וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין אש בלי עשן

אבק ופיח הם אויבים שתוקפים אותנו בעיקר בל"ג בעומר אבל לא רק. קבלו טיפים לניקוי הבית והפצת ריחות נעימים

אחרי שחגגתם את ל"ג בעומר כהלכתו: האבסתם את עצמכם עם תפוחי אדמה ובצלים מפויחים, הגברתם את אפקט החממה, הסרחתם את הבית עם ריח של פיח ועשן וקינחתם במרשמלו דביק ומתוק, קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם לעבור את הימים שאחרי החג:

מוצרי טקסטיל ובמיוחד הווילונות, הם הפריטים שסופגים יותר מכל דבר אחר את ריח הפיח והעשן המשתלט על הבית. השיטה היעילה ביותר היא פשוט להיגמל מהעצלות, להפשיל שרוולים, להסיר את הווילונות ולכבס אותם. אם בכל זאת מדובר בטרחה גדולה מדי עבורכם, אמצו את שיטת ה"ניקוי היבש" ורססו את הווילונות עם תרסיסים מיוחדים שמיועדים למוצרי טקסטיל. שימו לב - הבשמים שלכם שיצאו מכלל שימוש הם לא תחליף לתרסיס וילונות, להפך - אלו עלולים להרוס את הווילון ולהותיר עליו כתמים שלא בהכרח ירדו, גם אם ממש תתאמצו.

להפגת ריח פיח דומיננטי שנספג בספות, כורסאות וכיסוי המיטה מומלץ לפזר מעט מלח גס ולשפשף אותו בעזרת מברשת עם שערות קשות. שפשוף המלח אמנם קצת מייגע מאחר שצריך לעבור אחריו ולנקות את הפירורים הלבנים, אך הוא בהחלט שווה את המאמץ. כמוהו גם מעט חומץ עם מים יסייעו בפעולה. טבלו מברשת שערות קשות בכלי חומץ מהול במים, והברישו את הריפודים היטב.

גם אם אתם לא ממש רואים - המדפים, הנישות, הארונות, השולחנות והחלונות, בקיצור כל משטח גלוי זוכה לשכבת לכלוך של פיח אחרי המדורות. השכבה אמנם לא מתהדרת בצבע שחור עז של פחם, אך בכל זאת מצריכה ניגוב של מטלית לחה או מגבונים.

להיפטר מריח הפיח בחלל הבית

* זה אמנם ישמע ברור ומובן מאליו אבל מן הראוי לציין שלפני שאתם רצים לרסס את הבית בבושם ומדליקים את הנרות הריחניים, רצוי שתפתחו את החלונות ואווררו את הבית על פתחיו השונים. ככל שתשאירו את אלו יותר זמן פתוחים הרי זה משובח.

* שלפו מהמקרר שלכם כמה פירות הדר, גרדו מעט מקליפתם, ובשלו את הקליפה בלבד במים רותחים. לחילופין ניתן להשתמש בתבלינים ריחניים או עשבי תיבול, כגון מקלות קינמון, אגוז מוסקט, רוזמרין וכו', שיפיצו ארומה נעימה בבית.

* בישול של אבקת כביסה במים רותחים, גם יכול להיות פתרון להפגת ריח הפיח והעשן, מה גם שהריח של האבקה מעניק תחושה של ניקיון מבלי להפעיל את מכונת הכביסה ומבלי לנקות את הבית באמת.

* אם יש באמתחתכם מקלות קטורת, זה בדיוק הזמן להשתמש בהם. אם אתם לא מאלו שמחזיקים כאלה בבית, בקשו מהחברים שחזרו מהודו, סביר להניח שנותרו להם סטוקים מהטיול.

* כמעט לכל אחד מאיתנו יש נרות ריחניים שקיבלנו במתנה תקועים אי שם בארון בבית. גם אם אלו לא יפיגו לחלוטין את הסירחון, הם לפחות יתרמו לתחושה רומנטית בבית.

* במידה ואתם זקוקים למזגן ביום שאחרי המדורות, אפשר להניח עליו ניירות ריחניים המיועדים למייבש הכביסה, שיציפו את הבית בריח ניחוח.

כתמי שמן על הבגדים

למקרה שלא סמכתם על הגחלים והעצים שיבעירו כראוי את המדורה שלכם, ותגברתם אותה בשמן שטפטף לכם על הבגד - אל דאגה. זה הזמן לנפץ את המיתוס הגורס כי כתמי שמן לא יורדים מהבגדים. שפשפו היטב את הכתם עם אבקת טלק, או עם סבון מוצק מסוג "סינטבון" שיספגו את השומן ולאחר מכן כבסו את הבגד כרגיל במכונת הכביסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

משהו מתוק?

המנהג הסימפטי ביותר בל"ג בעומר הוא כמובן צליית מרשמלו באש. מאחר שמדובר בממתק דביק במיוחד, מיותר לציין שאם הוא נטף לכם על הבגד והכתים אותו, הוא מצריך טיפול מיוחד. במקרה שכזה הסירו את המרשמלו מהחולצה וגרדו אותו ככל הניתן על המקום. לאחר מכן, השרו את הכתם במים קרים למשך 20 דקות – בדגש על קרים! (מים חמים עלולים להחריף את הכתם). שפשפו היטב עם נוזל כביסה ובסיום, הכניסו את הבגד למכונה. אם לא תטפלו בכתם באופן מיידי הסוכר של המרשמלו יהפוך לכרמל ועלול להשאיר כתם חום שלא יהיה ניתן להסירו בצורה יסודית. לא חבל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully