וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב אשליות בהזמנה

לרה רוטר

19.2.2008 / 15:10

לפעמים היא פועלת לפי גחמות, ככה נוצר למשל פוף למבוגרים בצורת לוויתן. אבל רוב הזמן תוכלו למצוא בשרית שני-חי, מעצבת יציבה של חדרי ילדים

פינוקיו וגוליבר הם אלה שמחזיקים את המפתח לפנטזיה, עבור מעצבת חדרי הילדים הוותיקה שרית שני-חי. במעלה רח' נחמני, שוכן לו מזה עשר שנים, אולם התצוגה שלה, בו היא מסתובבת כאילו הייתה ילדה בעולם של קטנים-גדולים. המקום מאוכלס ברהיטי עץ לקטנים, שמדברים בשפה פורמליסטית נקייה, רומנטית, עם קצת פאתוס. החדרים שהיא מעצבת מורכבים מרהיטים שעוברים עבודות חריטה וגילוף, אותם מלווים מוצרי טקסטיל שונים. הכל נעשה בעבודת יד, במטרה לבנות לוק של עולם אשלייתי ותמים.

"הפנטזיה היא הדבר שהכי מרגש אותי. ספרי ילדים הם מקור השראה מאד חזק בעבודה שלי. תך כדי גידול שני ילדיי, נתקלתי שוב בספרים כמו גוליבר ופינוקיו, שפתחו לי מרחבים בדימיון היצירתי. הספר 'גוליבר' הוא מופת בעיני, ההתעסקות בגודל, הקטן והגדול, זה משהו שמאד השפיע על היצירה שלי. פינוקיו, לעומתו מתעסק בנושאים כמו פיתוי ורוע. תמיד נמשכתי לעולם ספרי הילדות ועכשיו כשאני מעצבת יש לי מקום לתת למשיכה הזו ביטוי", היא מסבירה

שני-חי (44) החלה את דרכה העיצובית בשנת 1995. היא בוגרת תואר ראשון מהמדרשה לאומנות ברמת השרון ואת התואר השני שלה עשתה בפילוסופיה של אומנות מודרנית בבית הספר צ'לסי בלונדון. בשנת 1996 היא זכתה בפרס ראשון בתחרות עיצוב חדרי ילדים שנערכה על ידי מגזין "בנין ודיור".

“באוניברסיטה הרגשתי שאני חיה בבועה. היתה חסרה לי הפיזיות, המגע והכל התפרץ כשהבת הבכורה שלי נולדה. עיצבתי לה חדר ואחר כך התחלתי לעצב לאנשים שראו ורצו גם וככה הכל התחיל. לאט, לאט התחלתי לעצב גם חדרי נוער ולאחרונה העזתי לפלוש גם לתחום חדרי השינה של המבוגרים".

המחיר, איך לומר, טיפה גבוה

חדרי השינה שהיא מעצבת למבוגרים ניחנים במוטיבים ילדותיים. חדר שינה בצבע תכלכל, המרופד כולו בבד דמוי קטיפה בסגנון הקפיטונאז', לוקח את המתבונן בו למחוזות רחוקים. "החדר הזה הוא מחווה לעבר. לעולם הוליוודי שכבר חלף. הבדים הרכים, הצבעים הרומנטיים והריפוד הקפיטונאז'י, מדברים שפה של געגוע. לא לכל אחד מתאים חדר כזה, אבל בעיקרון אני משתדלת לעצב מה שבא לי. קודם אני מעצבת ואחר כך אני חושבת איך לשווק ולתמחר את הדברים", היא מודה. "יש פריטים בחנות, למשל פוף הלוויתן, שאני לא בטוחה שמישהו יקנה. עשיתי מודל מתך גחמה, בלי לחשוב על המחיר הסופי ומה שיצא זה, שאם מישהו יחשוק דווקא בו, המחיר שיידרש לשלם הוא, איך לומר, טיפה גבוה. אבל ככה אני עובדת ואין לי בעיה עם זה".

תחלופת הקולקציות של שני-חי מתבצעת כך שפעם ב-10 חודשים מחליפים לבוש לחדר אחד מהשואו רום. באולם התצוגה, אפשר לרכוש אביזרים משלימים כמו בובות ומוצרי טקסטיל, אפשר להזמין פרטי ריהוט בודדים ואפשר להתחבר לראש של שרית שמושפע בעיקר מסרטים ישנים, מאמנות עכשווית, מעיצוב של פעם ומדברים שהיא מוצאת בשווקים, ולבקש את חדר האשליות שלכם בהזמנה.

מחיר: החל מ-15,000 ש' לחדר.

שרית שני-חי, אולם התצוגה, רח' נחמני 36, ת"א. טל': 03-5666987.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully