וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודפים של פעם בחיים

רינה רוזנברג

8.4.2008 / 15:39

המקומות בהם תוכלו להשיג ספת עור לבן (שקצת התלכלכה בגב) ב-10,000 ש' במקום ב-40 אלף ש'

רגע אחרי שחותמים על טפסי המשכנתא על הבית החדש או על חוזה השכירות, אנחנו מגלים שעדיין לא סיימנו לרוקן את חשבון הבנק שלנו - עכשיו גם צריך לרהט את הבית. מי מאיתנו שמעריך רהיטים שעברו תחת מעצבים נחשבים בישראל ובעולם, יודע שאין להשוות בין מערכת ישיבה של קסטיאל לזו שנמכרת בחנות עלומת שם בפאתי רחוב הרצל בדרום תל אביב. הבעיה היא שלמרות ההבנה שלנו בעיצוב איכותי, המחיר לא תמיד ידידותי, ולרוב מדובר בעשרות אלפי שקלים. איך בכל זאת נוכל לרהט את הבית שלנו בפריט אחד או שניים אשר תוכננו על ידי מעצבים?

קודם כל דרושה סבלנות והתמדה - גם הרשתות שמחזיקות רהיטים של מעצבים מציעות מדי פעם מציאות. למרות שהמעצב אריק בן שמחון עומד על כך שהפרטים אצלו לא נמכרים בהנחות, ולמרות שהמחסן הסודי של קסטיאל שהחזיק פריטים פגומים קלות או ישנים, שנמכרו בהנחות של עשרות אחוזים, נסגר - החלום עדיין לא נגוז.

בניסו רהיטים לדוגמה, מציגים פריטים הנחשבים ליוקרתיים מבחינה עיצובית והמחירים בהתאם. אבל בצמוד לחנות עומד מחסן שמחזיק כמה רהיטים שכבר יצאו מהאופנה או לחלופין כאלה שנשרטו או השתפשפו קצת בזמן שהיו בתצוגה. פריטים אלה לא יכולים להישאר בתצוגה הסטנדרטית ולכן הם נמכרים בחשאי בהנחות של 70%-80%. מדובר בכורסאות, כיסאות, שידות, ספות - למעשה כל מה שנמצא בחנות יכול להגיע מתישהו למחסן.

"מגיעים אלינו לקוחות שמאוד רוצים לרכוש פריט בעיצוב שלנו אבל בזול", אומר ליאון ניסו מבעלי ניסו רהיטים, "ואז אני הולך איתם למחסן והם יכולים למצוא שם ספת עור לבן שקצת התלכלכה בגב שלה ובמקום 40 אלף שקל אני אבקש עליה רק 10-14 אלף שקל".

חנויות עודפים

מחסני מציאות כאלה קצת קשה למצוא, אך חנויות עודפים של רשתות יוקרתיות קל יותר. חנויות העודפים מחזיקות דרך קבע פרטי מעצבים שמגיעים אליהן מסיבות שונות: לעתים החברות קונות כמות גדולה של פריטים זהים מתוך ידיעה וכוונה שחלקם יגיעו ישירות לחנות העודפים, והן קונות את הכמות הזו כדי לקבל מחיר טוב יותר על המלאי הנרכש, שמתורגם למחיר טוב יותר עבור הלקוח בחנות העודפים.

בטולמנ'ס תוכלו למצוא שזלונג (ספת שכיבה) שמחירו המקורי הוא 9,100 ש', במחיר של 7,000 ש' מעודפים. "ברגע שפריט יוצא מהקולקציה, או לחילופין דגם שעדיין בקולקציה אבל אני רואה שאין התעניינות רבה לגביו מצד הלקוחות - אני אוציא אותו לחנות העודפים", אומר ניר רודמן, מנהל השיווק של חברת ניקולטי, "ושם הלקוח הפונטציאלי מקבל הזדמות לקנות סלון ממותג במחיר של סלון לא ממותג, ב-40%-50% הנחה".

מבחינת רודמן, העברת הדגם שכבר אינו בתצוגה לחנות העודפים יעילה ועדיפה, מכיוון שבדגמים אלה יכולת הגיוון מבחינת הצבע והגודל מוגבלת ואי אפשר לערוך הזמנות מיוחדות, אלא לרכוש רק את הדגם הספציפי שהלקוח רואה בתצוגה.

כשאתם מגיעים לחנות עודפים מכובדת יחייבו אתכם לבדוק את הפריט לפני צאתכם מהחנות כדי שתהיו מודעים לפגמים שבו, שלרוב אינם משמעותיים ומסתכמים בשריטות ברגלי הפריט או שפשופים קלים באזורים לא בולטים בפריט.

"הדינמיקה של תחלופת הפריטים בחנות העודפים היא ברמה של שבועות בפריטים בודדים, ובתקופה של חודשיים אפשר לבוא ולראות שינויים גדולים במבחר", אומר שוקי שוורץ מנכ"ל טולמנ'ס.

בתחום העיצוב, ללקוחות יש זמן עיכול ארוך יחסית - "הם יכולים לראות את העיצוב הייחודי ולהתעניין בו", אומר שוורץ, "אך בין זה לבין ההחלטה לקנות יכול לעבור זמן רב, אפילו חצי שנה, ולעתים בזמן זה הפריט כבר הגיע לחנות העודפים במחיר אטרקטיבי יותר". עם זאת, קחו בחשבון שהחיסרון בחנות עודפים הוא שאין אפשרות לגיוון רב - מה שרואים זה מה שיש, ואין אפשרות לבקש צבעים חדשים, מידות שונות או שינויים כלשהם בפריט.

פריטים מהתצוגה

אפשרות נוספת שקיימת היא רכישה מהתצוגה, המעניקה הנחה של 10%-30%. חנויות שרוצות להיפטר מסחורה עומדת, ישמחו להוביל את הפריט לביתכם למרות שהן לא מרוויחות עליה מחיר מלא.

עם זאת, יהיו כאלה שיטענו שזה לא משתלם להם. "אני מעדיף שלקוח יזמין את הפריט מהמלאי שלי ולא ייקח את זה שבתצוגה, כי בלאו הכי אני אצטרך להשלים אותו ולהכין חדש, אז לפחות שארוויח עליו את המחיר המלא ולא מחיר תצוגה", אומר ניסו.

שימו לב שמוצר שעמד בתצוגה מחייב בדיקה מעמיקה לפני קנייה, כפי שתיערך בקנייה מחנות עודפים, כי מספיק שעבר ילד ובטעות שרט אותו או קשקש עליו והמוצר פגום, למרות שהוא מיוצר באיכות גבוהה.

החלפת קולקציה

לאלה מכם שעדיין נעולים על סטיגמת עבר ומרגישים שחנות עודפים היא לא המקום בשבילכם, מוזמנים לחכות בסבלנות עד למועד החלפת קולקציה בתצוגה ואז להגיע לחנות. קולקציה מתחלפת בדצמבר וביוני-יולי, והמחירים של הפריטים יכולים לרדת ברמה של 50% רק כי החנויות צריכות לפנות מקום לתצוגה החדשה.

אצל המעצב חיים קרנדג'י אפשר למצוא בעת החלפת קולקציה פריטים כמו ספה עמוקה באורך שלושה מטר שמחירה הרגיל הוא 42 אלף ש', בהנחה לרגל החלפת קולקציה ב-27 אלף ש', ושולחן קפה מנירוסטה שעולה כ-12 אלף ש', שמחירו ירד ל-7,500 ש'.

"מבצעים שנתיים, חילופי קולקציות ומבצעים עונתיים הם ברכה", אומר קרנדג'י, "הם מאפשרים גם למי שבדרך כלל לא יכול להרשות לעצמו פריטי יוקרה להתחדש בפריט שכזה. המבצעים חושפים את הקהל הרחב לריהוט יוקרתי ולפריטי עיצוב המיועדים לבית, שהם אומנות בפני עצמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מכירות קבוצתיות

ברשת הביטאט הגו רעיון נוסף למען אלה שמעוניינים בניחוח יוקרתי בביתם, אך בתקציב פחות יקר - מכירות קבוצתיות. מדי חודש הרשת רוכשת פריט של מעצב מוביל מזירת העיצוב הבינלאומית בכמויות גדולות, ומציגה רק אותו במחירי הנחה של 20%-30% מהמחיר המקורי לחודש בלבד. לדוגמה, כיסא בעיצוב ורנר פנטון במגוון צבעים במחיר של 900 ש' לעומת 1,200 ש'. אמנם מדובר בפריט אחד בלבד מדי חודש ובהנחה מינורית יחסית לזו שמוצעת בחנויות עודפים אחרות, אבל מכיוון שלרשת הביטאט אין עודפים, אולי זאת הדרך היחידה לרכוש את הפריט הספציפי הזה במחיר נמוך יותר ממחירו המקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully