וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא עוד ישוב

מה הם 10 הטרנדים ששלטו בעיצוב מאז שנת 2000 והאם הם ישרדו את העשור הבא? ממשיכים לסכם עשור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רטרו - טפט של "כרמל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רטרו

בגדי וינטג' וחנויות יד שנייה שצצו בכל מקום בשנים האחרונות, היו חלק מטרנד נוסטלגי שבא לידי ביטוי גם בעיצוב פנים; אט אט נראו יותר פריטים בחנויות העיצוב שנראו כאילו נשלפו מסלון בשנות ה-60. הטרנד הרטרואי החזיר לבית המודרני את הטפטים הצבעוניים, כרזות פרסום ישנות וחפצים ישנים כמו פטיפונים, מקלטי רדיו, גובלנים וכלי פורצלן. בראשית דרכו, היה ניתן למצוא אותו בחנויות בודדות, בשווקי פשפשים ובבוידעם של סבתא, אך כיום, מעצבים רבים נוטים לחקות את המראה המיושן. הסגנון מאופיין ברהיטים והדפסים בצורות מעוגלות ופרחוניות וצבעוניות חזקה ועליזה. החומרים העיקריים ברטרו הם זולים יחסית, כמו פלסטיק, דמוי עור ופורמייקה.

אימצו את הטרנד: זה התחיל מסטודנטים שלא היה להם כסף לקנות ריהוט חדש והסתפקו בשאריות מבית סבתא, ועבר גם לפריקים של הסיקסטיז ולטיפוסים נוסטלגיים. כיום זהו ז'אנר של אספנים ומביני דבר.

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? סיכוי קלוש ששנות ה- 50 -60 יעניינו מישהו בעשור הבא בעיצוב בית, אך לבטח יעטרו מקומות ציבוריים ומוזיאונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היי טקיסטי - מטבח של "ויה ארקדיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היי טקיסטי

בעקבות תעשיית ההיי טק שהגיעה לשיאה בסוף העשור הקודם, נולד טרנד חדש בעיצוב הבית -עיצוב היי טקיסטי. הסגנון הזה מבוסס על חומרים תעשייתיים, בצבעוניות של אפור ולבן, זוויות ישרות לצד שימוש נרחב בזכוכית וחלונות פרופיל בלגי, החוברים יחד למראה שמקדש ומפאר את ההתקדמות הטכנולוגית. הריצוף בסגנון הזה הוא גרניט פורצלן, גופי התאורה שקועים בתקרה ומכשירי החשמל במטבח עשויים נירוסטה. באופן כללי זהו טרנד שהביא עימו קרירות, ניכור ומראה נקי במיוחד.

אימצו את הטרנד: טיפוסים סטריליים במיוחד שלא מסוגלים לחיות בסביבה צבעונית, ואלו שטוענים ש"הסגנון בבית קר אבל הלב חם".

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? לטרנד ההיי טקיסטי יש יתרון משמעותי שגורם לו לשרוד הרבה זמן; הוא למעשה המשך של הגל המינימליסטי שהיה לפניו, ובעשור הבא הוא ימשיך איתנו בשם החדש - תעשייתי. הטרנד ההייטקיסטי אם כך, ימשיך איתנו ככל הנראה תקופה ארוכה, כל פעם בווריאציה מעט שונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנג שואי - מפל סלעים של "ד"ר גב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנג שואי

הטרנד הניו אייג'י והחיבור לדתות המזרח אשר החל בעשור הקודם והמשיך גם בנוכחי, הביא עימו לעולם המערבי את הפנג שואי – תורה סינית עתיקה, המבוססת על הקשר שבין האדם והסביבה בה הוא נמצא. התורה מלמדת כיצד כדאי לארגן את החפצים בכל חלל בצורה מסוימת כדי להכניס לתוכו את האנרגיות הרצויות. רבים שרצו לעשות הסבה מקצועית מבלי ללמוד 4 שנים לתואר, למדו להיות יועצי פנג שואי והארץ נשטפה "ביודעי דבר" שהפיצו את התורה. האלמנטים הפופולאריים ביותר בטרנד (שאומצו גם על ידי אלו שלא ממש מבינים במה מדובר) הם מזרקה בכניסה לבית או לעסק כמביאה מזל, פעמוני רוח שתלויים בסמוך לחלונות כמכניסי אנרגיה חיובית לחלל, סגירת מכסה האסלה להרחקת רוחות רעות, ומאותה סיבה גם הימנעות ממראה בחדר השינה ועוד.

אימצו את הטרנד: המאמינים באנרגיות חיוביות (לתשומת לב הגולש ארז מבית "האח הגדול")

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? לא רק שישרוד אלא גם יצבור תאוצה. לאחרונה המגמה לשימוש ביועץ פנג שואי מתרחשת כבר בשלב רכישת הבית, שבודק האם המקום מתאים מבחינה אנרגטית למגורים או לא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסגנון הנובורישי - מטבחי "דקור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נובורישי-אוליגרכי

העלייה מרוסיה הביאה עימה לא רק דוקטורים, אנשי רוח ונשים יפות, אלא גם סגנון עיצובי המתהדר בפאר ובעושר שבאים לידי ביטוי באבני קריסטל, פריטים מוזהבים, שנדליירים גדולים, שטיחי עור, כלי אוכל מכסף וכדומה. הטרנד הנובורישי יקר מטבעו ולכן נולדו לו חיקויים זולים שנראים בהתאם.

אימצו את הטרנד: בעלי הממון, בעיקר יוצאי מזרח אירופה.

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? הטרנד הנובורישי נחשב יחסית יציב, משום שהוא מעיד על יוקרה וסטטוס שאנשים רבים רוצים לאמץ לעצמם. עם זאת, ייתכן שהוא לא יתקבל כל כך יפה בעשור הבא בשל הנושא האקולוגי המביא עימו רצון לעצב מן הקיים ולחסוך במשאבים יקרים, אך הוא ללא ספק ישרוד ועוד יחזור בגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפרי - חדר שינה של "בית גזית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפרי

הפז"ם הארוך של הסגנון הכפרי מעיד על היותו טרנד יציב במיוחד. מילת המפתח היא עץ, עץ, ועוד קצת עץ, עם תוספות קטנות של אבן, קרמיקה, ברזל ושטיחים כבדים במיוחד בצבעוניות כהה בגוונים חומים. זהו טרנד חמים וביתי שמתאים יותר למדינות סקנדינביות משר למדינתנו החמה ובכל זאת, יש לו קהל מעריצים גדול גם אצלנו.

אימצו את הטרנד: בעלי הצימרים למיניהם ואנשים שגרים באזורים קרים (בטוח לא אילתים) המעוניינים ליצור סביבת מגורים חמימה.

האם הוא ישרוד את העשור הבא: ישרוד באופן חלקי. הטרנד הכפרי יישאר בעשור הבא בעיקר במטבחים וינטוש את שאר חלקי הבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקלקטי -מאיירס טפטים ב"דיזיין סנטר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקלקטי

טרנד המאופיין כ"קצת מהכל" - סגנון שבו ניתן לשלב מספר סגנונות עיצוביים כמו: שולחן מעצבים לצד כורסה משוק הפשפשים, תמונה של אייקון פופולארי, שטיח זברה וגוף תאורה רטרו. ובמילים אחרות - פריטים שונים לחלוטין שהקשר ביניהם הוא מקרי בהחלט, מתקבצים תחת קורת גג אחד ומקבלים לגיטימציה "עיצובית". שום דבר איננו מוגבל בטרנד האקלקטי, לא הצבע, לא הצורה וכמובן לא החומר, ולכן הוא נחשב טרנד נוח יחסית לבריות.

אימצו את הטרנד: אנשים שלא מפחדים מבלגן בעיניים.

האם ישרוד את העשור הבא? בהחלט כן. הסגנון האקלקטי יגיע לשיא חדש בעשור האחרון ואף זוכה בימים אלה לשם החדש - "מקסימליסטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקולוגי - שרפרפים ממוחזרים בעיצובו של נתי מושקוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירוק - אקולוגי

נושא האקלים ומצבו של כדור הארץ הגיע גם לעולם העיצוב. הדבר בא לידי ביטוי בנטייה להשתמש יותר בחומרים מן הטבע ופחות בחומרים מלאכותיים. שאריות של מפעלי טקסטיל, פורמייקה ומוצרים מעץ הופכים להיות חומרי גלם עבור מעצבים שונים, שמביאים הביתה את הטרנד הכי ידידותי ומתחשב.

אימצו את הטרנד: ממחזרים כפייתים, אנשים אכפתיים וכאלה שעדיין מאמינים שיצליחו לשנות את העולם.

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? אם אל גור וחבריו ימשיכו לעבוד במרץ, הטרנד האקולוגי יילך ויצבור תאוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאבי שיק - כורסה של "ביתילי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאבי שיק

טרנד השאבי שיק, שמאופיין בסגנון כפרי ורומנטי, מקורו באירופה של המאה ה- 18. בניגוד לטרנד הכפרי והכבד, שאבי שיק הוא קליל, נעים ורענן. הצבע הדומיננטי בו הוא לבן עם תוספות של ורודים דהויים ואוף וויט. לסגנון יש אפקט רך מרגיע ומלטף, שבא לידי ביטוי במוצרי טקסטיל טבעיים כמו פשתן עם עיטורי תחרות רומנטיות למיניהן. הרהיטים המשתייכים לטרנד זה הם בעלי מראה משומש המעניק תחושה אינטימית וביתית.

אימצו את הטרנד: רומנטיקנים וכאלה שלא שמעו מעולם את המשפט הידוע "לבן מתלכלך מהר".

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? כן, אך יצטמצם למספר מוגבל של חדרים בבית, בעיקר חדרי תינוקות ויחידות הורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפריקאי - הדום מכוסה בפרוות פרה של "נטוצי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפריקאי

הסגנון האפריקאי מאמץ אלמנטים ויזואליים הקיימים בשבטים האפריקאים, כמו מסכות, שטיחים ורהיטים עשויים עור, רהיטי עץ בעיצוב פרימיטיבי ופריטים ומוצרי טקסטיל מנומרים. לטרנד האפריקאי – שבטי, יש מראה מסתורי וחייתי שמעניק אווירה סקסית ודרמטית לבית.

אימצו את הטרנד: שוחרי נשיונל ג'יאוגרפיק וכאלה שחושבים שלדרוך על חיה מתה בצורת שטיח זה קלאסה.

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? הטרנד יצטמצם לכדי פריט אחד בלבד שיעטר חדרי מגורים בודדים כמו מסכה או תוף, אך אט אט יעזוב אותנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיאומטרי - שידה של "טולמנ'ס" בהשראת עבודות של הצייר ההולנדי פיט מונדריאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיאומטרי

הקבוצה האמנותית ההולנדית "דה סטייל", שנולדה בתחילת המאה ה-20, הייתה הראשונה שדגלה בצורות הגיאומטריות וריבוי של קווים בזוויות שונות שחוזרים על עצמם בתבניות קבועות. מאז הטרנד הגיאומטרי בא לידי ביטוי בעיצוב פנים ואדריכלות בכל פעם שמעצב כזה או אחר מחליט להחיות אותו מחדש. ישנם מעצבים וחברות שמזוהים איתו במיוחד, כמו חברת העיצוב "מיסוני לבית".

אימצו את הטרנד: הטרנד הפך נפוץ מאוד, גם אם לא כ"טוטאל לוק" בבית, אלא כנגיעות גיאומטריות בלבד.

האם הטרנד ישרוד את העשור הבא? כן, כשהוא משתלב בטרנדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully