההפרעה בבתי הספר. בשנים האחרונות אמנם עולה המודעות להפרעה ודרכי טיפול בה, אך לצד אלו מנשרי מצא כי כמעט שאין התייחסות לרהיטי הלימוד שבהם משתמשים ילדים שסובלים מהבעיה. הכיסא שעוצב עונה לצורך של תנועתיות ותעסוקה במהלך השיעור. הוא בנוי ממשטחים עצמאיים המאפשרים לנוע בתוך הכסא על ידי הזזה של כל משטח לפי כיוון התנועה. צורתו מעניקה לילד את האפשרות לשלוט או "לנגן" על הכסא וגורמת לכסא להגיב לילד, אך בנוסף לכך מאפשרת לו גם לשבת בצורה יציבה ללא תנועה וללא אימוץ השרירים. כמו כן, בכיסא ישנן צלעות חיזוק בפלסטיק המאפשרות לילד להתעסק איתן במהלך השיעור ולא להפריע לילדים שיושבים סביבו.

עידו גרעיני, הקשר בין אוכל לארוטיקה
עולם האוכל הוא עולם חושני שכן אכילה היא אחת הפעולות שבה אנחנו משתמשים בכל החושים במקביל. חושניות שכזו ניתן למצוא גם בעולם המין והארוטיקה. בעוד אנו נתקלים פעמים רבות באוכל סקסי ובפעולות אכילה המקבילות לפעולות מיניות, לא ניתן למצוא כלי אוכל שמשרתים באופן מובהק מטרה זו ובאים להעצים את הארוטיקה שבאכילה. הפרויקט של גרעיני מגדיר מחדש את החוויה והאינטראקציה הזוגית במסגרת ארוחה. כל שלב בארוחה יוצר דיאלוג גופני שונה בין בני הזוג, מהנגיעות החפוזות של המנות הראשונות ועד הקינוח. הפרויקט כולל חמש מנות שלכל מנה הוצמדה חוויה זוגית והותאמה לה מנה שתתאים לרעיון ולתחושה אותה היא מעבירה. מנעד הכלים כולל מרקייה זוגית להשקיה הדדית ועד שיפוד בוער של מנת קרפצ'יו פטריות בוערת. כמכלול, הפרויקט יוצר חווית אכילה, וחוויה זוגית חדשה על ידי המצאת עולם מושגים חדש מתוך עולמות קיימים ומובנים מאליהם. הפרויקט נעשה בשיתוף שפית ושוקלטייר, שיחד איתם נבנתה האירוח.

התערוכה במכון הטכנולוגי חולון מתקיימת בין התאריכים 13-24 ביולי, א- ה 20:00 – 22:00, גולומב 52, חולון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלעד קאשי, שולחן אוכל עשוי קרמיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרן לבנט, גדלו ואכלו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יורי מובשוביץ', רכב עתידני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניר שלום, "אמיגו" - מתקן לכלבים מוגבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלעד אדלר, סוס נדנדה לגדולים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומר מנשרי, כיסא הפרעות קשב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עידו גרעיני, הקשר בין אוכל לארוטיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully