וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאן כוכב עליון

דניאל זילברברג

14.3.2010 / 15:35

הוא עיצב את הבית של סולן להקת אואזיס וקישט את החתונה של אלטון ג'ון. מדור 'אתר בנייה' מבקר באתר של ריאן מקינלי

שם: ryanmcelhinney.co.uk

כתובת: http://www.ryanmcelhinney.co.uk/ryan2/

ז'אנר: המדור השבוע מבקר באתר של המעצב הבריטי ריאן מקינלי, המשלב בין אהבתו הראשונה לאיור ואנימציה, לבין אהבתו השנייה וה"בוגרת יותר" כפי שהוא מתאר אותה, לעיצוב מוצר ועיצוב פנים. רהיטיו משלבים תמימות ועליזות של משחקי ילדים כמו בובות, צעצועים, וקוביות בנייה, אך משתלבים באופן אורגני במרחבים מודרניים, ולעיתים אף כבדים ורשמיים.

רקע

ריאן מקינלי החל לאייר כבר בילדותו ובהמשך החליט להפוך את התחביב למקצוע והשלים לימודי אנימציה. לאחר סיום הלימודים ועבודה כפרינלס בחברת וולט דיסני, הוא גילה מגזין לעיצוב תעשייתי מודרני, והתאהב. מקינלי החל לחקור את הנעשה בתחום ברחבי העולם באובססיביות, כפי שהוא מספר, ולאחר שהבין שהוא נתקל בדבר האמיתי, החל את מסלול הקריירה שלו מההתחלה בלימודי עיצוב.

בימים אלה מקינלי עובד בלונדון כמעצב מוצר ופנים, ומשלב בעבודותיו את קישורי האנימציה שלו ביצירת פריטים משחקיים ושובבים. לצד מוצרים כמו מנורות ורהיטים, מקינלי מעצב חללי מסעדות, ברים, משרדים ובתים פרטיים. בין היתר עיצב את ביתו של סולן להקת "אואזיס", נואל גלגר. לאחרונה הוא חבר לחברת הענק אינטל ועיצב עבורם מערכת קולנוע ביתית בצורת כורסה מעוצבת, עליה ניתן אפילו לשים את הרגליים בזמן צפייה ממושכת בטלוויזיה. מקינלי נחשב גם מעצב אקולוגי בזכות השימוש שלו בצעצועים ישנים אותם הוא אוסף בדרך כלל מהזבל ומשלב בעיצוביו החדשים. בזכות העיצוב הממחוזר שלו, מקינלי זוכה לשבחים באתרי העיצוב הידידותיים לסביבה, ואף אוזכר בזכותם בבלוג הנודע של הזמר קניה ווסט.

מה בפנים

בניגוד מוחלט לעיצובים שלו, האתר של מקינלי קלאסי ופשוט, בלי יותר מדי קישוטים. ניתן לגלוש בין תמונות של רהיטים שונים שיצר, לבין עיצובי פנים פרטיים וציבוריים ואף לקרוא מעט כתבות שנכתבו עליו לאורך העשור האחרון מאז החל לעבוד בתחום. הפריט שזיכה אותו בתהילה ראשונית, ועדיין נחשב כסימן ההיכר שלו, הוא מנורת הצעצוע – אהיל קלאסי ומונוכרומאטי מונח על בסיס של צעצועים שהותכו יחד ונצבעו בלבן, אפור שחור, כסף או זהב. מסעדת sketch הבריטית לא הסתפקה במנורה בגודל רגיל, והזמינה ממנו מנורה בגודל עץ, שמורכזת מאלפי צעצועים ומוצגת בכניסה למסעדה. מנורה נוספץ עוצבה בהשראת חיילי שחמט, ואחרת על בסיס זוג רגלי אישה.

רהיטים נוספים שמדגישים את הגישה השובבה שלו לעיצוב הם ספת הקשר (Knot) שעוצבה כמו כבלים שנקשרו יחדיו ויצרו מצע לישיבה. בנוסף, הוא עיצב מערכת ספות בהשראת טטריס, שאפשר להרכיב לקובייה (אם מצליחים לעלות על הקומבינציה הנכונה כמובן), או לפזר אותן ככורסאות בצורות שונות בסלון. החללים שעיצב חושפים את המשחק שלו בין עיצוב בריטי קלאסי, עשיר בעץ כהה וכבד, לבין המשיכה שלו לביזאר. כך למשל במספרה הלונדונית היוקרתית Adee Phelan Salon,, החביבה על סלבריטאים בריטים רבים, ביניהם דיויד בקהאם, בה הוא הוסיף לצד כורסאות כבדות ורשמיות, נגיעות כמו המנורות העליזות שלו, מסגרות תמונות מורכבות מצעצועים - ומה שהפך לסימן ההיכר של המספרה – שעון קוקיה ענק מונח על הצד בבסיס המדרגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אקסטרה

מקינלי עיצב צעצועי חתן וכלה שניתן להניח על עוגת החתונה המסורתית או סתם לשקט איתם את האירוע המשמח. לפי השמועות, בחתונה של אלטון ג'ון ובן זוגו דיויד, עמדו שני חתנים פרי ידו של המעצב על עוגת החתונה.

קשר ישראלי

אין זכר.

משלוחים:

ניתן לרכוש את הרהיטים שלו בחנויות לונדוניות אקסקלוסיביות כמו מינט ובחנויות עיצוב נחשבות ברחבי העולם - אולי חלק מהן עושות לכאן משלוחים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully