וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצח על הבית

לא משנה כמה הרהיטים שלכם יקרים ויפים, אם לא סידרתם אותם נכון יהיה לכם בלגן בעיניים. איך קשורה קומפוזיציה לעיצוב?

כמה פעמים נכנסתם לבית סופר מעוצב ומתוקתק ובכל זאת לא הרגשתם בו בנוח? רהיטים יקרים ואביזרים שנבחרו בקפידה הם לא מתכון בטוח לחלל נעים ומזמין. מה שבדרך כלל עושה את ההבדל בין גיבוב לא מוצלח של פריטים לשילוב מנצח היא הקומפוזיציה, או במילה אחרת – העמדה.

קומפוזיציה בעיצוב פנים באה לידי ביטוי בסידור החפצים בחלל הביתי, ארגון הרהיטים, חפצי הדקורציה, הטקסטורות והצבעים. כשאלו חוברים יחד לכדי מראה הרמוני, סימן שהקומפוזיציה נכונה.

5 השכבות

עיצוב פנים מורכב מחמש שכבות שיוצרות מכלול אחד:
- פונקציה: הבית צריך לשרת אותנו ולא להיפך. מעל האסתטיקה והיופי של החפצים, צריך לחשוב על התנהלות שוטפת יום יומית ושפויה של הדיירים.
- חשמל ותאורה ( שהם תוצאה של תכנון הבית).
- חומרים, צבעים וטקסטורות.
- השתקפויות, מראות וחלונות.
- קומפוזיציה – שיוצרת איזון נכון ומחברת בין כל האלמנטים.

סימטריה? לא בהכרח

למרות שהעין מעדיפה בדרך כלל דברים סימטריים, בעיצוב הבית הכלל הזה קצת משתנה ודווקא הא-סימטרי יכול לגרום לתחושה נוחה יותר בסביבת המגורים. חשוב מאוד שלקומפוזיציה הביתית יהיה שיווי משקל; כלומר, לא ליצור אזורים שהם כבדים מדי או קלים מדי. לדוגמה, במידה ויש יש לנו ספת שזלונג מרהיבה ביופייה, שסוחפת מחמאות מכל מי שנכנס הביתה , לא כדאי לתלות מעליה יצירת אמנות שתמשוך גם היא תשומת לב רבה. צעד כזה עלול ליצור קומפוזיציה כבדה מאוד. לכן, רצוי להרחיק את שתי אלו כמה שיותר אחד מהשנייה ליצירת איזון בבית.

גבהים וצבעים

שיווי המשקל יבוא לידי ביטוי גם בהקשר של צבע וגודל. כלומר, יש ליצור מעבר רך מגוונים בהירים לכהים (ולהיפך) כדי לעזור לעין להתרגל לצבעוניות ולא ליצור קונטרסטים חדים מדי. במקרה של גדלים שונים בחלל – החוקיות דווקא הפוכה. מעברים רכים בין גבהים גורמים לעין להשלים את ההפרשים באופן אשלייתי ויוצרים קומפוזיציה בעייתית. כך לדוגמה, אגרטלים שמסודרים על שולחן לפי גובהם יכולים ליצור אשליה שהשולחן עומד ליפול, לכן, עדיף לפזר אותם בחלל ולא להעמידם בסמיכות אחד לשני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מה הקשר?

בין החפצים בבית צריך להיות דו שיח שיבוא לידי ביטוי בטקסטורה דומה, צבעים מאותה משפחה או תפירה זהה. הכוונה כאן לא לסטים חלילה, אלא לחיבור כלשהו בין הפריטים, הן מבחינת השפה העיצובית והן מבחינת הפרופורציה. מקריות הוא לא משהו שכדאי לבנות עליו.

במידה ואתם רוצים להשתמש במספר פריטים מאותו הסוג, למשל תמונות על הקיר מאותה הסדרה, מספר אגרטלים על השולחן, עציצים קטנים על אדן החלון, או שטיחונים על הרצפה - רצוי להשתמש במספר אי זוגי של פריטים. בדומה לסוגיית הא-סימטריות, מספר אי זוגי של פריטים מאותה סדרה נכונה יותר ומונעת עומס על העין.

9 פעמים מרלין

עניין אחר הוא נושא המראה המשוכפל. אם אתם אוהבים הרבה מאותו דבר - רצוי לשמור בכל זאת על הבדלים קטנים. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא עבודת השכפול של אמן הפופ-ארט האמריקאי אנדי וורהול. וורהול שיכפל את פניה של השחקנית ההוליוודית מרלין מונרו, אך השתעשע עם הצבעוניות. התוצאה שהתקבלה עוצמתית הרבה יותר משכפול הפנים באופן מונוטוני.

לישון באלכסון

ונסיים בחדר השינה שבו הקומפוזיציה צריכה להיות שלווה ורגועה ולכן צורה אלכסונית לא תתאים בשום אופן לחלל זה. האלכסון מייצר תנועה בחלל ומאחר שחדר שינה צריך להעניק לנו שקט ורוגע תנועה מהסוג הזה אינה מומלצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully