וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסים שבינו לגינה

אם תיקחו בחשבון שהגינה היא עוד חדר בבית, רק עם תקרה מאוד מאוד גבוהה, תקבלו יופי של רצף עיצובי בין החוץ לפנים

כשבאים להגשים את חלום הגינה המושלמת, נקודת הנחה טובה לצאת ממנה, היא שהגינה היא עוד חדר בבית, רק עם תקרה מאוד גבוהה. מספר טריקים עיצוביים יעזרו לכם לחבר בין הבית לגינה, באופן שיצור תחושת מרחב ופתיחות.

המעבר בין הבית לחוץ צריך להיות נוח, קל ופשוט ובעיקר נגיש, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה ויזואלית, לכן השתדלו שמדרגות לא יחצצו בין שני צידי המפתן. ריהוט גינה תואם לסגנון הבית, עץ מצל ליד הפתח או רחבת כניסה בנויה או מחופה דק, יהפכו את הגינה למזמינה. רצף עיצובי בין החוץ לפנים יכול להישמר גם באמצעות חיבור פיזי, כמו למשל ריצוף זהה של הבית ורחבת הגינה. התאימו את הסגנונות והגוונים של "התפאורה" הפנימית ל"תפאורה" החיצונית, ושמרו על אותם קווי דימיון. הקפדה על ההתאמה ושמירה על פרופורציות, יצרו שפה אחידה והרמונית. אם אתם בונים בית ועומדים לתכנן סביבו את הגינה, זכרו כי גן מזמין דורש מרחב תמרון וצורה הגיונית, כדי לא לקבל צורה מוזרה ומאולתרת.

גינה "יבשה"

בחירת הצמחייה לגינה קובעת במידה רבה את אופייה הכללי. תמיד כדאי לבחור צמחים רב שנתיים המגיעים לפריחה תוך זמן קצר, כאלו שלא מצריכים השקיה בתדירות גבוהה, כדי לחסוך בזמן יקר, וכמובן במים. כדי לחסוך גם בכסף, אפשר ללכת על גינות "יבשות" , שכוללות למשל אבני טוף וחלוקי נחל במקום דשא.

מקמו ליד חלונות עציצים עם צמחים ריחניים, כמו אזוב, מרווה ורוזמרין או פרחים ממשפחת הוורדים ולבנדר, שיכניסו את ניחוחות הגינה הביתה. הימנעו מצמחים בעלי ארומה חזקה מדי, שעלולים להימאס ולהציק. צמחי מאכל הם עוד דרך להכניס את הגינה ישירות למטבח שלכם וגרניום לימוני עשוי להרחיק מהשטח יתושים וחרקים (למרות שתמיד תוכלו לרסס עם קצת K300)

דוקרני אור

תאורת גינה היא תוספת משמעותית לעיצוב, והיא יכולה לשנות את פני הגינה לחלוטין בשעות החשכה. מספר נתזים או דוקרן אור למטרת אווירה, יצרו אשליה של גינה גדולה יותר וידגישו את החוץ. בחירה של תאורה פונקציונלית צריכה לכלול אורך חיים ארוך במיוחד, עם תמסורת צבע טובה ולא מסנוורת. כל אלו ימשכו אתכם לצאת החוצה ולבלות יותר בגינה הפרטית שלכם.

מטבח חיצוני

בחרו ריהוט פרקטי עמיד בפני פגעי מזג האוויר ובעיקר נוח. חומרים שאינם מתכלים כמו ראטן (שהוא גם חומר ידידותי), הם הטובים ביותר עבור ריהוט גינה, מאחר ואינם מצריכים מכם להסתיר ולכסות אותם בימות הגשם או מקרני השמש. משפחות עם ילדים, יכולות להקדיש להם פינת "משחקייה", ועדיף שתמוקם בסמוך לחדרם של הקטנטנים עם דלת יציאה. מטבח חיצוני, או תנור סולרי לבישול, הם דרך נוספת להפוך את הגינה לאטרקטיבית, אזור מארח ונעים לשהייה.

תמיד טוב להצטייד במתכננים ובמעצבי גינות שיחסכו לכם כסף מיותר, יבחרו עבורכם את הצמחייה המתאימה הריהוט ההולם והתאורה הנכונה, או בקיצור יוסיפו לכם עוד חדר בבית.

  • עוד באותו נושא:
  • גינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully