וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתפרע עם המדרגות

נועה ברמן-הרצברג

15.12.2007 / 12:05

רווק עסוק במיוחד דאג לעצמו לדירת תענוגות תל אביבית, שכוללת ג'קוזי פתוח על הגג ומעט רהיטים. הכל כדי שהמסיבה תצליח

דירת דופלקס סטנדרטית וקטנה, 60 מ"ר ועוד מרפסת של 16 מ"ר, ברחוב ורבורג שבלב תל אביב, נהפכה בעיצובו של ירון טל לדירת רווקים מפתיעה שהיא לא רק בית, אלא גם מקום בילוי לילי.

את שתי הקומות עיצב טל כשני חללים נפרדים - אזור אירוח פתוח, דינמי ורב-גוני בקומה התחתונה, ואזור שינה, התרגעות ורחצה בקומה העליונה, הנפתחת גם למרפסת.

כדי ליצור תחושת מרחב פתח טל שני חלונות סקיי-לייט זה מעל זה בתקרות שתי הקומות, כך שמכל קומה יש למתבונן גם זווית הצצה לשמים.

מבחינה אסתטית ורעיונית עוצבה הקומה הראשונה בתפישה של מועדון. למרות השטח המצומצם יש בחלל כמה אזורים נפרדים, בעלי אופי שונה מעט - המטבח, הבר, הסלון ופינת הטלוויזיה - המתלכדים לחלל אחד, OPEN SPACE, של בילוי. בהמשך לאותו קו מחשבה עוצבו גם שירותי האורחים כאילו היו שירותי בר או מועדון עם חיפוי פסיפס, מראות ומשתנה בנוסף לאסלה רגילה.
"זה בית שקורים בו דברים", מסביר המעצב ירון טל. "לפעמים מתאספים שם בערב אחד יותר מ-20 אנשים".

מבחינת החומרים בחר טל להשתמש דווקא בחומרים קלאסיים דוגמת עץ, שיש וזכוכית ולא בפורמייקות צבעוניות, למשל, שמתאימות לכאורה לראש העכשווי-אופנתי של הדירה. "היה לי חשוב לשמור על שקט בחומרים ובריהוט", הוא מסביר, "כדי לא לאבד תחושה של בית".

מרבית הרהיטים עוצבו ונתפרו במיוחד לדירה - רהיט טלוויזיה, פינת הטלוויזיה, מדרגות העץ והמטבח. הרהיטים האחרים - ספה וכיסאות - יובאו במיוחד מאיטליה. את הקומה העליונה עיצב טל כאזור התרגעות בחומרים ובצבעים בהירים ובקו נקי. גם כאן התגבר על החלל הקטן ויצר אשליית מרחב משכנעת - מצדו האחד פתוח חדר השינה למרפסת נעימה עם ג'קוזי פתוח, מצדו השני הוא פונה בקיר זכוכית לחדר האמבטיה ומהסקיי-לייט הקבוע בתקרה אפשר להשקיף אל האין-סוף.

כדי לאזן את אווירת הבילוי המאפיינת את הקומה התחתונה הקפיד טל על שקט וקרירות של חומרים ואובייקטים בקומה העליונה. בחדר האמבטיה, למשל, שולט שיש טבעי עם מאובנים, ארון הבגדים עשוי זכוכית חלבית ויש הקפדה על אווריריות ומיעוט רהיטים ואביזרים. המראה הכללי משרה שלווה.

בנוסף לקונספט המרכזי של הדירה ומתוך חיפוש אחר "אופציה ליצור עניין בדירה כל כך קטנה", החליט המעצב להדגיש ולהעצים ככל האפשר את גובהה היוצא דופן. לשם כך ציפה קיר אחד באבן, מהרצפה ועד תקרת הקומה השנייה, האיר אותו בגופי תאורה (דורון תאורה) בהזמנה מיוחדת, שנועדו להדגישו, ויצר גרם מדרגות מרשים מאדני רכבת מקוריים, מרוחק מעט מהקיר ועולה בזווית חדה היוצרת אשליה של עלייה לגבהים. "מאחר שאין בדירה הזאת ילדים", הוא מדגיש, "הרשיתי לעצמי להתפרע עם המדרגות".

אף על פי שטל הוא מעצב פנים עסוק ויצרני להפליא - הוא אינו מעצב הרבה דירות פרטיות. "אני צריך חופש פעולה גדול מאוד כדי לעצב", הוא מסביר, "וקשה מאוד למצוא קליינט פתוח שמוכן לשבור מוסכמות". עם בעל הבית של הדירה בוורבורג, לעומת זאת, היה לו "חיבור ממש מצוין שהפך את העבודה לכיף". החיבור הזה הוליד גם כל מיני פתרונות עיצוביים כגון חיפוי זכוכית במטבח במקום קרמיקה, שיוצר מראה COOL ורגוע ובמקביל מאפשר לבעל הבית לנקות ללא מאמץ, או כיריים קטנים על הבר שמפריד בין המטבח לסלון, שמספיקים לצורכי הבישול של בעל הבית ומאפשרים לו לארח בו בזמן. "נפגשנו הרבה פעמים לפני שהתחלנו לעבוד", מספר טל, "כדי להבין מה הוא באמת מחפש וצריך בדירה".

מבחינת האווירה נוצרה דירה תל אביבית מאוד, שבדומה למעצב ולבעל הבית עצמו, מושפעת ממגוון רחב של מקורות השראה, החל בווידיאו-קליפים, ברים ומועדונים וכלה בשיטוט ברחובות העיר או נסיעות לחו"ל. "אני חושב שמקור ההשראה האמיתי שלי הוא בעצם החיים", אומר טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully