וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעשו מכם שטיח

אם עד עכשיו לא ניקיתם את השטיח, יום אחרי מסיבת הסילבסטר שערכתם בסלון, לא תהיה לכם ברירה. טיפים לתחזוק וניקיון

החלטתם ללכת על האופציה הביתית השנה במקום המסיבות ההמוניות של הסילבסטר? סחטיין. עכשיו הגיע הזמן להתמודד עם התוצאות. מרבית עבודות הניקיון אחרי אירוע מהסוג הזה לא נורא מסובכות; לזרוק את הכוסות, לטאטא, לעשות ספונג'ה ולנער את הספות. אבל מה עם הכתמים על השטיח? זה כבר קצת יותר מורכב. אז לכבוד "ההזדמנות" שנפלה בחלקכם, החלטנו לרכז עבורכם טיפים לטיפול ותחזוק השטיחים בבית.

לכל הסוגים

רוב הלכלוך על השטיח נגרם כתוצאה מהליכה עליו, וקשה מאוד להסירו אם לא טיפלתם בעניין הרבה זמן. חלקיקים של חול ואבק שנוחתים על השטיח מפתחים מעליהם שכבה נוספת של לכלוך היוצרת חיץ בינם לשואב האבק. לכן, אם אתם מעוניינים שהשטיח שלכם יאריך ימים יש לטפל בשטיח על בסיס קבוע ולהסיר את הכתמים בעודם טריים. בשלב ראשוני, כשהשטיח חדש יחסית, רצוי להבריש אותו מדי פעם במברשת או מטאטא קש ורק לאחר זמן מה לעבור לניקוי בשואב אבק חשמלי. בשטיח מקיר לקיר אפשר לשאוב כבר מיום ההתקנה. בשטיחי אריגה ביד, מומלץ להפוך את השטיח ליומיים שלושה ולדרוך עליו, כדי שהלכלוך שהצטבר בתחתית ייפלט. אם יש לכם כוח, מומלץ לשנות את כיוון השטיח פעם בשבועיים לערך כדי למנוע בלאי במקומות שעליהם אתם צועדים באורח קבע.

יש לשטוף את השטיח לפחות 4 פעמים בשנה, כדי למנוע הצטברות אבק ולשמור על צבעו ורעננותו. שטיפה סדירה, תדגיש את צבעי השטיח, תנטרל ריחות ותסיר שומנים ולכלוך ובכך תאריך את חיי השטיח. אם יש לכם חיות מחמד בבית - הטיפ הזה הוא בגדר חובה.

גם אם אתם ממש ממהרים - לאחר שטיפת הרצפה רצוי להמתין עד שהיא תתייבש לחלוטין ורק אז להניח את השטיחים בחזרה. הסיבה לכך היא שבסיום האריגה, גב השטיח עובר תהליך שנקרא "אשפרה" שבו נמרחת שכבה של דבק בתחתית השטיח ומים ממיסים את הדבק. כפועל יוצא מכך יכולה להיגרם נשירת סיבים והתקרחות של השטיח.

עבודת יד

שטיחים שעשויים בעבודת יד מומלץ לשאוב מהקצה אל הקצה מבלי "לטייל" עם השואב על השטיח לכל הכיוונים. הימנעו מלהגיע לפרנזים עם שואב האבק מאחר שהם נשחקים במהירות. אחת לשנה רצוי לקחת את השטיח לניקוי מקצועי כדי לשמר את המרקם הצמרי. מאחר ששטיחים בעבודת יד נחשבים עדינים, רצוי לא לנקות אותם עם חומרי ניקוי שמבוססים על נפט הגורם להיווצרותם של כתמים, חומץ במקרה הזה הוא האידיאלי. במקרה של כתם העבירו מגבון לח בהתאם לכיוון הסיבים - עדיף שלא בתנועות סיבוביות. אם מדובר בשטיח דק, הימנעו מלהניח עליו ריהוט כבד.

משי מפונק

במקרה של כתמים על שטיחי משי, הניחו מטלית לחה וספגו את הכתם בתנועות טיפוף עדינות. יש להימנע מלשפשף את המגבון על הכתם באופן ישיר. במידה והכתם עקשן והמגבון לא עושה את העבודה, אל תתעצלו והזמינו איש מקצוע. בשטיחי משי לא לוקחים סיכון אם הטיפול בהם לא נעשה באופן מיידי הכתם עלול להישאר אתכם תמיד. שטיחי משי ניתן לשאוב בשואב אבק, אך לא מומלץ להשתמש בשואב- חובט, מאחר שהוא מסיבי מדי ועלול לגרום נזק לשטיח. במידה והשטיח קטן, עדיף שפשוט תנערו אותו באופן ידני ותחסכו לעצמכם את הדאגות (והחשמל).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סינתטי וטוב לו

שטיחים סינתטיים, שאינם עשויים מצמר, נחשבים אידיאליים למשפחות עם ילדים קטנים, מאחר שקל לנקות ולתחזק אותם. כל מה שנשפך עליהם, לרבות יין אדום, ניתן לנקות באמצעות כל חומר ניקוי שמיועד לשטיחים. בכל מה שקשור לשואב אבק- תרגישו חופשי לשאוב לכל כיוון שמתחשק לכם, ואפשר להתפרע גם על הפרנזים.

ולסיום: שוברים מיתוסים

שימוש בחובט שטיחים אמנם ינקה את השטיח מפירורים למיניהם, אבל יגרום לו להתבלות ולהיראות כמו סמרטוט שעיר לאחר הרבה חבטות.

אם החלטתם לעצב את החדר מחדש ולהוציא את השטיח הישן משימוש, אל תקפלו אותו כאילו היה חולצה. פעולה זו תיצור סימני קיפול על השטיח. לאחסון נכון גלגלו אותו כאילו היה רולדה.

גם אם יש בחוץ יום שטוף שמש וכיבסתם את השטיח, אל תייבשו אותו בחוץ. קרני השמש יגרמו לו להתקשות ולאבד מחיוניותו.

* הטיפים ניתנו באדיבות "שטיחי כרמל", "צמר שטיחים יפים" ומומחים של חברת "ווקס" מבית ניופאן.

  • עוד באותו נושא:
  • שטיחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully