וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם לא כאן

דקל גודוביץ

18.7.2007 / 12:37

מגזין 'בלוק' והאמן-אקטיביסט מושון זר-אביב, מאפשרים לכם להיות תיירים בעזה, בעודכם משוטטים ברחובות תל אביב. עיצוב תודעת סביבה של שלום

הסיור בעזה ביום שישי האחרון, התחיל דווקא מכיכר רבין. ולא ליד האנדרטה לזכרון, אלא ליד האנדרטה לשואה. אמנם "בסוף כל משפט בעברית יושב ערבי עם נרגילה", כמו שאמר מאיר אריאל, אבל בתחילת כל סיור יש לפחות אנדרטה אחת ותמיד 6 מליון.

בין הסכסוך הפלסטיני לשואה וליד מקום הירצחו של תהליך השלום - שם מתחיל הסיור הווירטואלי באתרי התיירות של עזה. הסיור מתנהל פיזית ברגל, ברחובות תל אביב, לפי המפה של עזה. המפות של שתי הערים, מודפסות משני צידי דף אחד ובאותו קנה מידה, כשהים של שתיהן מייצר את הדמיון העיקרי ביניהן.

מתווה הסיור יגרום לכם לחפש לפי המפה אתרים מרכזיים בעזה. תוכלו לדעת שהגעתם לאתר תיירות מרכזי, לפי מדבקות עליהן כתוב באנגלית “You Are Not Here”, הממוקמות על עמודים ותמרורים ברחבי תל אביב. הקישו בטלפון הנייד את מספר השלוחה המופיע על המדבקה, ותשמעו את המדריכה שלכם, הבלוגרית העזתית לילא אל-חדד, נותנת הסבר על אתר התיירות העזתי.

מי שלצערנו לא ישתתף בסיור, הוא גלעד שליט. כי אם יש מישהו שהוא באמת "לא כאן" כפי שמכריזות המדבקות, והכי קשור לעזה, זה הוא. מעל שנה שהוא לא כאן. אבל בחפש את המטמון הזה כנראה לא נמצא אותו. מה שכן ננסה זה להכיר קצת את שכנינו. כי השיוך המיידי של ערבי, ועוד ערבי מעזה, הוא לפיגועים, טרור ופנאטיות קיצונית, וזו הבעיה העיקרית שלנו. ברגע שנלמד להכיר שערבי יכול להיות גם יוצר במרכז התרבות העזתי ראשד-אל-שאווה שליד הפרלמנט הפלסטיני, שחקן כדורגל באיצטדיון פלסטין שהופצץ בידי מטוסינו לילה אחד ב-2006 ומאז במקום דשא יש בו מכתש, או סתם נהג מונית - ברגע הזה אולי לא נפחד כל כך מזה שנמצא מאחורי הגדר ויש לו זקן.

מהי עיר זמנית

פרויקט עזה-תל אביב הוא לא סתם חפש את המטמון לילדים בחופשת הקיץ, עם אבי קושניר בתפקיד אמן אורח ודן חמיצר. זוהי עבודת אמנות שיצר האמן והמדיה-אקטיביסט מושון זר-אביב בשיתוף אמנים ואנשים אחרים, ובשיתוף מגזין "בלוק" לאדריכלות, שהפרויקט הינו חלק מגיליון בלוק 04, העוסק בשאלה מהן "ערים זמניות"? זר-אביב שהוביל בעבר פרויקט דומה בניו יורק, שנקרא בגדד–ניו יורק והתנהל באופן דומה, הלך בין המסיירים במהלך הסיור הקבוצתי המאורגן, ולא בראשם. כי הוא כמובן לא היה על תקן המדריך ואפילו לא היה זה שהדביק את המדבקות. כי בסיור הזה הולכים לאן שרוצים. אתה חופשי לבחר את המסלול שתרצה ברחבי העיר שלך, ולא להאמין כשמרכז התרבות העזתי שאתה רואה מולך נראה שתי טיפות מים דומה לדיזינגוף סנטר.

בחפש את המטמון הזה אין פרסים אישיים. יש רק פרס אחד שכולנו צריכים לשאף אליו. פרס כללי וזה פרס השלום. עד שהפקחים של עירית תל אביב יורידו את המדבקות (בתאריך לא ידוע), כל אחד מכם יכול לקחת חלק בסיור החתרני והמחתרתי הזה שמתנהל ממש מתחת לאפם של השלטונות וללא אישורי כניסה, לפי המפה הכפולה המצורפת בלינק.

יוצרי הפרויקט: מושון זר אביב, תומאס דוק, קטי לונדון, דן פייפר, לילא אל-חדד, בשיתוף כתב העת 'בלוק'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully