וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפעל בימבה עם 3 גלגלים

צחי בירן

7.5.2009 / 11:37

צחי בירן עושה סדר בילדי הבית ומעביר אותם לגן. בדרך הוא נתקל ב-4 סוגי נשים שמפעילות עליו מניפולציות רגשיות. הגבר בבית - פרק 8

התינוקת שלנו גדלה ומפתחת ומתקרב הרגע בו נצטרך למסור אותה לשמונה שעות של חינוך בידי זרים. מחשבה מבעיתה לכל הדעות, במיוחד כשמדובר בילד הראשון, אבל האמת, זה לא באמת נהיה יותר קל גם כשמדובר בילד השני והשלישי. תכלס, אם זה היה תלוי בנו באמת ולא במר עו"ש וגברת משכנתא, כנראה שהיינו משאירים את הקטנטנה בבית עד גיל 18 וגם אז היינו שולחים אותה לשירות בצבא קצת יותר נקי ובטוח, נגיד הכוחות המזוינים של ליכטנשטיין או מקסימום המיליציה של מונקו.

חיפוש גן מתאים הוא עניין מסובך, לפחות ברמה של מציאת גן אירועים לחתונה. אולי נסחפתי. בגן ילדים לא צריך לבחור מרכז שולחן. וברצינות, אין זוג הורים שלב אנושי מפעם בקרבו, שלא ראה בין חמישה לעשרה גנים לפני שבחר את המוסד הראוי להפקדת ילדיו. מדובר במסע מתיש, מורכב ומפרך הכולל מניפולציות רגשיות, תכסיסים, הטעיה והונאה וזה עוד לפני שדרכתם על הדשא מפלסטיק ב"מרחב הפעילות הקדמי".

הגננות של היום הפכו, כך נדמה, לנשות שיווק מיומנות וממולחות, היודעות לפרוט לנו על הנימים הדקים ביותר של הלב כדי לשכנענו שהן ולא אחרות ראויות להיות האימא השנייה של מחמל לבכם (לא כולל חגים, שבתות ומע"מ). האמת, אין להן הרבה ברירה, כי היום על כל וילה פנויה מופיע לפתע שלט צבעוני ומזמין, וברזנט ירוק ומכוער לכיסוי הגדר - התחרות גדולה מאי פעם.

מכיוון שמדובר כבר בבתי השנייה, ראיתי לא מעט גנים עד כשכבר קיבלתי אלרגיה מהכלור של בריכת הכדורים. לפיכך, אני מרגיש מוסמך למדי לאפיין עבורכם את הטיפוסים העיקריים של הייצור המכונה "גנוס טיפוסיטיס".

הגרוטיאידה

הגבול בין קמצנות ברכישת ציוד והזנחה פושעת, לבין גן עם אג'נדה מינימליסטית או תחושה של קיבוץ הוא דק מאוד ובעיקר תלוי בנקודת המבט. שני זוגות יכולים להיכנס לגן מטיפוס זה ולראות שני דברים שונים לחלוטין. האחד יראה מקום חמים עם נגיעות וינטג' וחצר נרחבת מעשירת דמיון והשני יראה מבנה כעור ועתיר מפגעי בטיחות המצויד בחצר שהיא מזבלת חירייה לפני השיקום.

היתרונות: להצליח לתפעל בימבה עם שלושה גלגלים וחצי כידון זו באמת חוויה מאתגרת שבטוח תפתח לילדיכם את הדמיון ואת היכולת הטכנית.

החסרונות: אל תשכחו להוסיף לתיק האוכל של חמודי מזרק קטן של אנטי-טטנוס לצד המוצץ והחלבי, על כל צרה שלא תבוא.
משפט מפתח: "אנחנו לא בעניין של תוכנית לימודים". תרגום: למעשה, אנחנו גם לא ממש למדנו שום דבר רשמי שקשור לחינוך לגיל הרך.

הביזנס

נורא קל לזהות את הגן שהוא לא יותר ממיזם עסקי פר-אקסלנס. הוא בדרך כלל מצויד בשלוש שכבות גיל לפחות המפוזרות על שלושה מפלסים, וקולט ילדים מהפגייה ועד כיתה א'. בגן אין רק גננות וסייעות אלא גם "מנהלת" שהיא בעלת העסק. תהיו בטוחים שכשאתם נכנסים היא מחייכת אל תינוקכם החמוד בעודה מדמיינת חופן שקלים בשטרות לא מסומנים, תחובים בתוך חיתול מבושם. המנהלת תעשה לכם סיור במתקן ותפרוס בפניכם את ה"אני מאמין" שלה, שאם נמחק ממנו את כל הממבו-ג'מבו ניוותר עם מסר אחד ברור: מקדמה, חוזה ו-11 צ'קים חתומים מראש.

היתרונות: תקבלו דו"ח פעילות יומי על תנועת המעיים של הממי שלכם ותוכלו לצפות מהמשרד בקטן מעשן במרפסת מול המצלמות, ממש כמו ב"אח הגדול" .

החסרונות: יש סיכוי שיום אחד תגלו שבכיסא הבטיחות יושב חמודון אחר רק כי הברקוד נמחק קצת מצבעי אצבעות.

משפט מפתח: "אנחנו מאמינים בסינרגיה בין שכבות הגיל. תרגום: הכדאיות הכלכלית של ארבע שכבות גיל בחלל אחד היא גבוהה בכ-40 אחוז אקטוארי.

"הגן של פעם"

הצעצועים מהסבנטיז, המבנה מהסיקסטיז והגננת מהפיפטיז. רבים מאיתנו מתקשים שלא ליפול בקסמו של הגן מטיפוס זה, כנראה כי רובנו גדלנו במשהו דומה לזה. האמת, יכול להיות שהאישה המתבגרת שמולכם הייתה באמת הגננת שלכם. יש גבולות, יש ערכים, יש שירי חגים בביצועים המקוריים ולא בגרסת רינת ודץ. אין DVD, אין קייטרינג ואין שירי יום הולדת כי הקסטה נתקעה בטייפ.

יתרונות: היי, אתם הלכתם לכזה גן ותראו איך יצאתם.

חסרונות: היי, אתם הלכתם לכזה גן ותראו איך יצאתם.

משפט מפתח: "אני אוהבת את כל הילדים כאילו הם הילדים שלי". תרגום: בגילי המופלג לעיתים אני ממש חושבת שאלה הילדים שלי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הפלצנייה

הוא יכול להיות גן מדגם דמוקרטי, אנתרופוסופי, מונטסורי או מונטזומה והוא מושתת על תורה כזאת או אחרת שחוברה זה מכבר על ידי מומחה ידוע שם וחשוך ילדים. האג'נדה המקומית מחייבת כי הסטודנטים הצעירים ישחקו רק בצעצועי עץ, יחליטו בעצמם מתי מתחשק להם לאכול את הקינואה האורגנית שלהם ויחגגו את יום העצמאות תוך כדי דקה דומיה לזכר הנכבה הפלסטינית. הילדון שלכם ייכנס לעולם עתיר גירויים שימריצו את חושיו וגם אתם עלולים לחוש קצת דפיקות לב מואצות כשתגלו את גובה שכר הלימוד.

יתרונות: מה רע בילדון בן שלוש שיכול לעשות לכם קצת שיאצו?

חסרונות: ייתכן שבתחילה יהיה לכם קשה להתרגל לריחה העז של פינת הקומפוסט שיבנה לעצמו הדרדק בפינה קרירה בחדרו.

משפט מפתח: "אנחנו מאמינים בהרמוניה מוחלטת עם הטבע". תרגום: החשבוניות שלנו מודפסות על נייר ממוחזר.

לסיכום

אחרי סיור ממצא בין הגנים חשוב לעשות חושבים וחשבון ולנסות לעשות את הבחירה הטובה ביותר. כמו בכל פעולה מבצעית, לא פחות חשוב לאסוף מודיעין בגינות הציבוריות ובאינטרנט לפני שנרשמים לגן הנבחר, רק כדי שלא תגלו כי הגננת החייכנית והמקסימה שפגשתם סיימה בדיוק לרצות את מאסרה או שמתקן הג'ימבורי המרשים שבחצר הוא למעשה אנטנה סלולרית של הדור השלישי. שיהיה בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully