וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריית פתיחה

סימנו לכם את העבודות השוות ומעצבי-העל שפשוט אסור לפספס בתערוכה הראשונה במוזיאון העיצוב בחולון

אם עד היום לא יצא לכם להגיע לחולון (ובינינו, לא הייתה סיבה מספיק טובה עד עכשיו), כדאי שתמלאו דלק במכונית או תקנו כרטיס לאוטובוס – כי החל ממחר (חמישי) תהיה לכם חתיכת סיבה להגיע. העיר, שהייתה עד לא מזמן בעיקר בטון אפור נטול אטרקציות עיצוביות ואדריכליות, זוכה השבוע בביקורי פרימיום של צמרת העיצוב העולמית בזכות מוזיאון העיצוב בתכנונו של האדריכל והמצב רון ארד, שנפתח לפני כחודש. בשנים האחרונות ניכרת התעוררות אסתטית בעיר הכוללת בין היתר את מוזיאון הקומיקס, וגלריית החווה לעיצוב שעושים קצת נחת לחובבי הז'אנר. עתה ניתן יהיה לחזות מקרוב בפריטים של מעצבי-על כמו האחים קמפנה, מרסל וונדרס והיימה היון שמוצגים במוזיאונים החשובים בעולם, במסגרת התערוכה הראשונה במוזיאון. בין אם אתם חובבי עיצוב מושבעים, אסתטיקנים או סתם סקרנים – כדאי שתפתחו יומנים ותסמנו תאריך, כי תערוכה מרגשת כל כך טרם הייתה פה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קופת חסכון חזיר של מרסל וונדרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

התערוכה, שנקראת "מצב הדברים – עיצוב והמאה ה- 21", כוללת לא פחות מ- 100 פריטים וחושפת מוצרים עכשוויים שלא ניתן היה לייצר במאה הקודמת הן בשל החומרים שמהם עשויים, הטכנולוגיה, הטכניקה או אפילו הרעיון. 100 הפריטים מחולקים על פי 8 תמות שונות, שעושות למבקרים קצת סדר, בבליל העושר הצורני והמרגש הזה. מובן שכדאי להשקיע זמן ולטייל בין כל המוצגים בתערוכה, אבל לאלו מכם שקצרים בזמן או בסבלנות – הנה הדברים שאסור לכם לפספס, אפילו רק בשביל שתוכלו להגיד שראיתם פעם גוף תאורה של האחים קמפנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה של האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האחים הברזילאיים אומברטו ופרננדו קמפנה, שמפתיעים כל פעם עם חומר גלם חדש, הלכו על "הרדי מייד" (מוכן מראש), בהציגם גוף תאורת רצפה המורכב מג'ריקנים גדולים המאורגנים אחד מעל השני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רובוטים של מארטן באס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מארטן באס הגרמני, שביקר בארץ באוקטובר במסגרת תערוכת "קאזה" ממשיך את הרומן שלו איתנו ומציג בתערוכה רהיטים מקולקציית "Chankley Bore", הכוללת פריטים עם אנטנות, הנראים כרובוטים בלתי מזוהים. שם הקולקציה של באס מבוסס על אחד משירי הנונסנס של המשורר האנגלי אדוארד ליר, כשמקור ההשראה לעיצובם הוא יצורים דמיוניים מתוך סרטי מדע בדיוניים וציורי קומיקס משנות ה-50. מרסל וונדרס תרם לתערוכה את אגרטל הפרחים המפורסם "Killing of Piggy Bank", אותו עיצב בשנה שעברה בשיתוף פעולה עם חברת "רויאל דלפט" היוקרתית, המתמחה ביצור כלי חרס מזוגגים בכחול ולבן. האגרטל ממחיש את הרגע המדויק שבו הפטיש פוגע בקופה, ומייצג את העידן הדיגיטאלי בו חשיבותו הפיזית והממשית של הכסף הולכת ונעלמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהוט עץ של דרור בן שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

נמשיך עם מה שעודד בן עמי אוהב לכנות "גאווה ישראלית": דרור בן שטרית מעצב ישראלי שחי ועובד ניו יורק, נחשב לאחד ממעצבי העל המבטיחים בעולם, בן שטרית מציג בתערוכה כיסאות מעץ המתאימים במיוחד לדירות קטנות; כשהם לא בשימוש ניתן לתלות אותם כמשטח שטוח ודקורטיבי על הקיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרנגול נדנדה של היימה היון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין ספק שמוזיאון העיצוב תורם לתדמיתה העיצובית של ישראל. אם לא די בכך שהמעצבים הבינלאומיים מציגים בארץ פריטים שעיצבו, הם קופצים לביקור בזה אחד זה כדי לחלוק כבוד למוזיאון. אם עד עתה נאלצנו להמתין בסבלנות לתערוכת העיצוב השנתית "קאזה" שכבודה במקומה מונח, כדי לראות את זיו פניהם של המעצבים הידועים, עתה, תודות למוזיאון הם יעלו לרגל בתדירות הרבה יותר גבוהה. הראשונים להגיע לפתיחתו הרשמית של המוזיאון היו מעצב התאורה אינגו מאוור, שמציג בתערוכה גופי תאורה מדגם "דמעות הדייג" ופטרישיה מורוסו בעלת חברת הרהיטים היוקרתית "מורוסו". היום הגיעו לחולון לרגל פתיחת התערוכה המעצב הסקוטי ג'ונתן לויין מסטודיו DOSHI LEVIEN ומעצב העל הספרדי היימה היון, שפריט שלו אף יוצג בתערוכה; היון נותן אינטרפטציה משועשעת לנדנדת ילדים קלאסית, ומחליף את הסוס הנוסטלגי בתרנגול ירוק עטור נוצות מפלסטיק. הנדנדה משמשת כפריט עיצובי בפני עצמה, שאולי מחזירה למבוגרים חוויית ילדות נשכחת.

התערוכה "מצב הדברים: עיצוב והמאה ה-21", תוצג במוזיאון העיצוב, פנחס אילון 8, חולון, ב-4 במרץ עד ה-15 במאי.

שעות פתיחה: שני ורביעי: 10:00-16:00, שלישי וחמישי: 10:00-20:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-16:00. ראשון סגור.

מחיר כניסה: 35 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully