וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים לנו פטנטים

לאוויר הבורגני בנווה צדק יש ריח של שכונת וילות וגם מחירים בהתאם, אבל מקום לבנות יש פחות. הדירה הערמומית הזו מצליחה להיראות כמו בית פרטי

בפגישה הראשונה של האדריכלים, עדי ויינברג וורה סגלשטיין, עם הדירה, הם נוכחו, שהיא אינה תואמת את צורכיהם ואופיים של הדיירים. הדירה הייתה מחולקת לשישה חדרים קטנים, מטבח קטן ופאטיו במרכז הדירה. בני הזוג הציגו את הצרכים הפרקטיים, ועדי וורה, האמונים גם על העיצוב הפנים, תירגמו בתכנית השיפוץ את הצרכים לשפה עיצובית ויעילה.

בית בכפר

הפרמטרים לשיפוץ כללו פתיחת החדרים לחללים גדולים וניצולם בצורה שימושית, תוך התחשבות בעובדה, שהדיירים נוהגים לארח בכל הזדמנות אפשרית, ויצירת מתחמי פינוק לבני הזוג. כל זאת תחת אילוציי השלד הקיים וצורתו של הבניין.
הדירה היא בעלת שני מפלסים וחצר בצורת L. היא ממוקמת בנווה צדק, ונראית מבפנים כבית פרטי. השקט של החוץ חודר פנימה, ויוצר תחושה של בית בכפר.
כבר בכניסה משדרת הדירה ניחוח חברתי, כשהאלמנט המרכזי, שנחשף, היה בעבר פאטיו, וכיום משמש כחלל ציבורי מרווח, הפונה לעבר החצר. במרכזו שולחן עגול 1.5 מ' קוטרו, המשמש לאירוח ולישיבה משותפת, ומיקומו מעיד על חשיבותו. השולחן עשוי במבוק כהה עם שתי רגלי נירוסטה מעוצבות בצורה משעשעת, המזכירה את יציבתו של צ'רלי צ'פלין. כמו רוב הריהוט בדירה, המותאם להעדפות האדריכלים וטעם הדיירים, נרכש השולחן ב"טיטאן בית עיצוב".

פטנטים אדריכליים

החלל האמור הנו חלק מאזור ציבורי גדול, הכולל גם את הסלון. הריהוט בו מורכב משילוב חומרים, עור, נירוסטה, עץ אלון מיושן ופליז. הוא משולל טלוויזיה, ובמקומה ממוקם פסנתר, התורם לתחושת חיבור באירועים חברתיים.
התאורה בסלון מורכבת מגופי תאורה שונים, המונחים על שולחנות צד, עשויים פליז בחיתוך לייזר. גופי התאורה, בעלי קו אחיד, מאירים כלפי מעלה, ויוצרים אשליה של גובה. גובה התקרה 2.7 מ' בלבד (בשל אילוציי תשתיות), וממנה יורדת שנדלייר טיפות קריסטל. הקירות נצבעו בגוון פשתן, נעים ורגוע, היוצר תחושה מרווחת.
אילוצים אדריכליים במעבר שבין הסלון למטבח, הפכו ל"פטנטים" מקוריים: צינור הביוב, הצמוד לקיר, שאי אפשר היה להסתיר אותו, הפך לעמוד דקורטיבי, על ידי חיפוי גלילים מטאליים ונירוסטה. החלל תחת המדרגות לקומה העליונה נוצל לבניית שירותים, שנצבעו בגוון אפור. על קירו החיצוני, שפונה לסלון, יש משחק צורות גיאומטריות, חלון עגול עם זכוכית חלבית ומסילות אלכסוניות מאלומיניום טבעי.

נקודות האור

המטבח, שצורתו L מעוגלת, המותאמת לפינתו של הבניין, הוא עוד מקום מפגש בדירה. הוא צבעוני במידה, ויש בו שילוב חומרים, צורות ומרקמים. השיש עשוי משטח קוריאן בגוון פולי קפה. ארונות תחתונים מרווחים ונוחים לשימוש עשויים עץ צבוע לבן. קולט האדים, כמו גם המזווה המרווח, שנסגר בדלת זכוכית חלבית, מעידים על מטבח שימושי. בקצהו המטבח פינת ישיבה אטרקטיבית - ספה כתומה דמוית זמש ושולחן נירוסטה, ומעליו שלושה גופי תאורה , הנראים כטבעות מוזהבות. התאורה העיקרית בשעות היום חודרת דרך חלונות הצופים לעבר הרחוב השקט. הקירות בגוון עשב לימון מצטרפים לצבעוניות הנעימה בחלל.
ביחידת ההורים בא לידי ביטוי פרמטר פינוק הדיירים. "המטרה הייתה ליצור מקום שבו, בני הזוג ירצו לבלות את רוב שעות היום", אומרים עדי וורה. היא מרווחת, אופייה אינטימי, חמים וכפרי קמעה. צורתה ח' וגודלה הכולל כ- 50 מ"ר. בצד אחד של ה-ח' חדר ארונות מרווח ויציאה ישירות לדלת הראשית של הדירה. בצדה השני, חדר טלוויזיה זוגי, קטן ומפנק, ממנו יש יציאה בדלת זכוכית לחלל האירוח והחצר. המעבר לחדר עשוי מחיצה זזה, מבמבוק בהיר, וכשהיא נסגרת, חדר ההורים מקבל מראה של בקתה. הרצפה עשויה משטח של קורות עץ אלון צמודות (פרקט, במשמעות הצרפתית של המילה). הרהיטים בגוונים כפריים, והקיר המרכזי נצבע בגוון חמנייה. ליחידה חדר הרחצה צמוד, אזור רומנטי, מעין ספא ביתי המוצף באור טבעי. קבוע בו ג'קוזי עגול ומרווח, עם ארבעה תומכי גב לארבעה משתמשים. פינת אוכל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פתרונות אלגנטיים

מימין לכניסה הראשית ממוקמות המדרגות, לקומה העליונה, עשויות פרקט אלון כהה. את מקום המעקה מחליפה זכוכית חלבית בצורת משולש, פתרון אלגנטי לחדירת אור. בקומה זו, חדר שינה של הבן, מקלחת ושירותים, חדר שירות וחדר טלוויזיה, שמשמש גם כחדר אורחים. חדר זה נסגר בדלת פורמייקה אדומה ונועזת, במסילת הזזה. צבעה דומיננטי, מדגיש את ההפרדה בין החללים השונים, ומעניק תחושה של עומק. בחלל הקטן שליד, פינת ישיבה אינטימית, שתי כורסאות בעלות טקסטורת ערבסק (Arabesque). מעליהן, שלושה גופי תאורה משתלשלים מלמעלה, ומתוספים לתפאורה כולה.
שימוש בחומרים שונים וצבעוניות מעודנת ומשתנה, תורמים לחלוקת החללים בדירה. כל חלל בעל אופי משלו, וכולם חוברים לתחושה הרמונית ונוחה, החיונית לדירה, שבה האירוח הוא חלק אינטגראלי משגרת החיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully