וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזמינים אתכם לסוס

מעצב בית האח הגדול מיכאל ששון דווקא מרוצה מהצבעוניות של הבית החדש. אנחנו מקווים שלא תחטפו התקף אפילפטי תוך כדי צפייה. ראיון

בית האח הגדול שהכרנו בשנה שעברה, נהרס ונבנה מחדש במהלך חודשיים של עבודה אינטנסיבית. עיצובו השתנה לחלוטין, החל מהמיקום, דרך הצורה ועד לגודל של החללים השונים, כשהשינוי הבולט בו הוא הצבעוניות המקושקשת והסכרינית. מיכאל ששון, מעצב הבית זו הפעם השלישית, מציין כי "הצבע הוא כלי דומיננטי יותר משנה שעברה, שהופך את הבית למתמודד נוסף שאיננו ניתן להדחה, אך בעל עוצמה אדירה. פעם הוא נועז, פעם מתוק, והוא אפילו עלול להיות מטריד".

המתמודדים נכנסו הביתה דרך גרם מדרגות ששוכלל מאז התוכנית הקודמת. למען האמת, הוא שוכלל עד כדי כך שהמתמודדים לא הצליחו למצוא את דלת הכניסה לבית. חדי האבחנה שביניכם וגדולי האמונה, ודאי הבחינו במזוזה שמוקמה בכניסה, שלא נתבלבל רגע ונשכח שמדובר בבית יהודי כשר למהדרין.

חדר המדרגות עצמו, שהיה בשנה שעברה שקוף, קיבל הפעם אופי עיצובי משלו ועתה הוא סגור באלמנט בנוי, צבעוני ואטום, התורם לאווירה אחידה ודרמטית. ששון מסביר כי העיצוב החדש של חדר המדרגות, אמור להעניק למתמודדים תחושה של ירידה מטה בבאר צבעונית, ישירות אל פנים הבית, כשמוטיבים גיאומטריים וגראפיים המתגלים כבר בחלל זה שמשמש כמעיין מבואה, נשזרים בכל פינה בבית כחוט השני.

רגע לפני שהמתמודדים הגיעו למטבח כדי לשתות איזה דרינק ולהחזיר את הנשימה לקצב הנכון (ע.ע. אלין שנראתה כאילו היא חוטפת התקף חרדה קטן בחדר המדרגות), הם נחשפו לגוף תאורה אימתני בצורת סוס של Moooi, הידוע כקלאסיקה בעולם העיצוב. חבל מאוד שבתוך הבלגן העיצובי של הבית שילובו של הפריט נראה עמוס ומאוד לא מעודכן. לא ברור מה תפקידו העיצובי של הסוס הזה, חוץ מלהיות שובר הקרח בשיחות הראשונות של המתמודדים בכניסה אל הבית. אם כן, הוא מילא את תפקידו נאמנה ואולי עכשיו אפשר לשקול להוציא אותו משם.

בית מטבחיים

אחרי שחלפו את הסוס המתמודדים המשיכו ישירות למטבח הוורוד שעוצב על ידי ששון ורינה אלקובי, מ"מטבחי דקור". המטבח עבר לחלק אחר של הבית, ועתה הוא עומד כרהיט עצמאי בסמוך לבריכה הפנימית. המטבח הישן שהיה בעבר צמוד לקירות ולמראות, לא רק נדד לאזור אחר, אלא גם התפצל לשלושה מוקדים כמו קרחון שהתנתק לשלושה איים כשבכל אחד מהם פונקציה אחרת. באחד כיריים, בשני כיור ובשלישי, תנור ומשטח עבודה מעץ שקוע.

המטרה בפיצול החלקים השונים של המטבח הייתה יצירת סיטואציות נוספות של המתמודדים בחלל הנתון, המובילה לפעילות רבת משתתפים. עצם קיומם של אלו במרכז החלל מאפשר צפייה בדיירים ב-360 מעלות, גם בינם לבין עצמם. ששון מאמין כי החלוקה יוצאת הדופן של המטבח, בהחלט יכולה להיות אב טיפוס של המטבח החדש גם מחוץ לכותלי בית האח הגדול.

לתשומת ליבו של המעצב ששון, בשידור בערוץ 20 מיד עם סיום השידור המרכזי, ג'י , האם החד הורית שטענה על עצמה שהיא כוסית על (ודי בצדק), כבר התלוננה על המטבח שהוא "מה זה לא נוח". מה שהיא עוד לא יודעת זה שהמטבח הוורוד מאובזר בטכנולוגיות מתקדמות ומוצנעות. כך למשל באחד האיים ישנה מעלית פנימית שבאמצעות לחיצת כפתור מעלה למשטח העבודה מכשירי חשמל כמו מיקסר, טוסטר ומוצרים משלימים נוספים הממוקמים במקומות מסתור. בואו נקווה שהמשתתפים יבינו כיצד לתפעל את העיצוב המתקדם שהושקע פה.

פינת האוכל לעומת זאת, נראית מרוחקת מהמטבח ולפיכך, עבודת ההגשה תיאלץ להיות קצת פחות נוחה הפעם לדיירים. (טוב שעינבי לא פה).

רומנים בין אדי האמבטיה

"אני מאוד אוהב לשלב עבודה גראפית בפרויקטים השונים שלי" ששון מתוודה "כמו בסטים של פרסומות שאני מעצב ובחנות שלי "קרוסלה", לא ויתרתי עליהם גם בבית האח הגדול". הצורות המשתנות והצבעוניות באות לידי ביטוי במוצרי הטקסטיל השונים בסלון ובחדרי השינה, על הארונות ואפילו הקירות מחופים באריחי - NOVO IMAGINE מודפסים של חברת "נגב". האריחים, שמודפסים על פי הזמנה אישית, מתהדרים בצבעי ניאון זרחניים כגון: פוקסיה, טורקיז, ירוק וכחול, היוצרים מראה צעקני באווירה אייטיזית.

בחדרי השינה, ששון שיתף פעולה עם מעצבי הולנדיה שעיצבו במיוחד מיטות לתכנית, ומעצבות מבית כיתן שיצרו קולקציית מצעים ייחודית עם הדפסים צבעוניים. מחדרי השינה ניתן הפעם לצפות החוצה למתרחש כמעט בכל הבית, ולבחון מי קושר עם מי קשר ומי מפלרטט עם מי.

כנראה שהנשיקה של ונסה ואיתי במקלחון המוסתר בעונה הקודמת, עודדה את הפקת התכנית לשינוי חדר הרחצה, ועתה הם בונים על רומנים סוערים יותר שיתלהטו בין אדי האמבטיה. עיצובו החדש כולל הוצאת השירותים לחלק נפרד, הרחבתו והצבת אמבטיה פרי סטנדינג במרכזו, בצורת ביצה. בדומה למטבח המפוצל גם כאן המטרה היא ליצור סיטואציות מענייניות, אלא שהחלל הזה מן הסתם יעניין את הצופים יותר.

גם עם סיום עבודת העיצוב של הבית, ששון לא יודע להגיד לנו איזה מהחללים שעיצב הוא יותר אוהב, וכמו משווק טוב של עצמו הוא אומר "אאלץ לצפות שוב ושוב בתכנית ואז להחליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully