וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוביית הפלא

בר חיון

18.3.2009 / 17:27

הפכה לשטוחה. קניית טלוויזיית LCD אינה משימה פשוטה: ההיצע גדול והיכולת שלכם לבדוק את המסך בחנות מוגבלת. מורה נבוכים

יותר משנה לאחר ש-HOT ו-yes השיקו את ממירי ה-HD שלהן, כ-30 אלף מנויים בשתי החברות צופים בסרטים, סדרות ושידורי ספורט באיכות ורזולוציה גבוהות במיוחד.

ואולם עדיין מרבית המנויים צופים בשידורי טלוויזיה רגילים והיצע סרטי ה-HD בספריות הווידיאו עדיין נמוך יחסית. למרות זאת, ההיצע והביקוש העיקריים הם למסכים דקים בטכנולוגיית HD, גם בקרב אלה הצופים בשידורי טלוויזיה רגילים. נדמה כי הישראלים אוהבים טלוויזיות גדולות, אך לפי חברת המחקר הבינלאומית GfK, הקטגוריה הפופולרית ביותר היא עדיין טלוויזיות LCD בגודל 32 אינץ' (יותר מ-40% מהמכירות). GfK מדווחת על עלייה הדרגתית של כ-6% ברכישת טלוויזיות אלה מאוגוסט 2008 עד ינואר 2009.

כדי שתוכלו לבחור מבין היצע הדגמים שיש כיום בשוק, פנינו ליבואנים המובילים וביקשנו לקבל לבדיקה את מסך ה-LCD 32 אינץ' האיכותי ביותר מהסדרות החדשות שלהם. כל אחד מהמסכים נבדק באמצעות אותם סרטים וערוצי HD המשודרים ב-yes ושידורי טלוויזיה רגילים על ידי אתר WiseBuy - המדריך ומסייע בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות מוצרים והשוואת מחירים. הציון הורכב כך ש-60% ממנו ניתן לאיכות התמונה, 25% לאיכות השמע ו-15% לעיצוב ונוחות השימוש.

קניית מסך דק מורכבת יותר מקניית רוב שאר מוצרי האלקטרוניקה, שכן לא ניתן להסתמך על המפרט הטכני המצורף למוצר. ינון חיימי, עורך WiseBuy, מדגיש כי אין די במפרט הטכני כדי להעריך באמת את איכות התמונה, ויש אף מותגים פחות מוכרים המתהדרים לעתים במפרט טכני זהה למותגים המובילים, אך לא מגיעים לאותה איכות התמונה. "הסיבות לכך, בין השאר, הן שנתוני המפרט הטכני אינם משקפים את ביצועי המסך בפועל, ושיש מעבדי תמונה וטכנולוגיות נוספות שהיצרנים מפתחים ומשפיעים על התוצאה הסופית", אומר חיימי.

לכן, מומלץ לבדוק את איכות התמונה בעצמכם, אם כי יש לומר שבדיקת המסך בחנות לא אומרת הכל: מסכים בהירים במיוחד, למשל, ייראו נפלא בחנות המוארת, אך בחדר מוחשך תזדקקו למשקפי שמש בשל עוצמת בהירותם. לכן, מומלץ להגיע לחנות עם ידע מוקדם.

טושיבה REGZA

טושיבה מדגם FULL HD - REGZA 32XV550

ה-Regza מספק איכות תמונה מצוינת כמעט בכל הפרמטרים, כמצופה מדגם פרימיום, וניכר שמעבד התמונה שלו עושה עבודה טובה. אפילו "שליחות קטלנית 3" נהפך במסך לסרט טוב עם תמונה חדה כתער וצבעים אמינים וחיים מאוד.

גם בטושיבה הסצנות החשוכות נראות מעט חסרי פירוט, אך יחסית לרוב מסכי ה-LCD בשוק המסך מציג שחור עמוק יחסית. ב-WiseBuy מציינים כי חותמו של מעבד התמונה המצוין ניכר גם בשידורי הטלוויזיה הרגילים, עם חדות וצבעים טובים ופחות רעשים ופגמי דחיסה ממסכים רבים אחרים. אין ספק שהדגם מספק תמורה מלאה למחיר שהוא סביר לחלוטין - והוא בהחלט קנייה משתלמת.

בעד: איכות תמונה מעולה עם צבעים חיים; בהירות וניגודיות גבוהות; איכות שמע מובנית מצוינת; שתי כניסות SCART (חיבור נפוץ באיכות טובה להעברת וידיאו ואודיו, המשמש לרוב לחיבור המסך לממיר של חברות הכבלים והלוויין) ושלוש כניסות HDMI (חיבור דיגיטלי באיכות גבוהה המיועד להעברת שידורי HD).

נגד: איבוד פרטים בסצנות חשוכות; חלון התפריט קטן מדי, המחייב התקרבות ואין בו תמיכה בעברית; מעמד שולחני לא מסתובב.

אחריות: שלוש שנים

פיוניר KRL-32V

פיוניר מדגם FULL HD KRL-32V

למי שיכול להרשות לעצמו את המחיר, 32V-KRL הוא ממסכי ה-LCD המשובחים שיש, עם איכות תצוגה ושמע חסרת פשרות. בשידורי HD איכות התמונה שהציג המסך היתה פנטסטית בכל הפרמטרים: חדות, פירוט, עומק צבע וניגודיות.

ציפוי הזכוכית שעל המסך מעמיק את החדות ואת העומק של הצבעים, אבל הביאו בחשבון שאם יש לכם חלון פתוח מול המסך, אתם עלולים לסבול מהשתקפויות. הדגם מתעלה על רוב המסכים הדקים בתלת-ממדיות בתמונות חשוכות. אתגר נוסף שמסך זה צולח בהצלחה הוא הצפייה בשידורי טלוויזיה רגילים (SD), שעל פי רוב מתעוותים במסכים ברזולוציה גבוהה.

בעד: איכות צפייה מעולה בשידורי HD וב-SD; צבעים טבעיים ומפורטים; שחור עמוק יחסית למסכי LCD; איכות השמע ברמקולים המובנים טובה מאוד; סט חיבורים נדיב.

נגד: מיקום המקשים בדופן העליונה של המסך עלול להיות בעייתי אם תליתם את המסך גבוה ואיבדתם את השלט; ציפוי הזכוכית על המסך עלול לגרום להשתקפויות; שלט בעיצוב יוקרתי אך לא ידידותי; התפריטים במסך ברורים, רק חבל שהם בפונט מעט קטן ולא בעברית.

אחריות: שלוש שנים

פנסוניק Viera TX

פנסוניק מדגם 32LX800 - (HD Ready) Viera TX

איכות התמונה בשידורי HD נפלאה: החדות טובה והצבעים עשירים, אך לא מוגזמים. בניגוד למסכים רבים, מסך זה מצליח לשמור על צבעי פנים ריאליסטיים. בסצנות החשוכות הצבע השחור במסך דומה לרוב מסכי LCD אחרים: גם כאן בצפייה בחדר חשוך ניתן להבחין שהשחור הוא לא בדיוק שחור.

עם זאת, ניתן לומר כי רמת הפירוט בסצנות החשוכות בכל זאת טובה יותר מרוב מסכי ה-LCD. בשידורי טלוויזיה רגילים האיכות טובה דיה כדי שהצפייה תהיה נעימה. מומלץ שלא להשתמש בחיבור ה-VIDEO-S (חיבור להעברת אות וידיאו שכמעט שלא משתמשים בו הודות לחיבורים הקיימים במסכים הדקים), שבו לתמונה יש נטייה מודגשת לאדום.

בעד: עיצוב נאה ויוקרתי; תפריטי מסך ברורים ונוחים; הצגת תמונות מכרטיס SD (הפורמט הנפוץ ביותר מבין כרטיסי זיכרון); איכות שמע טובה בדרך כלל.

נגד: הצבע השחור לא שחור מספיק; קליטת השלט מוגבלת.

אחריות: חמש שנים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סמסונג LE32A451

סמסונג מדגם HD Ready LE32A451

דגם זה נותן תמורה הוגנת למחירו הנוח. בשידורי HD מציג המסך צבעים יפים, חיים וטבעיים המשקפים תמונה ריאליסטית. רמת השחור מרשימה למדי. הפירוט באזורים שחורים בסצנות חשוכות אמנם לא מושלם ולעתים נעלמים פרטים, אך באופן כללי המצב טוב מרוב המסכים האחרים שנבדקו.

ראוי לציין כי בשידורי טלוויזיה רגילים מסכי HD מבצעים בתמונה "דחיסה" שנועדה להמירה לרזולוציה הגבוהה של המסך. בכל המסכים נוצר, כתוצאה מכך, עיוות כלשהו בתמונה - שניכר במסך הסמסונג בעיקר באזורים המוארים והאחידים. ואולם ב-WiseBuy מציינים כי באזורים מורכבים יותר הפירוט נשמר ובסך הכל שידורי הטלוויזיה נראים טוב.

בעד: דיוק צבע טוב מאוד; רמת שחור טובה יחסית; תפריטים נוחים, ברורים ובעברית; שלוש כניסות HDMI; עוצמת שמע גבוהה.

נגד: פירוט לא מושלם באזורים כהים; מיעוט חיבורים; שלט לא מספיק נוח.

אחריות: שלוש שנים

סוני Bravia KDL-32S4000

סוני מדגם HD Ready Bravia KDL-32S4000

הוא מסך מצוין, בעיקר בתחום איכות התמונה ולאור מחירו ההוגן הוא יריב לא קל למתחריו. בצפייה בשידורי HD איכות התמונה נראית חגיגה לעיניים עם חדות גבוהה אך לא מוגזמת וצבעים טבעיים ויפים.

המסך מתמודד נפלא עם גווני עור אנושיים ומגיע לרמות עומק מרשימות בסצנות חשוכות, גם אם רמת הפירוט באזורים הכהים לא מושלמת. כדאי לרכוש איתו מערכת שמע נפרדת, שכן באיכות השמע הוא אינו מצטיין במיוחד.

בעד: איכות תמונה מצוינת, הצבעים יפים ואמינים, גווני עור אנושי ריאליסטיים, רמת שחור טובה, שתי כניסות SCART ושתי כניסות HDMI.

נגד: פורמט התמונה היחידי שזמין בחיבור הדיגיטלי (HDMI) הוא Wide בלבד; איכות שמע בינונית פלוס; תפריטי המסך ברורים ונוחים אך אינם בעברית; נגישות המקשים בעייתית אם המסך תלוי גבוה יחסית.

אחריות: שלוש שנות אחריות של ישפאר

מתחת לאחוז החסימה

LG- דגם: Full HD, 32LG53FR; מחיר: 3,990 שקל; ציון: 8.0 .

Hisense - דגם LCD3229; מחיר: 2,890 שקל; ציון: 7.5.

פיליפס - דגם 32PFL7803; מחיר: 6,000 שקל; ציון: 7.4.

האייר - דגם Blueline L32R1; ציון: 6.9.

  • עוד באותו נושא:
  • טלוויזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully