וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדה האמונה בגימיק

אביגיל אדם

17.12.2007 / 16:20

בעל הדירה נמצא בתקופת המוקה שלו, והאדריכל אורי פלן נענה לקריאה, ברובע לב העיר, על 120 מ"ר, עם סלון ושני חדרי שינה

פינת אוכל, מטבח שנפתח לסלון וחלון צרפתי, המשקיף אל פטיו פנימי של בניין בדירה, ברובע לב העיר, שכוללת גם שני חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה. כל אלה נחשפים במלוא הדרם לעיני הנכנסים, בעקבות שינויים, שתוכננו ובוצעו על ידי האדריכל אורי פלן. בשיתוף עם בעלי הדירה נבחרו גווני המוקה לשלוט במראה הכללי של הדירה.

"לכן צבוע המטבח במוקה בהיר", מסביר פלן, "וקיר פינת האוכל, שמול החלון, צבוע מוקה קצת יותר כהה. צבעו של שטיח חבלים, שמגדיר את פינת הישיבה, הוא מוקה עם קריצות ירקרקות. גם רהיטי הסלון, שעוצבו על ידי אריק בן שמחון, הותאמו למוקה: ספת פשתן ישרת הקווים בגוונים של חום - שוקולד ושתי כורסאות עשויות עץ טבעי, נירוסטה ובמבוק הקלוע כחבל. שולחן הקפה שבמרכז עשוי קובייה מלבנית מנירוסטה רקועה, יוצר השתקפות מעניינת של גווני הסביבה".

תושייה רבה גילה פלן בתכנון המטבח. עמוד התמיכה, שלא ניתן להסרה, הפך להיות גורם עיצובי רב משמעות בנקודת החיבור שבין המטבח , פינת האוכל והסלון. פלן בנה סביבו אי עבודה ממשטח אבן קיסר בגווני חול בהיר (טרצו). האי והעמוד, המשמשים כהפרדה פסיכולוגית בתוך החלל , מעניקים פתרונות פונקציונאלים מכל צד: מצד המטבח משמש האי כמשטח עבודה, שתחתיו התנור ומגרות אחסון. לצדן, "החביא" פלן ארונות מטבח נסתרים. מצד הסלון משמש המשטח כבר משקאות. בצד, הפונה אל החלון הדרומי, החושף קו רקיע אורבני מעל צמרות העצים, מוקם מסך הפלזמה מול פינת הצפייה. על שטח התקרה בחלל הציבורי משוקעים גופי תאורה קטנים ברווחים שווים, ומעל שולחן האוכל תלוי גוף תאורה, המעוצב כשנדליר מודרני. השילוב בין גופי התאורה והשנדליר יוצר אפקט תאורה יוצא דופן.

המשכו של הקיר הצפוני הוא פרוזדור אל האגף הפרטי. מימין, חדר קטן ונעים, המואר על ידי חלון צרפתי גדול, ומשמש כחדר עבודה, או מקום ללינת אורחים. מולו, שירותי אורחים עם ארון ומשטח דומה לזה שבמטבח, כאשר טיח וונגה בגווני מוקה ממשיך את גווני החלל הציבורי. את חדר השינה הראשי עיצב פלן מחדש. הוא הפך חדר קטן וצפוף, לחלל מרווח ונעים, על ידי החלפת הקירות הבנויים בקירות שקופים, המחברים את אזור השינה אל חדר רחצה יפה, שנקבעה בו מראה גדולה, המכפילה את החלל כולו. מיטה נמוכה מעוצבת בנוסח יפני, שנראית כמזרן, המונח על במה מרופדת, מוסיפה לתחושת הגובה בחלל.

לצדי המיטה שולחנות נירוסטה עדינים. שילובי טקסטיל בשחור לבן עם אלמנט בארוקי מוסיפים נגיעה רומנטית דרמטית לחדר. גם כאן פונה חלון צרפתי אל הפטיו של הבניין, ומחדיר אווירה רגועה לחדר.

אורי פלן מאמין במינימליזם ויזואלי, המרגיע את האווירה. "בית שתוכנן במינימליזם צבעוני ועיצובי משרה רוגע באופן אוטומטי ", הוא אומר, "זוהי השקפת העולם העיצובית שלי. אני לא מאמין בגימיקים ובטרנדים. אני לא מתכחש לאופנה אבל משתמש בה בזהירות".

אזור האירוח. עמית גרון, בנין ודיור
אזור האירוח/בנין ודיור, עמית גרון
אזור האירוח. עמית גרון, בנין ודיור
אזור האירוח/בנין ודיור, עמית גרון
פינת האוכל. עמית גרון, בנין ודיור
פינת האוכל/בנין ודיור, עמית גרון
חדר השינה. עמית גרון, בנין ודיור
חדר השינה/בנין ודיור, עמית גרון
השירותים הצמודים לחדר השינה. עמית גרון, בנין ודיור
השירותים הצמודים לחדר השינה/בנין ודיור, עמית גרון
חדר האמבטיה הצמוד לחדר השינה. עמית גרון, בנין ודיור
חדר האמבטיה הצמוד לחדר השינה/בנין ודיור, עמית גרון
שירותי האורחים. עמית גרון, בנין ודיור
שירותי האורחים/בנין ודיור, עמית גרון
  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully