וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה ישראלית

רעיה הנרי

12.2.2007 / 11:44

מאסטר ג'וזף יו סובר שלמרות שבניין עיריית ת"א מכוער, הוא נכון מבחינת פנג שואי, בניגוד למרכז עינב שנמצא מאחוריו. לא פלא שנרצח שם ראש ממשלה

לכבוד פתיחת המרכז החדש לחקר ולימוד הפנג שואי בתל אביב בראשותה של מרינה שולמן, יועצת בכירה ונציגתו בישראל של מאסטר ג'וזף יו, הגיע המאסטר לביקור בישראל. מאסטר יו הוא מהמובילים בעולם בתחום הפנג שואי והאסטרולוגיה הסינית. הוא מכשיר יועצי פנג שואי ומייסד מרכזים לחקר הפנג שואי ברחבי העולם.

הוא נולד בסין, עבר בילדותו להונג קונג וכשהוחזרה זו לסינים היגר לקנדה. שם גם ייסד את המרכז לחקר הפנג שואי (בטורונטו) ופירסם מחקרים רבים ורבי מכר בתחום.

ג'וזף יו משלב פילוסופיה, אסטרולוגיה ואמנות מיצוב חפצים בעיצוב פנים ואדריכלות וחוכמת חיים עשירה. הוא החל דרכו בלימודי פיזיקה ומתמטיקה באוניברסיטה של הונג קונג, ובמקביל החל לחקור את הספרים המסורתיים של הפנג שואי והאסטרולוגיה הסינית העתיקה, ואף מצא מורה זקן שהעביר לו את הידע המסורתי ב"חמשת האלמנטים" שעליהם מבוססת
התורה.

"בשבילי פנג שואי הוא כמו מדע", אומר המאסטר. אני מקווה ומאמין שיבוא יום והוא יוכר על ידי הממסד המדעי. מפני שהעיסוק בתורה דורש ידע של השפה ברמה גבוהה מזאת של הסיני הממוצע, ויש בה רובד המועבר מילולית ומעשית על ידי מאסטר לתלמיד, אני רואה בעבודתי שליחות".

האינסטינקט הבסיסי

הפנג שואי עוסק בזרימת החיים האנרגטית בחללים, בין אם מדובר בעיצוב פנים ובין אם אלה חללים עירוניים. כשהזרימה נכונה התחושה נעימה ופורייה, ואילו כשהיא חסומה נפגעת שגרת החיים הבריאה. "גם כשמדובר באדריכלות, כשמבנים מתוכננים נכון גם הפנג שואי שלהם נכון, מתוך תכנון מוקדם או בזכות האינסטינקט של האדריכל". אומר המאסטר. "השילוב צריך להיות נכון, עם התאמה נכונה של האלמנטים, ובמקרה הזה ההצלחה מובטחת".

בפריס, למשל, מוזיאון הלובר איבד מהפופולריות שלו והיה צורך בחידוש מרענן. בסופו של דבר נבנתה הפרמידה השקופה ברחבת המוזיאון. "אני לא חושב שמישהו בהנהלת הלובר בקיא בתורת הפנג שואי, אבל הבחירה האינסטנקטיבית היתה נכונה. הפרמידה השקופה מסמלת את יסוד האש בצורה תמציתית וחזקה. האש של הפרמידה מחזקת את האדמה שבנין הלובר מסמל, ובאמת הפרמידה הצליחה והועילה לכל הבנינים בסביבה. היא לא הייתה מצליחה באותה מידה אם הבנינים בסביבה היו גבוהים יותר והיו מסמלים את יסוד העץ.

האינסטינקט הנכון בבחירה ובבנייה מעיד שהפנג שואי הוא חלק מההיגיון הפשוט ומהאינטואיציה.

אלמנט היופי

"בהונג קונג בפרט ובמזרח הרחוק בכלל לא בונים בלי להתייעץ עם מומחי פנג שואי. אלא שגם אצל המלומדים זה לא תמיד מספיק: גם אם היסודות וההקשרים ביניהם הם נכונים, אם חסר בהם אלמנט היופי המבנה לא נכון. בפנג שואי, כמו בחיים, היופי הוא האלמנט הכי חשוב. הבניין המפורסם צ'ונג-קונג, למשל, שנבנה בשביל חברת ענק בהונג קונג, נבנה על בסיס מרובע בבנייה לגובה, וכל קומה בו זהה לאחרות. מפני שיועץ פנג שואי היה שותף בתכנון קיים בבניין האיזון, ולמרות זאת הוא נחשב לבניין המשעמם ביותר באזור ומבחינתי הוא פספוס. הדברים לא חייבים להיות מכוערים כדי שיהיו נכונים בפנג שואי".

"אמנים נוטים ליצור דברים מכוערים כדי להיות מקוריים ו'אמנותיים', וזה מביא את האמנות למקום לא נכון. גם האדריכלות לא צריכה להיות מכוערת או מוזרה כדי להיות מעניינת, אבל גם אסור לה להיות סימטרית וחסרת מעוף. חייב להיות איזון. לכן היופי הוא האלמנט החשוב ביותר בפנג שואי. היופי חייב להיות פשוט לעין ולדבר לכלל האוכלוסייה. לא צריך להיות מלומד כדי לחוש ביופי".

אנרגיה ישראלית

כל מקום מתאפיין באנרגיה המיוחדת לו. יש מקומות בעולם שבהם האנשים אינם מאושרים, יש מקומות שבהם האנשים הם עצלנים, ויש מקומות בהם אנשים שכחו מהו מוסר. בכל מקום נדרש סוג אחר של יסוד ואנרגיה כדי לתקן את הבעיה. "לדעתי בישראל תנאי המחייה די עוינים" אומר המאסטר. "חוץ מהאוייבים החיצוניים גם תנאי מזג האוויר אינם נוחים במיוחד. כדי לשרוד כאן צריך הרבה כוח ואומץ". לא בכדי נבנתה תל אביב כעיר לבנה. לבן הוא הצבע הנייטרלי ביותר, והוא מייצג בפנג שואי את יסוד המתכת. זה יסוד המסמל נחישות, אומץ וחוזק. ואכן תושבי המקום זקוקים לתכונות אלה בהתמודדות הקשה עם החיים.

כדי לבטא את אלמנט המתכת ולקבל את האנרגיה שלו כדאי להשתמש בצורות עגלגלות ובצבעי לבן, זהב וכסף. הזהב והכסף של הכיפות בירושלים, למשל, מעניקים לה את האנרגיה המחזקת שלה. הבחירה הלבנה בתל אביב מאוד נכונה, אומר המאסטר: הצבע מרכך את הקושי ולכן יש להימנע מלהפוך את תל אביב לצבעונית. אפשר לתת כמה נגיעות שחורות, אך לא יותר.

לדבריו רוב הבניינים בתל אביב מתכוננים היטב, אך כשמתכננים בניין יש להקפיד לא לגרום נזק לסביבה. דוגמה יפה היא מגדלי עזריאלי. הבניין העגול מסמל את יסוד המתכת, הבניין המשולש מסמל את האש והבניין המרובע מסמל את יסוד העץ. דוגמה נוספת מהנוף המקומי היא עיריית תל אביב וסביבתה. בניין העירייה אמנם אינו יפה, אומר המאסטר, אך אינו גרוע מבחינת פנג שואי.

מאחורי העירייה נמצא מרכז עינב, שהוא לדבריו "הדוגמה הכי גרועה שראיתי אי פעם". עוד לפני שידע כי בסמוך נרצח יצחק רבין ציין המאסטר שמרכז עינב ממוקם בגבה של העירייה כמו "חץ מורעל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תכנון אדריכלי נכון

רוב האדריכלים ניחנים באינסטינקט הנכון, אומר מאסטר יו, אבל החלק החשוב ביותר בתכנון הוא דווקא הכניסות ודרכי הגישה, שבדרך כלל אינן זוכות לחשיבות מיוחדת. על פי תורת הפנג שואי זה הדבר החשוב ביותר: יש לתכנן את הגישה כך שתביא להצלחת הבניין ותעקוף את האנרגיות הרעות. לכן אם האדריכל אינו מכיר את תורת הפנג שואי כדי שייוועץ עם מומחה טוב, המתמצא בחישובים המסובכים הדרושים לתכנון הכניסה.

בכלל ממליץ יו, תמיד כדאי שיהיה מומחה לפנג שואי בצוות הבניה. בכל בניין יש אפשרויות שונות לתכנון דרכי גישה וכל דרך היא משמעותית. בניין ה"הונג קונג שנחאי בנק" בהונג קונג, בתכנון האדריכל נורמן פוסטר, הוא בניין מצליח ומשגשג הבנוי נכון עפ"י עקרונות הפנג שואי. מרכזו של המבנה חלול והוא עשוי מפיברגלס שקוף סביב, לכן האנרגיה יכולה להיכנס מכל הכיוונים.

גם קומת הקרקע פתוחה ואפשר להיכנס ולצאת ממנה בחופשיות מכל הכיוונים, ללא דלתות. קומת הקרקע משמשת לתנועה בלבד והבנקאות עצמה נעשית בקומות הגבוהות יותר, אבל רצפתן שקופה והאנרגיה יכולה להיכנס מקומת הקרקע אליהן ולהיפך. חזית הבניין פונה לכיוון הנמל וגבו מוגן ע"י הר לא תלול. אם הבניין היה נמוך יותר, ההר היה חוסם את האנרגיה, אבל הבניין גבוה מההר ולכן הקומות הגבוהות אינן חסומות והאנרגיה נכנסת מכל הכיוונים ומתפזרת בבניין.

מכיוון שהפנג שואי הוא בסופו של דבר עניין הגיוני וטבעי, עקרונותיו חדרו גם לתחומי העיצוב השונים. "אני רואה היום טרנד באדריכלות של בנייני עסקים, של בנייה בצורת אטריום עם חלל ריק באמצע", אומר מאסטר יו. "קומת הקרקע משמשת למסעדות וחנויות וכל החזיתות מופנות אל המזרקה שבאמצע. זה נכון מאוד מבחינת הפנג שואי וזה מביא להצלחה בעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully