וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעניין ת'תחת

הוא עדיין לא נחשב פופולארי במחוזותינו, אך הגיע הזמן שנאמץ אותו ונתחיל להשקיע בהגיינת העכוז שלנו. הבידה - קווים לדמותו

אתם מחשיבים את עצמכם טיפוסים היגייניים? בשביל לשמור על ניקיון הגוף לא מספיק להתקלח ולצחצח שיניים פעמיים ביום. טיפול שטחי שכזה מזניח את אחד החלקים האינטימיים בגופכם – העכוז; איבר שראוי להתייחסות וניקיון לפחות כמו השיניים שלכם, אם לא יותר. בדיוק למען המטרה הנעלה הזו הומצא הבידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בידה בעיצובה של פטריציה אורקיולה. להשיג ב"מודי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבידה הומצא בצרפת בתחילת המאה ה-18. עד אז עשו את הצרכים בסיר לילה שהיה ממוקם בחדר השינה ושימש- בניגוד לפונקציונאליות הנוכחית שלו - לא רק ילדים קטנים מתחת לגיל 4. בזמן שהסיר יצא מחדר השינה והתמקם בחדר האמבטיה, הבידה הצרפתי נולד והחלל הוגדר רק אז כמקום רחצה אינטימי. במתכונתו הראשונית, הבידה היה מעוצב ככיור פורצלן שדומה לאסלה עם ברז פשוט במרכז למילוי הכיור במים. ניתן היה לשבת עליו עם הפנים לברז או עם הגב, לפי הנוחות ומין המשתמש. כיום הוא נמצא בכל בית צרפתי וכמעט בכל רחבי אירופה בעיצוב קצת שונה ובטכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת. אין ספק שהשימוש בבידה נחשב מאז ומתמיד להרבה יותר היגייני מאשר ניגוב אגבי בנייר טואלט (ולא, מגבון לח הוא גם לא בריאותי וגם איננו שווה ערך ניקיוני לאזור האסטרטגי כמו שטיפה מקיפה). הנוסחה פשוטה: ברגע שידכם מתלכלכת כיצד תעדיפו לנקותה, במריחת נייר או בשטיפה במים? מה שונה היד מהטוסיק? על המתרחצים במקלחת צרפתית אפשר להגיד הרבה דברים, אבל את האחוריים הצרפתים דווקא יודעים לתחזק יופי.

בשנות ה-80 היפנים הציגו בידה משודרג שניתן לראות כיום כמעט בכל מקום ציבורי ברחבי המדינה. אם תתקלו באחד כזה במהלך נסיעה, רצוי לא להתעסק יותר מדיי עם הכפתורים, כדי שלא תקבלו שפריץ של מים בהפתעה. מדובר באסלה המשלבת בתןכה בידה, כאשר המושב מתחמם ברגע הישיבה עליו, בתום השימוש נשלפת צינורית קטנטנה לשטיפת האחוריים בטמפרטורת מים רצויה, ולקינוח מגיע שלב האוויר החם – ייבוש מאוורר, שמעניק תחושה של ישיבה במספרה, רק הפוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בידה אגרטל של נגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בידה לכווולם

הישראלים לא ממש מודעים לרמת החשיבות של בידה ומעטים הבתים בארץ שהתקינו אותו בחדר השירותים או האמבטיה. מעבר לתחושת הרעננות, ההיגיינה והפינוק שבדבר, השימוש בבידה יכול לסייע במניעת זיהום בקטריאלי, שאחוז מסוים באוכלוסיה סובל ממנו. גם אלו שפיתחו טחורים יכולים ליהנות ולהרגיע את מכאובם תודות לעיסוי המים המרגיע. הבידה נחשב כטיפול אידיאלי לנשים לאחר הלידה מכיוון שהוא מונע זיהום ומזרז את החלמת האזור. תאמינו או לא, הבידה אפילו יכול לעודד את הילדים הקטנים לשבת על האסלה ובמקום להציק ולקרוא לאחד ההורים לנגב להם, הקטנטנים פשוט יכולים ללחוץ על כפתור אחד, או לפתוח את הברז ולהשתלט על ענייני הטוסיק בעצמם. בידה איננו מיועד לאוכלוסיה המבוגרת, המוגבלת או לטיפוסים אנאליים בלבד כמו שנהוג לחשוב במחוזותינו, אלא לכל מי שחשוב לו על מה הוא יושב ולא משנה אם הוא גבר, אישה או כזה שלא בטוח מהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בידה ואסלה עם הדפסה דיגיטלית של "אלוני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחובבי הגאדג'טים ועד הפיין שמייקרים

בחנויות הסניטריה נוכל למצוא מגוון רחב של דוגמאות לבידה, עם שכלולים טכנולוגיים לחובבי הגאדג'טים ועד מתקנים מעוצבים למשעי עבור הפיין שמייקרים. חברת "פלסאון" מציגה את הבידה המתקדם, שיחזיר אתכם לתקופת הינקות ויעניק לכם תחושה כאילו מישהו מחתל אתכם. הוא ניתן להרכבה על אסלה רגילה ומצוין לאלו שלא בהכרח משפצים או בונים. יש בו פונקציות שונות ומגוונות כמו מושב חמים ונעים שאידיאלי לחורף, שטיפת הטוסיק באמצעות צינורית עם שלושה נקבים המזרימה מים חמימים, המשנה את מיקומה בהתאם לצורך, ייבוש באוויר חמים ונעים ועד אפקט של עיסוי.

גם מעצבי על מתייחסים לבידה ברצינות. ביניהם נמצאת המעצבת הספרדייה פטריציה אורקיולה שזכתה ב- 2008 בפרס Awards Elle Decoration Interior, על עיצוב קולקציית Pear, הכוללת אמבטיה, כיור שירותים ובידה עשויים מExmar . חומר זה דומה באיכויותיו לקוריאן ומאופיין ביכולת שמירה על טמפרטורת המים באמבטיה ובבידה לאורך זמן. הבידה של אורקיולה ביבוא "מודי" אמנם לא יפנפן לכם את הטוסיק באוויר נעים וחמים, אבל המראה המשובב שלו בהחלט יוסיף יופי לחדר הרחצה שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בידה ואסלה של "אלוני" עם מכסה שהופך לספסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הסניטריה האיטלקית Hatria בייבוא "תשלובת אלוני" מציגה את הבידה כפריט שימושי נוסף, כאשר הוא מעוצב כספסל חרס, שמעליו נסגרת פלטת עץ מהגוני, המכסה את הבידה ואת האסלה שלצידו וכך נוצר משטח ישיבה נוח ואסתטי במיוחד. כל מה שנותר לכם לעשות זה להחליט מה מתאים לתחת שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully