וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקוף שהוא הצליח

דניאל זילברברג

13.4.2010 / 15:58

מדור 'אתר בנייה' מבקר באתר של אחד המעצבים הגדולים ביפן, אשף משחקי התאורה ואמן ההשתקפויות - טוקוג'ין יושיוקה

שם: www.tokujin.com

כתובת: http://www.tokujin.com/

ז'אנר: המדור השבוע מוקדש למעצב היפני טוקוג'ין יושיוקה, ששם דגש במוצרים ובחללים שהוא יוצר, על משחקים של תאורה, שקיפות והשתקפויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוקוג'ין יושיקה - ממש לא סיפור סינדרלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רקע

סיפורו של יושיוקה (43), הוא ממש לא סיפור סינדרלה ודרכו להיכל התהילה של עולם העיצוב היתה כרוכה בהרבה עבודה קשה. הוא החל את דרכו המקצועית בשנות ה-80 כאסיסטנט של המעצב היפני שירו קורמאטה, אז גילה, לטענתו, את משיכתו לחומרים ייחודיים (כמו עיצוב ריהוט בנייר). בהמשך הוא עבר לעצב עבור איסי מיאקי, איתם נשאר יותר מעשור עד שבשנת 2000 החליט לפתוח סטודיו משלו. בעבודתו העצמאית הוא מתמקד בעיצוב כיסאות, גופי תאורה, חללי חנויות ותצוג ומוצרים בהזמנה, כמו שעון ללא מחוגים שמעיד מה השעה באמצעות צללים (בדומה לשעון חול), שחברת איסימיאקי הזמינה ממנו לאחר פרישתו. בנוסף, הוא עיצב מוצרים עבור חברות ידועות וגדולות כמו הרמז, טויוטה, BMW, סוורווסקי, שחלקם אף זיכו אותו בפרסים יוקרתיים כגון , Bulgari, Brillian dreams award 2007, Good design award 2007, ו-Design for Asia 2008. יושיוקה זכה להערכה גם בעולם האמנות, ועבודות שלו מוצגות באוספים הקבועים של מוזיאונים מובילים כמו ה MOMA בניו יורק, ומרכז פומפידו בפריז.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעון ללא מחוגים שעיצב עבור איסי מיאקי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה שעיצב מנייר - אוהב להפוך דברים דו ממדיים לחפצים תלת ממדיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בפנים

האתר של יושיוקה מזמין אתכם ללכת לאיבוד בתוכו (במובן הטוב של המילה); הוא מלא בתמונות של עיצוביו הרבים מעשור של עבודה עצמאית, כשכל מוצר מלווה במידע על העיצוב הכולל את הרעיון שעומד מאחוריו, את העיקרון המנחה ואת הביצוע.
דוגמה לכך ניתן לראות בכורסה עשויה מנייר שיושיקה עיצב בשנה שעברה לחברת הריהוט האיטלקית Moroso, שנמצאת ברובריקת "מוצרים". לחיצה על התמונה של הכורסה מאפשרת הצצה בסדרת תמונות של תהליך ההרכבה שלה, והדרך שעשתה פיסת נייר מקומטת עד שהפכה לכיסוי ספה יפיפייה. עוד בתחום הכיסאות כדאי להסתכל על הסדרה השקופה החדשה שיושיוקה עיצב עבור קרטל, כשהכיסא הזכוכית שבתוכה כמעט ונעלם מהעין כאשר יושבים עליו. כך גם בכורסה שנקראה בשם ההולם ביותר שאפשר היה לתת לה – זר פרחים (Bouquet), שלטענתו של יושיוקה עוצבה לא רק בהשראת פרחים בטבע, אלא בהשראת זר פרחים שנאספים יחד ונהפכים לחגיגה צבעונית וצפופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת Bouqet שעיצב בהשראת זר פרחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשיושבים עליו לא רואים אותו - כיסא שקוף שעיצב עבור חברת קרטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

זרי פרחים הם לא מקור ההשראה היחיד של יושיקה שעיצב סדרה של כורסאות בהשראת קיפולי נייר. הכוונה כאן היא לא בדיוק אוריגמי (למרות שזה מתבקש עקב מוצאו וההשפעה הרבה של האסתטיקה היפנית המינימליסטית על מוצריו), אלא בהשראת הרעיון של הפיכת מוצר דו מימדי ושטוח כמו דף - למוצר תלת ממדי. שתי הכורסאות עוצבו עבור תצוגות מרכזיות במילאנו ב-2008 ונמכרו בחנויות driade וCassina.

אל תוותרו על גופי התאורה שעיצב עבור סוורווסקי –start dust - מעין שנדליירה מודרנית שמורכבת ממאות צינורות זכוכית, ודרך משחק עם עוצמת האור המוקרן מבעד לכל צינור, נוצרת תמונה של פניה של אישה המשתקפת מטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Star dust - מנורה שעיצב עבור חברת סוורובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה של פני אישה שנוצרת מההשתקפות מתחת למנורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יושיוקה נחשב גם מומחה לעיצוב חזיתות של חנויות; כדאי לשים לב ברובריקת spaces לחזית חנות של סוורובסקי, ולחנות מיצג של טויוטה בטוקיו, שתיהן מעוצבות תוך מניפולציה של אור המשתקף על חומרים כמו זכוכיות, מתכות ומראות.

מעבר לזה הוא עיצב בר מזכוכית לגלריה ביפן הנקרא waterfall ומרכז בטוקיו הנקרא think zone, המאוכלס בספרים וכיסאות ומשמש מעין תחליף ספרייה לאנשי עסקים שזקוקים למקום בו יוכלו לעצור רגע, להירגע ולחשוב במרכז העיר הסואנת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזית חנות של סוורובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משלוחים

אם תזמינו דרך האתר את השעון של יושיוקה מבית איסי מיאקי, יש אפשרות שתקבלו אחד עם חתימה של המעצב הנחשק. מעבר לכך, ניתן לרכוש דרך האתר רק את המנורה Tear drop שנראית מעט כמו כדור בדולח, וספר של המעצב שנקרא – Invisible forms – אלא מה.

קשר ישראלי

טרם נמצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully