וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדל"ן 2009: במודיעין הכל נחטף - בלוד אין שוק

גיא ליברמן

11.10.2009 / 12:47

סקר לוי יצחק: כמחצית מהדירות נקנו השנה ע"י משקיעים - לעומת רק 3% ב-2001. המכירות הכי מהירות - דירות גן במודיעין

היכן ניתן למכור דירה במהירות הגבוהה ביותר? על פי סקר שערכה פירמת השמאות לוי יצחק, דירות גן בשכונת בוכמן במודיעין נמכרות כיום בתוך 4 ימים מרגע הוצאתן לשוק. על פי הסקר, גם לבעלי דירות שנמצאות סמוך לקו החוף התל אביב לא צריכה להיות בעיה מיוחדת למכור את הדירה שכן אלה ימכור בתוך 7 ימים מרגע הוצאתן למכירה.

הסקר שנערך בקרב 1220 דירות ב 18 ערים, מאשש במידה רבה את התחושה כיום בשוק הנדל"ן, כי כולם מחפשים לקנות דירות להשקעה. לדברי לוי יצחק, אם ב-2001 רק 3% מהדירות שנמכרו בישראל היו לצורכי השקעה, הרי שנכון לספטמבר 2009, משקיעי נדל"ן אחראים לרכישות של 50% מהדירות בישראל.

לוי יצחק קובע כי "בשנת 2001 הזמן הנחוץ למכור דירה טובה, במיקום מוצלח בגוש דן או בתל אביב היה 6 חודשים. דירה פחות טובה - ברחוב רועש או בקומה גבוהה ללא מעלית - לא היתה נמכרת גם תוך שנה ויותר ובעליה בדרך כלל היו משכירים אותה, כשהשוכרים מודעים לעובדה שהדירה מועמדת גם למכירה - אם ימצא קונה. היום ניתן למכור דירות דומות לעיתים ב 6 ימים בלבד. אנחנו רואים שוק נדל"ן שונה מכפי שהכרנו. פתאום כל מי שיש לו 200 אלף שקל פנויים הופך למשקיע בנדל"ן ולכן גם הפריפריה הפכה לכר השקעות".

לדברי לוי יצחק גם שוק היוקרה חוזר לתנופה מחודשת: "אם לפני 5-4 חדשים לא נרכשו כלל דירות יוקרה, היום אנו בהחלט רואים רכישה מאסיבית גם של דירות יוקרה וגם של קבלנים, יזמים וקבוצות רכישה שרוכשים קרקעות בסכומים גבוהים מאוד בכדי לבנות עליהן דירות, שחלקן לפחות יהיו יוקרתיות"

גם אזורים כמו יפו, דרום תל אביב, דירות חדשות בראשון לציון ודירות בבת ים ניהנות מביקושים גואים. על פי הסקר, דירות בדרום תל אביב נמכרות כיום תוך 14 יום מרגע הוצאתן לשוק. בדרום תל אביב דירות נמכרות בתוך 16 יום מרגע הוצאתן לשוק לעומת 54 ימים בתחילת 2008. דירות בנות 10-3 שנים בראשון לציון נמכרות כיום בתוך 16 יום לעומת 30 יום לפני שנה וחצי. על פי הסקר, העיר בה המוכרים נאלצים להמתין הכי הרבה זמן עד למכירת הדירה היא לוד, שם מועד ממוצע למכירת הדירה עומד על 52 ימים. עם זאת, מדובר בשיפור משמעותי לעומת תחילת 2008, אז נדרשו 98 ימים עד למכירת הדירה.

גם איזור המרכז הוותיק של נתניה רשם קפיצה חדה בביקושים. אם בתחילת 2008 נאלצו בעלי הדירות לחכות במשך חצי שנה לקונה, הרי שכיום בתוך 26 ימים בממוצע הם מסיימים את הליך המכירה. האיזור היחידי שעל פי הסקר קשה בו כיום למכור דירות יותר מבתחילת 2008 הוא המושבה הגרמנית בירושלים. כיום, בעלי הנכסים בשכונה נאלצים לחכות בממוצע 33 ימים עד למכירה לעומת 9 ימים בתחילת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully