וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום בו הצפיפות היא יתרון

הידחסות, התחככות והצטופפות, הופכים ליתרון כשמדובר בחימום. מקבץ רעיונות מעוצבים לבידוד הבית, בעונה הקרה (יחסית)

המצב הכלכלי-אקולוגי מאלץ אותנו השנה לחסוך בצריכת האנרגיה. החורף הזה תוכלו לחמם את הבית ולשמור על חומו לאורך זמן תודות לחומרים מבודדים, ומוצרי טקסטיל, המיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ומותירים לכם בית מזמין בחורף.

ללכת על במבוק

הנתונים הטבעיים של הפרקט, הופכים אותו לאופציה לא רעה בכלל לחיפוי הרצפה. הוא קל לתחזוק ומבודד טוב בין קור וחום. בנייתה של רצפת פרקט נחשבת זולה ומהירה, לעומת רצפת בטון, אבן או קרמיקה והוא עמיד לאורך שנים. מירי קרייטר, מנכ"לית סחר-עץ הרצליה, מסבירה שעם התפתחות התשתיות הטכנולוגיות ותהליכי עיבוד החומרים, ניתן כיום להתקין תחת הפרקט את פונקציות 'הבית החכם', כמו מערכות חימום וקירור מתקדמות.

אם לתמצת את עיקרי תורת הפרקט, הפרקטים הביתיים מגיעים בכמה צורות. הבולטות שבהן הן פרקט שכבתי, עץ גושני ופרקט פורניר.

פרקט שכבתי בנוי מ-2-3 שכבות של עץ, המגיעות ברצועות או קורות לבחירה. הן מודבקות זו לזו כשתי וערב ליציבות וחוזק מקסימלי.

עץ גושני עשוי מקורות עץ מסוגים שונים, העוברים תהליך של שימור נגד ריקבון ומזיקים, עם גימור לכה. מתאימים בעיקר כריצוף לחללים גדולים, כמו חלל מגורים רחב, פחות מתאימים לחללים קטנים הנראים כאילו העץ סוגר עליהם.

פרקט פורניר בנוי משכבת עץ טבעי בעובי של 1 ס"מ המודבקת על שכבת HDF (לוחות עץ עשויים סיבים בדחיסות גבוהה), בציפוי לכה שקופה. ריצוף זה מיועד להתקנה צפה, תחתיה ניתן להעביר תשתיות שונות של תקשורת ואו חימום. הפורניר מתאים בעיקר למשרד, חדרי עבודה או חדרי ילדים.

ב'מודי' מציעים גם פרקטים תלת שכבתיים עשויים במבוק, המגיעים בשלל גוונים טבעיים. פרקט במבוק מצופה בחומר אקרילי ששומר על חוזקו והוא נחשב לאחד מסוגי הריצוף החזקים ביותר. הוא גם מבודד חום וקור טוב לפחות כמו פרקט מעץ.

כותנה מצרית וצמר מניו זילנד

שנת לילה טובה נחשבת לאיכות חיים, שליש מהחיים שלנו אנו מבלים בשינה ואם אתם ברי מזל, אתם כנראה ישנים בחורף יותר. מצעים עשויים כותנה מצרית סרוקה, יעניקו לכם לילות שלווים ובעיקר חמים ומפנקים. הכותנה המצרית מצטיינת בצפיפות החוטים ובמראה מעודן ולא מאסיבי וכבד, ונחשבת לפופולארית ויוקרתית עוד מימי העולם העתיק.

ואם נעבור מכותנה לצמר, נגלה שהשנה שילבו מעצבים רבים בקולקציות שלהם שטיחים הנעשים בעבודת יד - Craft, ארוגים, קלועים או סרוגים, העשויים להוסיף לחלל מימד קצת יותר אינטימי וחמים. יכולת הבידוד ואורך חייו של שטיח, נמדדים ברמת צפיפות וגמישות החומר ממנו הוא עשוי. ב'שטיחי איתמר, דיזיין סנטר, אפשר למצוא שטיחים בעבודת יד מצמר ניו-זילנד נקי, שטיחי צמר שעירים, עבים ופרוותיים. חלקם מגיעים בדוגמאות של 'רטרו' או בשילובי צורות. "בפנטהאוז רהיטים" תוכלו להשיג לעצמכם שטיחים מצמר עיזים, כריות נוי, כרבוליות ומצעים, בשילוב בדי צמר נקי ופשתן אורגניים בעיצובו של פרנק לפברה לבית "בלו נטור".

חוץ מצמר ופשתן, אפשר לעשות שימוש מחמם גם בלבד, שאיננו מאבד מתוקפו זה אלפי שנים. הוא עבה, הסיבים שלו צפופים למדי ולכן הוא מבודד נהדר. בחנויות העיצוב תוכלו למצוא פריטים שונים עשויים לבד, בצורת כריות, פופים, שטיחים ושמיכות.

טפטים מקליפות עצים

הטפטים נעשים כיום בטכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות ייצורם של טפטים מבדים, חלקם משלבים סוגי עץ שונים. מלבד היותם כיסוי עיצובי ואלגנטי, המעניק לכל חלל אמירה משלו, הם מאפשרים לבודד את הבית ולשמור על חום בצורה מקסימלית.

טפטים מבד ניתנים להסרה פשוטה וקלה יחסית ואינם פוגמים בקיר. בין הטפטים המיוחדים שתוכלו למצוא בשוק, יש כאלה מבדי משי, קטיפה, צמר, כותנה, פשתן ואפילו טפטים מקליפות עצים, כותנה ויוטה המשולבת עם חבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully