וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה המלאה

מיכל אנסקי

5.6.2007 / 9:57

תלת מימדיים, אקזוטיים, בצורת גלובוס או בתור שעון. פאזלים דקורטיביים לבעלי עצבים חזקים

הפאזל או בעברית צחה התצרף, הוא עדות מצוינת לניצחון הפשטות על התחכום. קחו תמונה יפה, בתרו אותה לחלקיקים שונים, הרכיבו אותה מחדש והופה - לפניכם מתכון מנצח לעיסוק שישרוף לכם בקלות שעות יקרות מזמנכם, ביצירה חסרת פשר.

הפאזל הראשון נוצר בסביבות 1760, על ידי ג'ון ספילסבארי, גלף ומשרטט מפות מלונדון. ספילסבארי שירטט את אחת מהמפות שלו על דיקט עץ קשה וחתך אותה לאורך הגבולות. הפאזל הזה אומץ על ידי מערכת החינוך הבריטית בלימודי גיאוגרפיה, ועד 1820, היה הפאזל כלי חינוכי גרידא.

באופן מפתיע, עידן הזהב של הפאזל היה דווקא בתקופת השפל הגדול (1920). ניתן לשער כי העיסוק שימש כמסיח דעת להמונים במחיר זעום.

היום ניתן לדווח בוודאות כי הפאזל חזר להיות בון טון בעולם העיצוב המודרני, ולא בהכרח בקונטקט רטרואי. ביקור אקראי בחנות "פאזלנד" בדיזינגוף סנטר, העלה ממצאים מעניינים, כמו פאזלים זוהרים בחושך ותצרפים דקורטיביים תלת מימדיים.

הפאזלים העגולים, התלת מימדיים, יוצרים בסופו של דבר כדור בגדלים שונים (בגודל שנע בין כדור טניס לכדור ים) . בין הפאזלים העגולים בלטו במיוחד הגלובוסים, מודרנים (540 חלקים) או של העולם העתיק (960 חלקים), כדור עם הדס של פירות, עם מתלה מיוחד שהאור עובר דרכו וכדור עם דמויות של הסימפסונים (240 חלקים).

פאזלים תלת מימדיים אחרים, כוללים מספר חלקים שנע בין 300 ל-1,600, בדוגמאות של מבנים ארכיטקטונים מן העולם (אייפל, פיזה, הקפיטול) ופאזל שעון. רטאלין טבעי להמונים.

הבולטים מבין הפאזלים הזוהרים בחושך, הם הגשר של סן פרנסיסקו ודרקון זוהר (1000 חלקים).

הם שומרים על פאסון

חוץ מקישוט החלל, שמרו הפאזלים על פאסון גם בתחום המשחקים, למבוגרים ולילדים, ושרדו את "מתקפת המשחקים המכוננים". עדות לכך ניתן למצוא במספר מישורים, הבולט שבהם הוא המחיר. על פאזל איכותי תוכלו בקלות לשלם 3000 ש' ובמדינות האיחוד האירופי, ובארה"ב המחירים מגיעים לעשרות אלפי דולרים.

הפאזלים ממשיכים בתהליך האבולוציוני שלהם, ומדי שנה הם גדלים ומשתכללים ובאינטרנט קיימים פאזלים און-ליין. בחנויות מתמחות, ניתן למצוא אפילו פאזלים עם פירוטכניקות שונות, כמו פאזל-שעון או פאזל מנורה.

ניתן להשיג ב"פאזלנד", דיזינגוף סנטר ת"א ובחנויות הצעצועים המובחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully