וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א: שיפוץ ב-7 מיליון שקל לריק

גיא ליברמן

25.3.2008 / 10:21

בניין התאומים ברחוב מזא"ה בתל אביב עבר שיפוץ בעלות של מיליונים, אולם למרות פניות רבות, העירייה לא מוצאת לו שימוש כבר ארבע שנים

בניין התאומים ברחוב מזא"ה בתל אביב, מראשוני הבתים בעיר, נותר ריק במשך ארבע שנים משום שבעליו, עיריית תל אביב, אינה יודעת מה לעשות בו. זאת, לאחר שהמבנה שופץ ושוחזר ב-7 מיליון שקל על ידי חברת אוניל שבשליטת אליעזר פישמן. הבניין, שממוקם באזור שנהפך למבוקש ביותר בתל אביב, הוקם ב-24' על ידי האדריכל יוסף ברלין והמהנדס ריכרד פסובסקי, ועבר גלגולים שונים במשך השנים.

תחילה הוא שימש כבית מגורים לשתי משפחות, אחר כך שימש כבית הספר הראשון לארכיטקטורה בתל אביב, אך ברוב הזמן הוא שימש את בית החולים רוקח שניצב בסמוך. הבניין נקרא בית התאומים על שם צורתו - הוא בנוי משני אגפים זהים לחלוטין שכמה מעברים מחברים בין שניהם.

"הקומפוזיציה של הבניין יוצאת דופן כבניין במתחם אורבני, משום שהאדריכל משלב אלמנטים השאובים מווילות וביתני גן", אומר האדריכל אמנון בר אור, האחראי על שיפוץ ושימור המבנה, שנועדו להחזיר את הבניין לימי תפארתו. שטחו הבנוי של הבניין הוא 1,248 מ"ר, יחד עם 208 מ"ר מרפסות.

ב-2002 החלה אוניל לבצע שיפוץ נרחב בבניין באמצעות משרד האדריכלים של בר אור, וזאת כתרומה לקהילה, שנכללה בהיתר הבנייה שניתן לה על ידי עיריית תל אביב לביצוע פרויקט המגורים היוקרתי שלה הניצב בסמוך, רובע לב העיר, הכולל כ-170 דירות. כחלק מהשיפוץ הוחלפה הרצפה במרצפות חדשות בסגנון מקורי, המשקופים המקוריים שופצו והחלונות והדלתות שוחזרו. ב-2004 הסתיימו העבודות, כשברקע התקיימו דיונים בעירייה לגבי עתיד הבניין, דיונים שלא הסתיימו עד היום. בין ההצעות לייעוד היו שהבניין ישמש כספרייה רגילה או ממוחשבת.

"אין חודש שאני לא מקבלת פנייה מאיזושהי עמותה המבקשת לפעול בבניין, אלא שבעירייה מסכלים בינתיים כל אפשרות", אומרת חברת מועצת העיר, מיטל להבי. באוניל מציינים כי כתוצאה מכך שהמבנה נותר מיותם, מתבצעים בו מדי פעם מעשי ונדליזם והשחתה.

בעיריית תל אביב טוענים כי לפני כשנה היה הבניין אמור לעבור לידי יזם שיפעיל את הבניין, אך הוא נתקל בבעיות תקציביות. "העירייה פירסמה בעבר מכרז והזוכים אף אושרו במועצת העירייה. לאור בעיות תקציב של היזם ועקב השינויים בשימושים של המבנה, נאלצה העירייה לפעול להוצאת היתר חדש לבניין כולו. בימים אלה נמצאת העירייה בשלבים מתקדמים לקבלת תעודת גמר.

"בדעתנו להפעיל מבנה אחד כחלק מפעילות לב העיר לשימוש עירוני, ולצאת למכרז למבנה השני שבו תתבצע פעילות ציבורית על ידי גופים ציבוריים", אמרו בעירייה. עם זאת, בעירייה לא ציינו לוחות זמנים לגבי הוצאות היתרים חדשים ולגבי המועד של המכרז שהיא מתעתדת לערוך, והתוצאה היא שהנכס היוקרתי עתיד להישאר במצבו העגום גם העתיד הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • בניין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully