וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור כיסוי

אם אתם רוצים לנהל איתה רומן ארוך ולא סטוץ של חורף אחד, כדאי שתדעו איך לטפל בה. טיפים לתחזוקת שמיכת הפוך שלכם

היא נחשבת הפרטנרית הנאמנה ביותר ללילות הקרים, בסופי שבוע חורפיים היא מפנקת אותנו שעות ארוכות והסיבה היחידה להחליף אותה, היא אם אנחנו לא התייחסנו אליה כמו שצריך. כדי ששמיכת הפוך שלכם תחזיק מעמד יותר מעונה אחת, לא מספיק להחליף לה את הציפית ולאוורר אותה. אם אתם רוצים לנהל איתה רומן ארוך כדאי שתשקיעו בה; זה מתחיל כמובן בבחירת הפרטנרית הנכונה והמתאימה, ממשיך בניקיון והתחזוקה שלה ומסתיים באחסון נכון כשהיא מסיימת את תפקידה בסוף העונה. כך תשמרו על מערכת יחסים בריאה עם שמיכת הפוך שלכם:

לבחור את הפרטנרית הנכונה

רכישה של שמיכת פוך לא דומה לקניית סט נוסף של מגבות מטבח; ראשית, היא עולה הרבה יותר ובהוצאה כספית גדולה כדאי להשקיע מחשבה. שנית – היא אינה תלוית טרנדים וגחמות אופנתיות, לכן, כדאי לבצע את הרכישה בתשומת לב, ולוודא שעשיתם את הבחירה הנכונה ולא נפלתם על עוד סטוץ מאכזב. אלה הם הקריטריונים למציאת פרטנרית טובה למיטה:

* חפשו את הריבועים – שמיכות פוך המחזיקות מעמד שנים רבות הן אלה המתהדרות בריבועים תפורים, המסייעים לכך שהמילוי (נוצות או סיבים), לא יתפזר בזמן השינה אלא יישמר באחידות קבועה.

* קלת משקל – שמיכת פוך איכותית היא כזו שתהיה תפוחה מאוד אבל יחד עם זאת קלה. שמיכה כבדה אינה מעידה על רמה גבוהה של בידוד וחימום, אלא בדיוק להפך.

* בד בבד- לא משנה עם מה בחרתם לישון, בין אם זה נוצות של ברווז או סיבים תפוחים, רצוי מאוד שכיסוי השמיכה יהיה עשוי 100% כותנה השומרת על חום הגוף בשעת השינה וסופגת זיעה במידת הצורך.

* חוזרת לצורתה המקורית - אחת הדרכים לבדוק את איכות הפוך בעת הרכישה, היא למעוך את השמיכה ביד. במידה והיא חוזרת בשניות למצבה הקודם, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהיא תעשה את עבודתה נאמנה.

לא חבל על הקמטים?

רגע לפני שהאביב מגיע ואתם ממהרים לאחסן בארון את שמיכת הפוך שלכם, מומלץ לכבס ולאוורר אותה; אם אתם מתכסים בשמיכת פוך טבעי הממולא בנוצות (לא משנה אם הן של ברווז או אווז), הפתרון היחידי הוא ניקוי יבש. במקרה של שמיכה סינתטית - אל תהססו לגשת איתה למכונת הכביסה. הפעילו תוכנית עדינה, בטמפרטורה נמוכה שלא תעלה על 30 מעלות, והוסיפו בנוסף לאבקה הריחנית שאתם משתמשים ביום יום, מעט חומץ הדרים המסייע בהלבנת הבד ומפיץ ריח נעים (בניגוד לחומץ רגיל). בנוסף, כדאי לכבס את השמיכה במכונה גדולה שתאפשר לה מרחב תנועה ולא תוציא אותה מקומטת ומכווצת. אם אין לכם כזו, לא קרה שום אסון, אפשר בהחלט להשרות ולכבס את השמיכה ביד באמבטיה.

כדי לשמור על השמיכה לאחר הכביסה צריך גם לדעת כיצד לייבש אותה מבלי להרוס את האווריריות שלה; אפשרות אחת היא לתלות ולייבש את הפוך בצל. אלו מכם שמעדיפים לזרז את התהליך במייבש הכביסה, כדאי שיקפידו להחזיק שלושה כדורי טניס בסביבה. המטרה היא לא לבדוק את יכולות הג'אגלינג שלכם, אלא למנוע מהמשיכה לצאת סמרטוטית ודקת גזרה מהמכונה. הכניסו את הכדורים למייבש, אלה יחבטו בשמיכה במהלך הייבוש, דבר שיגרום לה להישאר תפוחה.

עד לעונה הבאה

יש הנוהגים לפזר סודה לשתיה או עלי דפנה (הידועה כמרחיקת מזיקים קטנים) על שמיכת הפוך לפני האחסון. גם אם אתם לא ממש בעניין של תבלינים, עטיפת השמיכה בצורה הרמטית בהחלט תעשה את העבודה; סדין, ציפה או ניילון אטום יסייעו לשמור עליה כראוי עד העונה הבאה. ניילון רגיל אינו אוטם כמו שצריך, ועלול לגרום לשמיכה שלכם להסריח כתוצאה מלחות מצטברת. מה גם שניילון אטום מכווץ את השמיכה התפוחה לממדים קטנים - כך היא תתפוס פחות מקום מגודלה המקורי, ואתם תוכלו ליהנות משטח חיוני בארון שיכול להיות מנוצל לעוד כמה זוגות נעליים.

בעיה נוספת שמוכרת לאלו מכם שמתכסים בפוך טבעי, הן נוצות שמנסות לברוח בכוח מהשמיכה. לא רק שהמחזה איננו אסתטי, הוא גם לא ממש נעים למגע. לפיכך, מומלץ לתפור לאורך שולי השמיכה סרט מבד שימנע את בריחתן של הנוצות הסוררות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully