וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אפשר לרכוש וילה ב-150 אלף שקל?

חיים ביאור

23.3.2010 / 18:45

מפריח את הנגב? שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, אמר בוועידת הנגב כי "וילה בסביון שנמכרה ב-10 מיליון שקלים, עולה 150 אלף שקלים בירוחם"

"וילה בסביון שנמכרה רק השבוע ב-10 מיליון שקל, עולה 150 אלף שקל בירוחם", כך אמר היום שר בינוי והשיכון אריאל אטיאס בוועידת הנגב שנערכת בבאר שבע לקידום ופיתוח איזור הנגב. אטיאס חשף מקצת התוכניות שיש בכוונת משרדו בכדי לעודד מעבר אנשי המרכז לפריפריה הדרומית.

השר אטיאס אמר שב-2009 הוצעו למכרז מעל 1,000 יחידות דיור בנגב. ב-2003 בוטלו כל המענקים לנגב ולכן חלה מאז ירידה בשיעור של 66% במימוש משכנתאות באיזור. לדבריו, הוא דרש ממשרד האוצר להחזיר את המענקים לנגב לרמה שהיתה קיימת לפני 2003. עוד הציע השר סבסוד משכנתאות לדיור בנגב בשיעור של 20% לפחות מערך הדירות, במהלך שיתפרס על פני 20 שנה.

אטיאס הוסיף כי בנייה רבויה באיזורי הנגב אינה אטרקטיבית. "וילה בסביון שנמכרה השבוע ב-10 מיליון שקל, עולה 150 אלף שקל בירוחם". אטיאס אמר כי משרדו לא יפרסם מכרזים אלא יבצע הגרלות כדוגמת זו שנערכה השבוע בדימונה, כדי לעודד תושבים מהמרכז לעבור לדרום.

"הנגב יכול להפוך למרכז אלטרנטיבי לייצור מזון בקנה מידה עולמי, בעיקר למדינות עניות". כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס בוועידה. לדבריו, "החקלאות כבר היום היא היי-טק וישראל - ובעיקר הנגב - יכולים לתרום בתחום זה".

פרס קרא להפוך את הנגב למרכז לאנרגיה סולארית בעולם בשיתוף עם ירדן. הוא סיפר: "מלך ירדן אמר לי שהוא רוצה להקים כור גרעיני בארצו. הזהרתי אותו כי כעת בונים בעולם כורים גרעיניים וצפוי להיות מחסור באורניום בעולם. אמרתי לו שיש תחנה גרעינית אחת בעולם - זו השמש. היא לא מזהמת, לא שייכת לליגה הערבית ולא מייצרת צ'אווסים כמו בוונצואלה או אחמדיניג'אדים שמשגעים את העולם. הצעתי לו שיתוף פעולה בהקמת מרכז לאנרגיה סולארית עבור העולם".

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, קרא לממש את התוכניות למעבר בסיסי צה"ל לנגב. "לא מדובר רק ב-11 אלף חיילים שיעברו לעיר הבה"דים, אלא גם במשפחות אנשי הקבע", אמר שלום. הוא מתח ביקורת על המשטרה שבמטרה לגייס תקציב נוסף, "דואגת להציג בטלוויזיה סרטון באורך 12 דקות במהדורת החדשות על 'המערב הפרוע' בנגב. זה יוצר תדמית שלילית לאיזור שלם ומרתיע מתיישבים חדשים מלהגיע לדרום", כך האשים השר.

שלום הודיע כי בקרוב יוקם מרכז הסברה בבאר שבע שיפעל למיתוג הנגב בהשקעה של 18 מיליון שקל. המרכז יספק נתונים על אפשרויות החינוך, התעסוקה, הדיור וכן פעילויות ספורט ופנאי בנגב. הוא הביע סיפוק מכך שב-11 באפריל תחל הכשרת השטח באיזור אופקים-נתיבות להקמתו של מפעל טרה הנמצא כיום בתל אביב. להערכת שלום, 300 אלף תושבים יתווספו לנגב עד 2020. הוא קרא להכריע בעד הקמת שדה תעופה בינלאומי שני בנבטים ולא במגידו. "במגידו אין עדיין תכנון, אין מסלול וכל ראשי הרשויות באיזור מתנגדים לרעיון. בנבטים אין בעיה כזאת. שדה התעופה החדש בנבטים ייצר 10-15 אלף מקומות עבודה חדשים בבאר שבע ובסביבתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully